خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تاثیر جستجو صوتی در سئو سایت

این روزها با گوشی های هوشمند، اکثر کاربران در شبکه های اجتماعی، به جای اینکه با تایپ کردن به گفتگو بپردازند،صدای خودشان هنگام چت در فضای مجازی ارسال میکنند، دلیل های متنوعی دارد این امر، ممکن است به علت زمان بر بودن تایپ کردن کلمات باشد و یا برای اینکه بهتر منظور خود را برسانند.

اگر هرکدام از این دو فرضیه باشد، این عامل صدق میکند که در جستجوی صوتی گوگل نیز این ایراد رفع میشود، مثلا اگر کاربر به هر دلیلی نمیتواند تایپ کند، با یک صدای کوتاه به جستجو میپردازد، یا اگر برای رساندن منظور و فهم بهتر باشد این مسئله نیز صدق میکند، در کلماتی که مشابه هم هستند ممکن است نتیجه جستجو متنی ما را دیرتر به هدف برساند

جستجو صوتی گوگل چگونه است؟

در گوشی های هوشمند این گزینه وجود دارد که با فعال کردن از بخش تنظیمات، از قابلیت جستجو صوتی گوگل بتوان استفاده کرد، تا بتوانند به جای اینکه عبارت یا سوال خود را تایپ کنند ، در بخش نوار جستجو با صدای خود به جستجو بپردازند، میخواهید بدانید که چطور میتوان جستجو صوتی انجام داد و به نتیجه دلخواه در لیست نتایج رسید؟ با ما همراه باشید تا این مسئله را بیان کنیم.

برای جستجوی صوتی از ابزارهای دیجیتال مانندsiri و گوگل home و .. استفاده کرد، مانند تصویر زیر در گوشی های اندرویدی

هنگام جستجو صوتی در گوشی اندرویدی

نحوه کار جستجوی صوتی چگونه است؟

از تشخیص گفتار و به کمک الفاظ و ادهای زبانی کلمه یا عبارت مورد نظر شما، به جستجو پرداخته، و نتیجه را برای شما نشان دهد

یک عبارت در بین فارسی زبان ها مشهور است، کار امروز را به فردا مسپار، اگر قصد دارید سایتتان را برای جستجو صوتی نیز سئو کنید، از همین امروز آغاز کنید، ممکن است هنگامی که شما این را نادیده میگیرید، رقیبانتان در همین فکر و در حال پیاده سازی جستجو صوتی در سایتشان هستند، و از شما چند گام جلوتر قرار میگیرند

در حال حاضر شما باید به فکر بهینه سازی جستجو صوتی و نوشتاری در سایتتان باشید، زیرا تمایل کاربران به جستجو صوتی بسیار بالا رفته است، و از قافله عقب میمانید.

علاقه زیاد کاربران به جستجو صوتی

نیازی به آمار و ارقام نیست، خودمان روزانه شاهد تعداد سرچ های صوتی کاربران در گوگل هستیم، پیر و جوان، خرد و کلان، از جستجو صوتی استفاده میکنند، و در اطراف ما نیز وجود دارند شاید خود شما جزء آن دسته هستید که جستجو صوتی را ترجیح میدهید،آمارها نشان میدهد که افرادی که از جستجو صوتی استفاده میکنند، میانگین حدود ۴۰% از بزرگسالان هستند و ۶ درصد کودکان و حدودا ۵۴ درصد نوجوانان هستند، این امار نشان دهنده این است که علاقه مندی قشر جوان به سمت جستجو صوتی است و ما باید تدبیری برای سایت خود بیندیشیم. مسئله اصلی این است که چطور باید جستجو صوتی را سئو کنیم؟

پیاده سازی جستجو صوتی

قبلا شاهد این بوده ایم که گوگل به صجت و صراحت بسیار اهمیت میدهد، از سال ۲۰۱۳ به بعد گوگل بارها این مسئله را تاکید کرده است، وظیفه متخصص سئو این است که در این موارد مسلط باشد،اخیرا متخصصین به این مسئله پی برده اند که کل مفهوم محتوا و همچنین مفهوم هر عبارت بسار هائز اهمیت است، اما نکته اینجا است که چگونه خود را برای جستجو صوتی بهینه کنیم؟ سئو جستجو صوتی چگونه است؟ باید به مواردی مانند صحت و صراحت و گزافه گویی و این موارد دقت کنیم، مسئله مهم تر آنجا است که باید محاوره ای بنویسیم، کاربر هنگام جستجوی صوتی همانطور عبارت را بیان میکند که هنگام مکالمات عادی ادا میکند.

