خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / آموزش Google Keyword Planner

آموزش Google Keyword Planner

آموزش Google Keyword Planner

اولین و مهم‌ترین گام در پروژه‌های سئو و همچنین کمپین‌های گوگل ادوردز، انتخاب و تحقیق بر روی کلمات کلیدی می‌باشد. توجه داشته باشید برای سئو سایت، شما به هیچ عنوان نباید کلمات کلیدی هدف را به صورت سلیقه‌ای انتخاب کنید. این کلمات حتما باید توسط کارشناس و یا مشاور سئو به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار شما انتخاب شوند. ابزارهای تحقیق بر روی کلمات کلیدی، آمار جستجوی ماهیانه هر کلمه در منطقه مورد نظر شما را به همراه لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی آن حوزه به شما ارائه می‌دهند که در این میان باید کلماتی با بیشترین آمار جستجو و مرتبط با کسب و کار شما انتخاب شوند. دقت داشته باشید که تنها بالا بودن تعداد جستجوی آن کلمه توسط کاربران اهمیت ندارد؛ بلکه هدفمند بودن کلمه کلیدی نیز حائز اهمیت می‌باشد. به طور مثال برای شرکت‌هایی در حوزه برنامه نویسی، گروه کلمات «آموزش برنامه نویسی» از آمار جستجوی بالایی برخوردارند و جزو اولین کلمات پیشنهادی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌باشند. اما اگر مجموعه شما یک آکادمی نباشد و دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی برگزار نکند، کار کردن بر روی این گروه واژگان، ورودی هدفمندی به سایت شما نخواهد آورد. یکی از معروف‌ترین ابزارهای تحقیق بر روی کلمات کلیدی که توسط خود کمپانی گوگل طراحی شده است، ابزار Google Keyword Planner می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به آموزش Google Keyword Planner بپردازیم.

Google Keyword Planner چیست؟

گوگل کیورد پلنر یکی از کامل‌ترین ابزارهای تحقیق بر روی کلمات کلیدی می‌باشد که با امکانات فوق العاده‌ی خود، تا حدی زیادی به یاری متخصصین سئو و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ آمده است. Google Keyword Planner در اصل یکی از ابزارهای زیر مجموعه گوگل ادوردز می‌باشد و برای کمپین‌های تبلیغاتی این سرویس استفاده می‌شود. اما به دلیل آمار و پیشنهاد‌های دقیقی که در حوزه کلمات کلیدی به ما می‌دهد، می‌تواند در پروژه‌های سئو نیز به کار گرفته شود. از مزایای Google Keyword Planner می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایگان بودن تمامی خدمات آن
  • پیشنهاد کلمات کلیدی بر اساس حوزه کسب و کار شما
  • آنالیز کلمات کلیدی سایت‌های رقیب
  • داشتن فیلترهای متنوع جهت تفکیک زمانی، هزینه و…
  • ارائه آمار دقیق جستجوی کلمات کلیدی بر حسب موقعیت در شهرها و مناطق مختلف
  • امکان گرفتن خروجی آمار به صورت فایل Excell

همان طور که مشاهده کردید، این ابزار نسبت به سایر ابزارهای یافتن کلمه کلیدی امکانات کامل‌تر و دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. اما پیش از آن که به سراغ آموزش Google Keyword Planner برویم، باید با مشکلاتی که بر سر راه استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد نیز آشنا شوید:

  1. استفاده از Google Keyword Planner برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های موجود، امکان‌پذیر نمی‌باشد و باید حتما با استفاده از ابزارهای مربوطه، اقدام به رفع محدودیت‌های آن بکنید.
  2. حتی زمانی که به کمک ابزارهای لازم، سایت گوگل کیورد پلنر را باز کنید، امکان انتخاب لوکیشن ایران برای مشاهده آمار جستجوی کلمات کلیدی و همچنین کلمات کلیدی پیشنهادی این منطقه را نخواهید داشت.
  3. گوگل حساسیت‌های زیادی برای استفاده از این ابزار اجرا کرده و برای شناسایی کلمات کلیدی در آن باید حتما یک کمپین در گوگل ادز راه اندازی کنید تا بتوانید آمار دقیق جستجو را مشاهده کنید. به عبارت دیگر، با وجود رایگان بودن این ابزار، گوگل تا شما را وادار به هزینه کردن در یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی خود نکند، امکان استفاده از آن به صورت کامل را به شما نخواهد داد. البته ما در این مقاله چند ترفند به شما آموزش می‌دهیم تا این محدودیت‌ها را بدون نیاز به راه اندازی کمپین ادوردز دور بزنید.

به طور کلی استفاده از Google Keyword Planner دیگر چندان به کار سایت‌ها و کاربران ایرانی نمی‌آید. یعنی حتی اگر بخواهید کمپین ادوردز داشته باشید هم نمی‌توانید کلمات trend حوزه کسب و کار خود در ایران را با گوگل کیورد پلنر استخراج کنید. بنابراین اگر قصد استخراج کلمات کلیدی برای سایت‌های داخلی دارید و یا بازار هدف شما کاربران داخل ایران می‌باشند، بهتر است از سایر ابزار های یافتن کلمات کلیدی مانند ابزار kwfinder، گوگل ترندز، Keyword tool و… استفاده کنید. در هر صورت آماری که این سایت از جستجوی کلمات کلیدی مد نظر شما می‌دهد، تنها به صورت نرخ جستجوی جهانی برای شما به نمایش در خواهد آمد که شاید بسیار از آن ها، بازار هدف شما نباشند. برای آموزش Google Keyword Planner این مقاله را دنبال کنید.

