خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

الگوریتم EAT گوگل

الگوریتم EAT گوگل

در سال ۲۰۱۸ بسیاری از افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کردند، در رتبه بندی سایت خود در گوگل، نوساناتی را مشاهده کردند. در همان زمان شرکت گوگل نیز اعلام کرد که یک آپدیت یا به روز رسانی انجام داده است. بعد از این به روز رسانی، نحوه رتبه بندی صفحات بر اساس Your Money or Your Life به اختصار (YMYL) تغییر یافت. این اصطلاح گوگل برای صفحاتی به کار می رود که می‌توانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در واقع این بروز رسانی تاثیر زیادی بر سایت‌ ها و صفحاتی داشت که در این دسته‌ بندی قرار می‌گیرند.

بعد از آپدیت اگوست ۲۰۱۸ که در الگوریتم گوگل شکل گرفت، بسیاری از سایت ‌ها با افت ترافیک شدید مواجه شدند. به طور کلی، سایت‌ هایی که بیشترین میزان نوسان در ترافیک را تجربه کردند، سایت‌ هایی در زمینه سلامت، ورزش، تغذیه و حوزه پزشکی بودند. همچنین سایت‌ هایی در زمینه بازاریابی و کسب و کار نیز شاهد تغییرات بزرگی بودند. این الگوریتم پیچیده، همان الگوریتم EAT گوگل بود. برای مثال خود سایت های فروش سهام در روند سئو سایت خود به شدت تغییرات مشاهده کردند، سایتی را داشته ایم که ورودی آن از روزانه

معنی الگوریتم EAT

الگوریتم EAT گوگل شامل تخصص (Expertise)، اقتدار(Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) می باشد.

سئوالات مربوط به الگوریتم eat

۱کار الگوریتم eat چیست؟اول اینکه اگر سایت در حوزه هایی است که با سلامت و مال مردم سر و کار دارد آنها را شناسایی می کند، دوم اینکه سایت های این حوزه ها را تحلیل می کند و به آنها امتیاز میدهد ۲الگوریتم eat بر چه اساسی به سایت ها امتیاز میدهد؟بر اساس چند گزینه: ۱٫ تخصصی بودن آنها ۲٫ اعتبار آن سایت ۳٫ قابل اعتماد بودن ۳از کجا متوجه شویم که الگوریتم eat امتیاز خوبی به سایت ما داده است؟اگر سایت تخصصی در حوزه های سلامتی و مالی دارین که در گوگل در حال پیشرفت هست قطعا الگوریتم eat امتیاز خوبی به شما داده است، در غیر اینصورت روی موارد ذکر شده برای موفقیت در eat باید کار بیشتری انجام دهید

معنی الگوریتم EAT

معیار های ارزیابی الگوریتم eat:

  • تخصصی بودن
  • اعتبار و مسئولیت پذیری
  • قابلیت اطمینان – Trust

تخصص

متخصص به کسی گفته می ‌شود که در یک موضوع یا حوزه‌ خاص آگاهی یا مهارت کاملی داشته باشد. شما باید در زمینه خود متخصص باشید، یعنی مهارت خود را برای تولید محتوای اصلی نشان دهید. تخصص در وب سایت های پزشکی، مالی یا قانونی بسیار حیاتی است. اگر از گوگل بپرسید چگونه رتبه بگیریم حتما به شما خواهد گفت محتوای باکیفیت تولید کنید. اگر محتوا صحیح و مفید برای کاربران باشد، هر سایتی می تواند تخصص خود را نشان دهد.

اعتبار و مسئولیت پذیری

اعتبار و مسئولیت‌ پذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر می‌ کنید، بسیار مهم است. مخاطبان باید شما را به عنوان یک مرجع معتبر و موثق بشناسند. این اعتبار از تعداد ارجاعاتی که از سوی سایت‌ ها و کاربران دیگر به شما می‌ دهند سنجیده می‌ شوند. در واقع باید ببینید کجاها حرف شماست و کدام سایت‌ ها و منابع دیگر شما را به عنوان مرجع معرفی کرده و به سایت یا مطالبتان لینک داده‌ اند.

