خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / آموزش سئو گوگل مپ

آموزش سئو گوگل مپ

آموزش سئو گوگل مپ

اگر هنوز از اهمیت بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل آگاهی ندارید، باید به شما بگوییم که این سرویس، محل پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نظر بیش از ۳۵ درصد مردم جهان می‌باشد. مطابق آمار‌های به دست آمده، هر فرد به طور میانگین بین ۳ الی ۴ بار در روز از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند. این آمار همه‌ساله رو به رشد است و شرایط ویژه‌ای مانند کرونا، بازار استفاده از Google را داغ‌تر کرده است. در ایران نیز استفاده از گوگل جهت پیدا کردن خدمات و محصولات بسیار رواج پیدا کرده است و جالب است بدانید بیشترین کلماتی که توسط کاربران ایرانی در گوگل سرچ می‌شوند عبارتند از: دلار، ارز، ملک، سرمایه گذاری، کرونا و… می‌باشد. این موضوع نشان دهنده‌ی این است که با قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل، کسب و کار شما متحول شده و درآمد حاصل از سئو سایت شما، چندین برابر خواهد شد. کمپانی گوگل علاوه بر جستجوی نتایج وب، سرویس‌های متخلفی را ارائه می‌دهد که عبارتند از: Google Maps، Images، Videos، Shopping، و… که هر کدام از این سرویس‌ها سئوی خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به آموزش سئو گوگل مپ و راه‌های رتبه گرفتن در آن بپردازیم.

سئو گوگل مپ چیست؟

سئو گوگل مپ چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده باشید، حتما برای شما هم پیش آمده است که با جستجوی برخی کلمات و عبارات، پیش از نمایش نتایج وب، یک باکس جستجوی محلی روی نقشه به شما نشان داده می‌شود. به این باکس Local Pack می‌گویند که متلعق به سرویس Google Maps می‌باشد. در Local Pack، با توجه به موقعیت شما روی نقشه، سه تا از نزدیک‌ترین مراکز ارائه دهنده‌ی عبارتی که جستجو کرده‌اید به همراه اطلاعات تماس و نظرات در مورد آن‌ها به نمایش در می‌آید. قرار گرفتن کسب و کار شما در لیست Local Pack، حاصل سئو Google Maps و گرفتن نظرات کاربران در بخش Reviews آن می‌باشد. سئو گوگل مپ یکی از زیر مجموعه‌های سئو محلی سایت می‌باشد که با قرار گرفتن سایت شما در نتایج جستجوی محلی آن، باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما و ارتقاء کسب و کارتان خواهد شد. از این رو در کنار بهینه‌سازی وب سایت، حتما باید به سئو Google Maps نیز اهمیت بدهید تا دیجیتال مارکتینگ موفق‌تری داشته باشید.

دلایل اهمیت سئو Google Maps

شاید استفاده از سرویس Google Maps به صورت مستقیم برای کاربران ایرانی چندان جا نیفتاده باشد اما قرار گرفتن نتایج جستجوی محلی این سرویس در نتایج جستجوی وب گوگل، باعث شده تا هزاران کاربر ایرانی در روز، به آن توجه کرده و از نتایج آن استفاده کنند. سئو گوگل مپ، برای بسیاری از کسب و کارها می‌تواند موجب افزایش بازدید و در نهایت برندینگ آن‌ها شود. مهم‌ترین حوزه‌هایی که نمایش آن‌ها در Local Pack گوگل بسیار موثر است عبارتند از: خدمات گردشگری، رستوران‌ها و کافه ها، فروشگاه ها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات (مانند طراحی سایت، تعمیرات، تشریفات، نظافت و…)، مراکز تفریحی و…

این بخش از نتایج جستجو، علاوه بر نمایش اطلاعات تماس، آدرس و ساعت کار آن مجموعه، تصاویری از آن مرکز به همراه نظرات ثبت شده درباره‌ی آن را نشان می‌دهد که به کاربران کمک زیادی در انتخاب بهترین نتیجه مورد نیاز می‌کند. به طور مثال وقتی عبارت «هتل پنج ستاره در کیش» را جستجو می‌کنیم، نتایجی مطابق با این جستجو را در گوگل مپ، پیش از نتیج جستجوی وب مشاهده می‌کنیم که در آن علاوه بر اطلاعات و آدرس این هتل ها، می‌توانیم عکس‌های ارسالی کاربران و نظرات آن‌ها را در مورد این هتل‌ها مطالعه کنیم. بنابراین با توجه به این که این موضوع می‌تواند یک روش بازاریابی پر بازده برای شما باشد، حتما در کنار بهینه‌سازی سایت، بر روی قرار گرفتن در سه رتبه‌ی برتر نتایج جستجوی محلی Google Maps نیز تمرکز کنید.

