خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تجربه کاربری UX چیست؟

تجربه کاربری UX چیست ؟

طراحی Ux چیست؟ در واقع جنبه های کاربردی تجربه شده و ارزشمند تعامل بین انسان با کامپیوتر را در بر می گیرد.Ux به کل مراحل دستیابی و یکپارچه سازی یک محصول ازجمله برندسازی، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد مربوط می شود
طراحی ux یک طراحی کاربر محور است به این معنا که شما باید محصول یا خدماتی را ارائه بدهید که دقیقا همان کاری را انجام بدهد که کاربر می خواهد پس در همان ابتدای کار شما باید هدف از محصول و چگونگی استفاده از آن را برای کاربر به درستی مشخص کنید.
باید تمام نیازمندی های کاربران را بشناسید این نیازمندی ها با توجه به رشد روز افزون بازار و تکنولوژی دائما در حال تغییرهستند پس شما هم باید خود را با این تغییرات وفق بدهید.

باید تمام مسیرهایی که کاربران را به شما می رساند به خوبی شناسایی و تحلیل کنید، ریسک هایی که سر راه کاربران قرار می گیرد شناسایی و رفع کنید با رعایت کردن این نکات می توانید محصول کاربرپسندی را ارائه بدهید و به هدف خود برسید، تجربه کاربری به برداشت های یک فرد در هنگام استفاده از یک محصول اشاره می کند که تمام احساسات، باورها، ارزش ها و اولویت ها ی یک فرد را که قبل از استفاده از محصول، درزمان استفاده و پس از استفاده برایش اتفاق می افتد را شامل می شود.

تجربه کاربری ( User Experience) در برگیرنده مجموعه ای از رفتارها، نگرش ها و احساسات یک کاربر در زمان استفاده ازیک محصول، سامانه یا سرویس خاص است که در سئو نیز هائز اهمیت است.

طراحان رابط کاربری

مراحل طراحی تجربه کاربری ux

  • انجام تحقیقات کاربری
    این مرحله پایه و اساس طراحی می باشد اولین قدم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت است ، در قدم بعدی ما اهداف خود را مشخص می کنیم،برآورد زمان و هزینه را انجام می دهیم، نیازهای اولیه کاربران و بازار را تشخیص داده و اولویت بندی می کنیم.
    ذینفعان اصلی حوزه کسب و کار خود را مشخص می کنیم، ریسک های طراحی و کسب و کارخود را شناسایی و رفع می کنیم، همچنین نقاط ضعف و قوت رقیبان را پیدا و تحلیل می کنیم.
  • طراحی
    برای برقراری ارتباط با کاربران باید یک طراحی باکیفیت و جامع را ارائه بدهیم که هم برای توسعه دهنده و هم برای کاربر قابل فهم باشد و قابلیت استفاده بالایی داشته باشد.
  • آزمایش
    این مرحله برای شناسایی مشکلات کاربران در زمانی است که با نمونه اولیه طراحی تعامل برقرار می کنند.دراین آزمایش رفتار کاربران از نزدیک و به صورت حضوری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
    وشما می توانید به صورت شفاهی بازخورد رفتار کاربران را مشاهده کنید و مشکلات را تشخیص بدهید و درصدد رفع آنها تلاش کنید.بهتر است که مشکلات را در همان مراحل ابتدایی و اولیه حل کنیم زیرا برطرف کردن مشکلات در مراحل پایانی بسیار هزینه بر است
  • اعتبارسنجی
    در این مرحله شما باید بررسی کنید که آیا تمام نیازمندی های کیفی و کاربردی را به خوبی پوشش داده اید آیا نیازهای اولیه مشتریان به خوبی اولویت بندی و برآورده شده است همچنین شما باید چک کنید که نیازمندی های ثانویه نیز رفع شده باشد تا شما را به یک طراحی کاربرپسند نزدیک کند.
  • ارائه و فروش
    این مرحله نقش بسیار اساسی در رشد و تحول آینده شما ایفا می کند زیرا شما زمانی که محصولات را به مشتری می فروشید، بعد از استفاده مشتری از محصول، می توانید با آنها در ارتباط باشید به انتقادات و پیشنهادات آنها پاسخ بدهید
    این نظرات به شما کمک می کند که محصولات شما در نسخه های بعدی کامل تر و جامع تر باشد و رضایت کاربران را به سمت خود جذب کنید

