خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

الگوریتم YMYl

الگوریتم YMYlچیست؟

فرض کنید گوگل در ایندکس کردن مطالب و رنکینگ صفحات فقط به مسائل معمولی مانند متن و عکس و…توجه کند، و نسبت به اعتبار سنجی سایت ها بی اهمیت باشد و کاربرن طبق پیج رنک گوگل به سایت هایی مانند سایت پزشکی یا مالی اعتماد کند که بعدها به دلیل دروغ بودن و حقه بازی یا کلاه برداری این سایت ها موجب فریب خوردن کاربرانی که اعتماد کرده اند شده وباعث پشیمانی شود.

در الگوریتم های گوگل خود بیان کرده است طوری با سایت ها برخورد میکند و قوانین سخت قرار میدهد که گویی از سمت کاربران مامورشده تا سخت ترین قوانین را پیاده کند به اصطلاح خودمانی میشود گفت مو را از ماست کشیدن،که این بسیار کمک شایانی به اعتماد کاربران میکند

اصطلاح YMYL مخفف Your Money or Your Life است که گوگل میگوید پول شما یا زندگی شما، اما منظور از YMYL چیست؟ مبتوان گفت منظور گوگل این است که در دنیای اینترنت صفحاتی وجود دارد که میتواند بر روی حس خوشبختی ، سلامتی جنبه مالی و ایمن بودن کابران اینترنتی تاثیر زیادی بگذارد.

درسال ۲۰۱۸ که این الگوریتم سروکله اش پیدا شد بسیار یاز وبمستران و افرادی که مشغول سئو بودند دچار نوساناتی شدند و ترافیک های آنها به طرز عجیبی( بالخص زمانی که این الگوریتم مجدد آپدیت شد) صورت گرفت

به عبارتی دیگر، الگوریتم YMYL درواقع صفحه خرید یا مالی است که کاربران میتوانند خرید یا پرداخت و انتقال پول داشته باشند.

صفحات وب سایت که اطلات سرمایه گذاری و مالی و برنامه ریزی بازنستگی و مشاوره خرید خانه و هزینه های پرداختی برای دانشگاه و… را حساب میکنند.

دلیل اهمیت YMYL

دلیل اهمیت YMYL چیست ؟

گفته شد که YMYL درواقع الگوریتمی است که شامل سایت هایی میشود که ممکن است درصورت درج مطالب فریبنده و یا غیرمعتبر و غلط بسیار در زندگی افراد از جنبه های شادی و ایمنی و مالی و… تاصیر میگذارد.

از گفته گوگل میتوان این برداشت را داشت که گوگل قصد دارد سخت ترین استاندارد مطمئن و ایمن را داشته باشد، طبق این گفته اگر الگوریتم YMYL متوجه شود که جستجوی کاربر برمیگردد به موضوع YMYL ، سیستم رتبه بندی و رنکینگ گوگل به نکات وعواملی مانند درک خود از اعتبار ، متخصص بودن و مطمئن بودن تمامی page ها یی که در لیست نتایج جستجو به نمایش در می آید، عملکرد و وزن بهتری داشته باشند.

به بیان ساده میتوان گفت ابتدا گوگل، تخصص، اعتماد، اعتبار را می سنجد و سپس سایت هایی که این ویژگی را دارند، در لیست نتایج به کابر نمایش میدهد. اسم این اگوریتم را E-A-T گذاشتند.

الگوریتم eat و ارزیابی سایت های پزشکی مالی

آپدیت، مدیک (medic) یا E.A.T

الگوریتم E-A-T چیست؟

E-A-T که نمایان سنجش تخصص و اعتماد و ایمنی است ، درواقع مخففی عبارت زیر است که کیفیت صفحه را می سنجد.

Expertise به معنی تخصص

Authoritativeness جهت اعتبارسنجی و به معنی مسئولیت پذیری

Trustworthiness برای قابلیت اطمینان و قایل اعتماد بودن سایت ( امنیت و کیفیت سایت چگونه است)

هدف اصلی الگوریتم E-A-T و الگوریتم YMYL چیست؟

میتوان گفت هدف اصلی این الگوریتم رهنمودهای ارزیابی کیفیت جستجو SQEG است که ما میتوانیم به یک سرنخ برسیم،و درواقع نمیتوان پاسخ نهایی دانست،الگوریتم E-A-T گوگل در دو نسخه و تاریخ مجزا بروزرسانی شد،

موارد تشکیل دهنده YMYL چیست؟
  • موضوعات و خبرهایی که مربوط به مسائلی مانند سیاست و علم و تکنولوژی است
  • موارد مرتبط با دولت و قوانین و شهروندی مانند برگزاری تجمعات دولتی( مانندارگهانهای دولتی و رای گیری و مسائل مالی حقوقی مثل مالیات و…)
  • مسائل و مشاورین مالی ، در زمینه مالیات و سرمایه و وام و…
  • مشخصات و اطلاعات خرید، مثل تحقیق درباره خرید
  • مسائل مربوط به اقوام ، نژادها، مذهب و ملیت و تمایلات جنسی و…

مباحث YMYL بسیار دیگری نیز وجود دارد ، اما گوگل می گویدافراد ارزیابی کیفیت باید از قضاوت خود استفاده کنند تا مشخص شود آیا یک صفحه به عنوان محتوای YMYL واجد شرایط است یا خیر. این صفحات باید حاوی بالاترین سطح EAT باشند.