در این قسمت بک ‌لینک‌ هایی که می‌گیرید، هر جایی که شما را در شبکه‌ های اجتماعی منشن یا تگ می‌ کنند و هرگونه سیگنال دریافتی موثر است. گوگل به دنبال این است که ببیند سایت، محتوا و نظرات و توانمندی ‌های تولیدکنندگان محتوای شما تا چه اندازه توسط فعالان حوزه کاری مربوطه در نظر گرفته می‌ شود و این اعتبار تا چه اندازه در محتوا و کل سایت شما توزیع شده است.

قابلیت اطمینان

ما باید به کاربران نشان دهیم که می توانند به خالق یا شرکت محتوای اصلی و وب سایت اعتماد کنند. قابلیت اطمینان برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری خود را می خواهند، بسیار مهم است. همه چیز درباره سایت شما باید باعث شود تا کاربران هنگام بازدید از آن ها احساس امنیت کنند.

الگوریتم EAT گوگل

الگوریتم EAT

گوگل دقیقا به دنبال این است که بفهمد اگر افرادی از صفحه نتایج جستجو به سایت شما وارد شدند، تا چه اندازه می‌ توانید اعتمادشان را جلب کرده و نیازهای آنها را کامل و سریع مرتفع کنید. شما باید دقیقا به مخاطبان خود بفهمانید همان‌ چیزی هستید که ادعا می‌کنید و این حس اعتماد را باید در آنها به وجود آورید. باید نشان دهید که سمت کاربر هستید و او را از خودتان می‌دانید.

دستورالعمل ‌های الگوریتم EAT

  1. اولویت، کاربران و مخاطبان سایت شما هستند. گوگل می خواهد مرتبط‌ ترین و با کیفیت ‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد و این نشان می‌ دهد گوگل برای کاربران احترام زیادی قائل است و به فکر آن ‌هاست. در واقع ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و بعد از آن می ‌توانید به دنبال ترفند های سئوباشید.
  2. محتوای سایت خود را بهبود دهید. برای تولید محتوای خود هدف داشته باشید و به درستی آن را منتقل کنید، برنامه زمانی منظم داشته باشید و این موضوع را به اطلاع مخاطبانتان برسانید و تلاش کنید همیشه صادق باشید. این محتوای سایت شماست که باعث می ‌شود در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید و همچنین باعث افزایش رتبه سایت شما بر اساس الگوریتم EAT گوگل می ‌شود. بدین منظور محتوای شما باید هوشمندانه و حرفه ‌ای نوشته شده باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد.
  3. تجربه و تخصص اعضای تیم را مشخص کنید. هر یک از اعضای تیم شما که در سایت، محتوا قرار می ‌دهند، باید پروفایلی داشته باشد که تمامی اطلاعات مربوط به خود را در آن نوشته باشند. در وردپرس کافی است از سمت چپ منوی بالایی پیشخوان که نام شما را نوشته است، وارد بخش ویرایش شناسنامه شوید و اطلاعات خود را وارد نمایید.
  4. اعتبار و جایگاه سایت خود را مدیریت کنید. می‌توانید در سایت ‌هایی که شهرت خوبی دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا مقاله ‌هایی را برایشان ارسال کنید، این کار را انجام دهید. با این کار توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهید کرد. نظرات کاربران را جمع کنید و در سایت خود به نمایش بگذارید.

مطمئن شوید سایت وردپرس شما از لحاظ اعتبار در جایگاه خوبی در دنیای وب قرار دارد. اگر راهی وجود دارد که می ‌توانید در سایت‌ های خیلی مشهور و معتبر که ربطی به زمینه کاری شما ندارند، با هزینه‌ های زیاد تبلیغ کنید، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. سعی کنید در سایت‌ هایی که به حوزه کاری شما مربوط می ‌شود برجسته شوید و سپس بازخورد کاربران را دریافت کنید.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم کبوتر

این نوشته الگوریتم EAT گوگل برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.