خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

الگوریتم RankBrain

الگوریتم RankBrain

در این آموزش همراه سئو ایران باشید تا یکی دیگر از مهم ترین الگوریتم های گوگل را باهم بررسی و تحلیل کنیم، الگوریتم رنک برین rankbrain قطعا یکی از مواردی است که همه سئو کاران و مدیران سایت ها باید به آن مسلط باشند همین rankbrain می باشد که یکی از پیچیده ترین عملکرد ها را در بین الگوریتم های دیگر دارد.

همانطور که می دانید گوگل پی در پی در حال به روز رسانی الگوریتم های خود است یکی از الگوریتم های گوگل که مانند هوش مصنوعی عمل می کند الگوریتم RankBrain که به گوگل کمک میکند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.

RankBrain

الگوریتم RankBrain حجم زیاد داده های کیفی را به کمی تبدیل میکند.(خود این نشان می دهد که این الگوریتم چقدر پیچیده است) حدود ۱۵% از جستجوهای گوگل در روز برای اولین بار هستند که جستجو شده اند(مثلا فوت یک هنرمند)، بنابر این برای این الگوریتم، مشاهده موارد جستجوی جدید امری عادیست، این الگوریتم با استفاده از داده های پردازش شده قبلی و جمع آوری و گردآوری آنها در حافظه ی خود، RankBrain می تواند بر اساس موارد جستجوی مشابه (خصوصا اطلاعات گذشته)، خروجی مناسبی برای موارد جستجوی جدید داشته باشد. برای مثال : اگر مهران مدیری فوت کند (خدای ناکرده) قطعا نتیجه جستجوی علت فوت مهران مدیری را سایت های خبری و اخبار هنرمندان (مانند تابناک و نمناک) نمایش خواهند داد. نه سایتی مثل دیجی کالا و یا ورزش ۳ /

در هر حال این مثال همه چیز را برای سئو کارهای جوان مشخص تر کرد.

کارهایی که الگوریتم RankBrain انجام می دهد

بعد از آشنایی با الگوریتم RankBrain شاید به این موضوع فکر کنید که استراتژی سئو سایت خود را تغییر دهید و این تغییر استراتژی را برای وب سایت خود لازم و ضروری بدانید مخصوصا سایتهایی که سئو وب سایتشان به بک لینک وابسته است. در ادامه به کارهایی اشاره خواهیم کرد که الگوریتم رنک برین انجام می دهد و این کارها عبارتند از:

  • عبارت مورد جستجو را تفسیر میکند
  • قصد و هدف از جستجو را شناسایی می کند
  • نتایج را از دیتابیس انتخاب می کند

بهینه سازی سئو سایت برای RankBrain

نکته ای را که باید درباره الگوریتم رنگ برین بدانید این است که این الگوریتم مانند دیگر الگوریتم های گوگل همچون الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن نیست.
در الگوریتم های قبلی همچون الگوریتم پنگوئن متوجه شدیم که از پنالتی شدن سایت چگونه جلوگیری کنیم، اما الگوریتم RankBrain مدلی مفهومی است و نمی توان وب سایت را با آن و به شکل خاصی بهینه کرد. با در نظر گرفتن این موضوع که در الگوریتم رنک برین سیستم هوش مصنوعی به کار رفته است نقش سئو کلاه سیاه کم رنگ تر می شود و با متمرکز شدن بر سئو کلاه سفید رتبه و جایگاه بهتری را برای وب سایت ها فراهم می کند. و این موضوع باعث می شود کاربران با جستجوهایی که انجام می دهند نتایج نزدیکتری را بدست آورند.

RankBrain

الگوریتم RankBrain

وظایف مهم الگوریتم RankBrain

الگورینم RankBrain هم مانند دیگر الگوریتم های گوگل برای بهتر شدن سئو وب سایت ها یک سری وظایف مهم دارد که با انجام دادن آن ها می توان وب سایت کامل و جامع داشت. از وظایف مهم الگورینم RankBrain می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. درک کلمات کلیدی جست و جو شده توسط کاربران
  2. آنالیز تعامل کاربر با نتایج جست و جو

بنابراین الگوریتم رنک ‌برین بیشترین تمرکز خود را بر روی رفتار کاربران و معیارهایی همچون نرخ کلیک، زمان ماندگاری کاربر برروی سایت، محتوای با ارزش و صحیح از لحاظ فهم و گرامری، لینک ‌‎های داخلی، خارجی مرتبط و کلمات و عبارات مفهومی قرار داده است.

توجه نمایید برای موفقیت در سئو باید به همه ی الگوریتم ها توجه کنید نه اینکه یکی از الگوریتم ها رو بخوانید و یادبگیرید بعد برید روی همون یه مورد کار کنید بلکه باید به صورت موازی روی همه الگوریتم ها کار بشه که در سئو سایت موفق بشید.(این رو هم باید بدونیم که در برخی کلمات برخورد الگوریتم های گوگل با کلمات دیگر متفاوته)

این نوشته الگوریتم RankBrain برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.