الگوریتمYMYL پول شما یا زندگی شما

بهبود کیفیت سایت‌های YMYL

در الگوریتم E-A-T منظور از تخصص چیست؟

گوگل در نظر دارد بداند که آیا انتشار دهنده محتوا متخصص هست یا نه؟ اگر لازم باشد اعتبار مورد نیاز را دارد یا نه؟ گوگل این مسائل را در نظر دارد علاوه بر آن افراد میتوانند از تجربیات خود در موضوعات منحصر به فرد با در نظر گرفتن این استثنا توسط گوگل ، افراد میتوانند برای محتوایی که شامل YMYL نمیشود از تجربه خود استفاده کنند.

براین اساس میتوان گفت استاندارد تخصص بستگی به موضوع سایت یا صفحات باشد، مثلا کسی که میخواهد اظهار نظر تجربی خودش را بیان کند با فرض اینکه تخصص فرد فست فود میباشد و به جستجو در فست فود میپردازد، میتواند در این باب نظر خودش را بیان کند به عنوان تجربه روزمره

در الگوریتم E-A-T منظور از اعتماد (Trustworthiness )چیست؟

به این معنا که کاربران به شناخت رسیده اند و کسب و کارتان را میشناسند و اعتماد به سابقه و گذشته خوب شما دارند

در الگوریتم E-A-T منظور از قابلیت اطمینان ( )چیست؟

اشاره دارد به صاحب سایت و و محتوا، وقتی یک متحصص حرفه ای و یک منبع معتبر برای زمینه کسب و کار هستید، کابر اعتماد کرده و به صحت اطلاعات و محتوایی که ایحاد کرده اید.

الگوریتم E-A-T گوگل -سئو ایران

پیاده سازی دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T گوگل

ویژگی های الگوریتم E-A-T چیست؟

موضوعات ویژه ای است که باید EAT بالایی داشته باشند. درواقع یک سری از صفحات که محتوای YMYL میباشند نیاز به تخصص بالایی دارند، این دسته بندی شامل موارد زیر است.

صفحاتی که کسب و کار آنها درواقع مشاوره درباره موضوعاتی که محتوای زیادی دارند (مانند بازسازی ساختمان و ازدواج و مسائل خانوادگی و روانشناسی)

سایت ها و یا صفحاتی که هنری هستند اما نیازمند متخصص اند به عنوان مثال نواختن گیتار و پیانو و عکاسی و…)

سوالات در باره الگوریتم EAT و YMYL

۱آیا EAT یک عامل رتبه بندی است؟
میتواند باشد ولی ۱۰۰% همین نیست
۲آیا EAT باعث افت سایت من شده ؟
در صورتی که احساس میکنید مطلب را به صورت نا صحیح انتشار داده اید که منبع معتبر ندارد،به برسی کنید این موضوع را
اگر مطلبی در زمینه مالی یا پزشکی بهداشتی به اشتباه منتشر کرده اید صفحه شما دیده نمیشود
۳ محتوا با کیفیت یا کم کیفیت چیست؟
محتوای با کیفیت یعنی اینکه یک هدف داشته باشد و به نفع کاربران و مشتریان باشد

ارزیابی کیفیت جستجو ، صفحات با کیفیت بالا هستند که شامل موارد زیر هستند

  • تخصص ، اعتبار و اعتماد بالا
  • محتوا مقدار رضایت بخشی از لحاظ محتوایی و مقدار آن ازجمله عنوان توصیفی باشد
  • جامع بودن اطلاعات
  • معروف و مشهور بودن سایت

نتیجه گیری از ارزیابی کیفیت جستجو

گوگل در واقع نمره های EAT که از ارزیابی کیفیت جستجوگرفته است را برای آزمایش کیفیت نتیجه ها ی جستجو به کار میبرد. ولی رتبه های واقعی EAT عامل اصلی رتبه بندی نیست، طبق اعلام گوگل از داده هایی که از انسان های جامعه مورد آزمایش خودش، جمع آوری میکند در ربته بندی تاثیر ندارد ولی میتواند در رتبه بندی کمک کند، زیرا ما قبل از این الگوریتم نیز میدانستیم که گوگل سایت های کم اعتبار و غیر ایمن را در نتایج قرار نمیدهد.

این نوشته الگوریتم YMYl برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.