تجربه کاربری

تجربه کاربری

تفاوت بین طراحی UX و UIدر چیست؟

طراحی UX و UI چیست ؟ این دو کاملاً از یکدیگر متفاوت هستند. به این معنا که آن ها می توانند به طور مستقل کار کنند بدون اینکه یکدیگر را تحت تأثیر قرار دهند.
طراحی تجربه کاربری برای شما مشخص می کند که کاربر می خواهد به کجا برود و طراحی رابط کاربری به آنها کمک می کند تا به آن جا بروند.
طراحی تجربه کاربری مربوط به تعامل کاربر با محصولات است.

طراحی UX نیازهای بازار، نقاط ضعف وقوت رقیبان را به خوبی تجزیه و تحلیل می کند و انتظارات کاربران از محصولات و خدمات را بهبود می بخشد
طراحی UI یا طراحی رابط کاربری، بر روی ظاهر و گرافیک تمرکز می کند تمام عناصر بصری از جمله ( دکمه ها، متن، تصویر،) را در بر می گیرد
طراحی UX چگونگی عملکرد رابط کاربری و نحوه تعامل افراد با آن را تعیین می کند، و طراحی UI ظاهر و درک یک رابط را ایجاد می کند.

UX بیشتر به جنبه های مفهومی توجه دارد و UI به جنبه های زیبایی شناختی یک محصول – پالت های رنگی ، سبک دکمه ها، انیمیشن، گرافیک، تایپوگرافی، نمودارها، ابزارک ها و بسیاری از عناصر دیگر برای ساخت وب سایت ها برنامه ها، افزونه ها، تم ها و غیره توجه دارد.
طراحی UI وظیفه شبیه سازی چیزی که طراحان UX در پشت صحنه مهندسی می کنند را بر عهده دارد،رابط کاربری، رابط محصول را بر اساس ضرورت عملکردی ایجاد می کند و از تئوری های طراحی، استانداردها و زیبایی شناسی برای ایجاد یک تجربه در سطح جهانی روی صفحه استفاده می کند.

طراحان UI برای جذب رضایت مشتریان و ترغیب آنها به انجام اقدامات مورد نظر طراحانUX بر روی چیدمان تمرکز می کنند.
طراحان رابط کاربری، طراحی گرافیکی، تعامل، حرکت و طراحی برند را برای تولید بهترین طرح ممکن انجام می دهند وظیفه آنها تبدیل محتوای مفهومی و طرح بندی به یک رابط جذاب، بصری با قابلیت پاسخگویی برای کاربران است.
بدون داشتن UX هرچقدرهم که طراحی رابط کاربری شما زیبا باشد از دید کاربران این محصول بی ارزش است و نیازهای اساسی آن هارا رفع نمی کند.
از طرفی هم بدون داشتن یک طراحی UI مفید و زیبا، هر چقدر همUX را به درستی انجام شده باشد بازهم خسته کننده خواهد بود. پس نتیجه می گیریم این دو طراحی کاملا جدا ازهم ولی مکمل یک دیگر هستند

رابط تجربه کاربری

تجربه کاربری ux

سخن پایانی

ما در این مقاله به خوبی برای شما توضیح دادیم که طراحی تجربه کاربری UX یک طراحی کاربر محوراست. طراحی تجربه کاربری با انجام دادن اقداماتی ازجمله ( برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت، مشخص کردن اهداف، تحلیل و طراحی، اعتبار سنجی و آزمایش و برقراری ارتباط با مشتری) به خوبی می تواند محصول و خدمات مورد نیاز کاربران را فراهم کند، نیازها و تغییرات بازار را تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد و در نهایت یک محصول با کیفیت و کاربر پسند را به بازارعرضه می کند.

این نوشته تجربه کاربری UX چیست؟ برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.