آموزش سئو گوگل مپ و قرار گرفتن در Local Pack گوگل

آموزش سئو گوگل مپ

آموزش سئو گوگل مپ و قرار گرفتن در نتایج جستجوی محلی گوگل

برای بالا بردن رتبه در Local Pack گوگل و سئو گوگل مپ باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ثبت کسب و کار در Google Maps

اولین قدم برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی محلی گوگل، ثبت کسب و کار در گوگل مپ می‌باشد. برای این کار ابتدا باید با اکانت گوگل خود وارد سایت Google Maps شوید و پس از جستجوی محل دقیق کسب و کارتان روی نقشه، گزینه‌ی Add a missing place را انتخاب کنید و در آن تمامی فیلدهای اطلاعات مورد نیاز از کسب و کارتان را پر کنید. در نهایت با قرار دادن نشانگر قرمز روی محل دقیق کسب و کارتان، روی گزینه‌ی Done کلیک کنید.

  1. دریافت نظرات در گوگل مپ

اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت سئو Google maps که موجب قرار گرفتن در Local Pack نتایج می‌شود، بالا بودن تعداد نظرات یا همان Reviewها در گوگل مپ می‌باشد. برای این کار می‌توانید از مشتریان خود درخواست کنید که پس از دریافت خدمات یا محصول از شما، با اکانت گوگل خود وارد گوگل مپ شده و برای شما اقدام به درج Review کنند.

  1. لینک‌سازی محلی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سئو خارجی که در سئو گوگل مپ نیز صدق می‌کند، لینک بیلدینگ می‌باشد. اما لینک‌سازی محلی به چه معناست؟ این نوع از لینک‌سازی محلی که پروسه نسبتا سخت‌تری نسبتا به سایر روش‌های لینک بیلدینگ دارد، به معنای گرفتن لینک Follow از سایت‌های همسایه شما می‌باشد. برای این کار باید با کسب و کارهای اطراف‌تان که خدماتی مشابه شما را ارائه می‌دهند ارتباط برقرار کنید و با آن‌ها به تبادل لینک در سایت‌تان بپردازید.

  1. اهمیت دادن به سئو داخلی سایت

صفحه‌ای از سایت‌تان که جهت بازدید در گوگل مپ قرار داده اید، لندینگ پیج یا صفحه فرود نامیده می‌شود. سئو لندینگ پیج در گوگل مپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای گرفتن رتبه در Local Pack گوگل حتما باید آن را تقویت کنید. مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی در سال ۲۰۲۰ عبارتند از: ریسپانسیو بودن سایت، سرعت بارگذاری بالا و محتوای با کیفیت صفحات.

  1. بهره گیری از Social Signal

Social Signal یا سینگال‌های اجتماعی، در واقع بیانگر امتیاز شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت می‌باشد که در سئو Google Maps نیز بسیار موثر می‌باشد. برای بهره گیری از سوشیال سیگنال حتما صفحاتی فعال در شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کرده و آن‌ها را به وبسایت خود متصل کنید. برای پست‌ها و مقالات سایت‌تان گزینه به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را فعال کنید. می‌توانید از کمپین‌های تبلیغاتی افزایش بازدید شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید.

  1. استفاده از کلمات کلیدی در اطلاعات گوگل مپ

برای قرار گرفتن در بین سه سایت جستجوی محلی، باید حتما آن کلمات را در عنوان کسب و کارتان در هنگام ثبت در Google Maps استفاده کنید تا گوگل آن را به عنوان نزدیک‌ترین نتایج به جستجوی کاربران نمایش دهد.

  1. بارگذاری عکس در Google Maps

هر چه تعداد عکس‌های با کیفیت در گوگل مپ کسب و کار شما بیشتر باشد، امتیاز بالاتری در سئو Google Maps خواهید گرفت. می‌توانید از مشتریان خود نیز درخواست کنید عکس‌هایی از خدمات یا محصولات شما گرفته و در گوگل مپ ثبت کنند.

سوالات متداول درباره آموزش سئو گوگل مپ

۱سئو گوگل مپ چیست؟سئو Google Maps به معنای انجام اقداماتی جهت قرار گرفتن در باکس جستجوی محلی یا Local Pack در نتایج جستجوی گوگل می‌باشد. ۲قرار گرفتن در Local Pack چه اهمیتی دارد؟در باکس جستجوی محلی گوگل، سه کسب و کار نمایش داده می‌شود که علاوه بر افزایش بازدید سایت شما، به برندینگ و بازاریابی کسب و کار شما نیز کمک می‌کند. ۳سئو گوگل مپ چگونه انجام می‌شود؟برای سئو گوگل مپ ابتدا باید لندینگ پیج سایت خود را بهینه کرده و آن را در Google Maps ثبت کنید. سپس با گرفتن نظرات زیاد از کاربران، بارگذاری عکس‌های با کیفیت، به کار گیری کلمات کلیدی در عنوان آن و لینک‌سازی محلی، در بین سه سایت Local Pack قرار بگیرید.

این نوشته آموزش سئو گوگل مپ برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

درباره ی sahifa

مطلب پیشنهادی

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام قطعا اینستاگرام بهترین جا برای معرفی خدمات و محصولات شماست. (با اختلاف زیاد) اما اینکه شما در اینستاگرام فقط یه پیج داشته باشین مهم نیست! مهم اینه که اون پیج داخلش چه کارهایی انج..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.