مثال جستجو صوتی محاوره ای

جستجو صوتی محاوره ای

مثال جستجو صوتی رسمی و غیر محاوره ای

مثال جستجو صوتی رسمی

میدانیم که سئو متنی و صوتی باید در سایت ما یک محتوا را نمایش بدهد، اگر ما میخواهیم به این دست بیابیم که هنگام سئو سایت در هر دو حالت بهینه باشیم، باید قوانین و اصول سئو را برای متون به نحوی رعایت کنیم که جستجو صوتی نیز از آن بهره ببرد، که جواب همان میشود که گفتیم و تایپ محاوره ای

بجز این مورد مسئله دیگر این است که، Alt عکس نیز موثر است پس از آن هم نباید غافل شد،بجز این مورد باید دقت کنیم که گزافه گویی نداشته باشیم و کوتاه و مختصر ترین حالت ممکن کاربر را به نتیجه دلخواهش برسانیم، یعنی اگر به دنبال قیمت نمکدان میگردد در باره تاریخچه نمکدان زیاد صحبت نکنیم و به بیان قیمت بپردازیم، وقتی من محصولی برای فروش در نظر دارم باید آن را به کاربر نشان بدهم نه تاریخچه آن کالا یا خدمت و محصول را…

تاثیر جستجو صوتی در سئو

حال میخواهیم بدانیم تاثیر جستجو صوتی در سئو سایت چیست؟ با رعایت این نکات مربوط به سرچ صوتی به سرچ متنی نیز کمک میشود، علاوه بر آن در آینده سئو سایتمان از رقیبان عقب تر نیست و چه بسا جلوتر است، زمانی که دیگران تلاش میکنند برای بهینه شدن جهت جستجو صوتی، شما از قبل بهینه کرده اید.

دیگر تاثیر جستجو صوتی در سئو سایت، این است که کاربران بومی خود را پیدا میکنید، تاثیر زیادی روی سئو محلی دارد مخصوصا برای ما فارسی زبان ها، مثلا ما زمانی که در قرنطینه به دنبال خرید ماسک و دستکش بودییم، جستجو میکردیم نزدیک من، اطراف من نتیجه متفاوت تری در بر داشت

نکته مهم هنگام سئو سایت برای جستجو صوتی این است که بدانید کاربر در باره سایت شما به چه چیزی فکر میکند، و چگونه آن را ادا میکند.

ترفند قرار گرفتن در لیست نتایج گوگل چیست؟

بجز مواردی که در بالا اشاره شد، مانند تولید محتوای محاوره ای میتوانیم به این اشاره کنیم که از جستجوی کاربران خط بگیریم، یعنی چه؟ منظورمان علاوه بر suggestion های گوگل چیزهای دیگری وجود دارد که به ذهن کاربران خطور میکند، و صرفا عبارت و کلماتی که ترند شدند را در نظر نگیریم، مثلا کاربران کلمه آیا، چطور، چگونه، کِی ( چه زمانی ) و… در جستجوهای خود دارند، پس محتوا و تیترهای داخلی و فرعی مطلب را با این کلمات قرار بدهیم، سوالات متداول کاربران را با پاسخ بنویسیم، ممکن است سرچ کاربران در همان سوالاتی که در صفحات مطرح میکنیم قرار گرفته باشد و کاربر را سریع به سایت ما منتقل کند و هم ما و هم کاربر به هدف خود برسیم.

این نوشته تاثیر جستجو صوتی در سئو سایت برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.