آموزش گوگل کیورد پلنر

برای استفاده از این ابزار باید یک اکانت گوگل داشته باشید. ابتدا به سایت Google Keyword Planner وارد شوید و بر روی گزینه Go to Keyword Planner کلیک کنید.

صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که در آن باید روی قسمت Discover New Keyword کلیک کنید.

آموزش کیورد پلنر (Discover New Keywords)

در این قسمت می‌توانید تعدادی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید تا گزارش کاملی از کلمات پیشنهادی به شما داده شود. پس از وارد کردن کلمات، باید زبان مورد نظر و موقعیت جغرافیایی مربوطه را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Save کلیک کنید تا نتایج پردازش شود. برای کلمات فارسی زبان Persian را انتخاب کرده و فیلد لوکیشن را خالی بگذارید و Save کنید تا به صورت اتوماتیک روی حالت All Locations نتایج را به شما نشان دهد. این تنها راه نمایش آمار جستجو کلمات برای سایت‌های ایرانی می‌باشد که البته نمی‌توان آن را محدود به کشور ایران یا شهرهای داخلی کرد.

آموزش کیورد پلنر (Location)

پس از به نمایش در آمدن نتایج، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

آموزش کیورد پلنر (جدول نتایج)

قسمت Broaden your search نزدیک‌ترین گروه‌های کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را نشان می‌دهد که در صورت انتخاب آن ها، کلمات پیشنهادی زیر شاخه آن حوزه نیز به شما نشان داده خواهد شد. در بالای صفحه می‌توانید بازه‌ی زمانی آمار جستجو را تغییر دهید. در حالت عادی این نتایج روی حالت ۱۲ ماهه هستند. در قسمت Add Filter می‌توانید نمایش نتایج را سفارشی‌تر کنید. کاربردی‌ترین قسمت این بخش، فیلتر Competition می‌باشد که کلمات کلیدی را بر حسب میزان رقابتی بودن آن‌ها تفکیک می‌کند. قسمت Avg. monthly searches تنها بازه‌ای از آمار جستجو را به ما نشان می‌دهد اما یک ترفند برای نمایش دقیق این نتایج، نصب افزونه Keyword Everywhere در مرورگر گوگل کروم می‌باشد. Keyword Everywhere یکی از افزونه ‌های گوگل کروم برای سئو سایت می‌باشد که آمار دقیق جستجوی هر یک از این کلمات کلیدی را به شما نشان خواهد داد. از طریق تحلیل آمارهای impressions در خود کیورد پلنر نیز می‌توانید به یک جمع‌بندی در خصوص میزان جستجوی کلمات کلیدی خود برسید.

پس از انجام تحلیل‌های لازم، برای انتخاب کلمات کلیدی باید تیک آن‌ها را زده و روی گزینه Add Keyword در بالای جدول کلیک کنید.

آموزش کیورد پلنر (Add Keyword)

برای گرفتن خروجی از نتایج، باید روی بخش Download Keyword Ideas در بالای صفحه کلیک کنید و نهایتا فرمت فایل دریافتی را انتخاب نمایید.

آموزش کیورد پلنر (Download Keyword Ideas)

یکی دیگر از کاربردهای ابزار Google Keword Planner تحلیل کلمات کلیدی رقبا می‌باشد که در سئو سایت بسیار کاربردی است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی کلمات کلیدی که سایت‌های رقیب شما روی آن‌ها کار می‌کنند و ورودی می‌گیرند را مشاهده کنید. برای این کار کافیست در قسمت Discover New Keyword که در ابتدای آموزش گفته شد، قسمت Start with a website را انتخاب کرده و URL سایت مورد نظر را وارد نمایید. در این حالت می‌توانید انتخاب کنید که تمام کلمات کلیدی آن سایت نمایش داده شود و یا یکی از صفحات خاص را تحلیل کنید. در نهایت روی گزینه Get Results کلیک کنید تا نتایج نشان داده شود.

آموزش کیورد پلنر (Start with a website)

سوالات متداول درباره Call to Action

۱گوگل کیورد پلنر چیست؟Google Keyword Planner یکی از ابزارهای تحقیق بر روی کلمات کلیدی می‌باشد که از آن در پروژه‌های سئو سایت و کمپین‌های ادوردز استفاده می‌شود. ۲آیا استفاده از Google Keyword Planner برای کاربران ایرانی ممکن است؟این ابزار کشور ایران را تحریم کرده و برای مشاهده آن باید از ابزارهای لازم استفاده کنید. نمایش آمار نتایج جستجوی کلمات نیز نمی‌تواند محدود به ایران شود و فقط آمار جستجوی جهانی را مشاهده خواهید کرد. ۳برای مشاهده آمار دقیق جستجو در Google Keyword Planner چه باید کرد؟برای این کار می‌توانید از افزونه Keyword Everywhere در گوگل کروم استفاده کنید و یا با تحلیل impressions در خود کیورد پلنر به یک جمع‌بندی نهایی برسید.

این نوشته آموزش Google Keyword Planner برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

درباره ی sahifa

مطلب پیشنهادی

روش قیمت گذاری سئو سایت

روش قیمت گذاری سئو سایت قیمت گذاری سئو روش ثابت و مشخصی ندارد چرا که سئو دانشی بروز بوده و به طور دائم در حال تغییر می باشد. در این حوزه‌ جذاب و چالش برانگیز با ابهامات زیادی رو به رو می ‌شویم که پاسخ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.