خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تعریف سئو چیست؟ مفهوم کلی seo

تعریف سئو چیست؟ مفهوم کلی seo و مقایسه با SEM

اگر بخواهیم خلاصه وار بگوییم که سئو چیست؟ میتوان گفت سئو مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZATION به معنای بهبود و ارتقا کیفیت سایت است که بر اساس اهداف و معیارهای موتورهای جستجو می باشد، اگر نکات مربوط به سئو را به درستی رعایت کنید می توانید افزایش ترافیک سایت را به همراه داشته باشید و در نتایج موتورهای جستجو به خوبی دیده بشوید و بازدید از وب سایت را افزایش بدهید. برای انجام دادن یک سئو اثر بخش باید محتوای باکیفیت و مرتبط با موضوع کسب و کار خود خلق کنید، لینک های داخلی و لینک های خارجی ایجاد کنید.امیدوارم پاسخ سوال سئو چیست را به رسایی توضیح داده باشم

کلمات کلیدی درست و مناسب را ایجاد کنید( کلماتی انتخاب کنید که معرف محصول شما باشد) و مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.در زمان طراحی سایت و ایجاد سئو باید تمام نیازها و خواسته های کاربر را در نظر بگیرید و اهداف کسب و کار شما متناسب با اهداف کاربران باشد زیرا باعث به وجود آمدن شرایط (برد- برد) می شود.

به این معنا که ازیک طرف، کاربران از سایت و مطالب شما لذت می برند و ساعاتی بیشتر در صفحه شما می مانند و از طرف دیگر نیز نرخ بازدید وب سایت شما هم افزایش می یابد و گوگل هم رتبه وب سایت را ارتقا می دهد. پس شما باید تمام تمرکز خود را روی اثر بخشی و بهره وری از وب سایت خود بگذارید. سئو کردن کمک می کند که گوگل بتواند همان چیزهایی را که مشتریان می خواهند و به دنباش هستند به آن ها ارائه بدهد.

انواع سئو وب سایت

دانستنی ها و تکنیک های سئو خارجی و سئو داخلی

سئو داخلی

به بهینه سازی صفحات وب سایت، سئو داخلی می گویند که مربوط به ساختار داخلی سایت، کد نویسی ( HTML,CSS ) می باشد

در زمان انجام سئو داخلی باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید

  • کلمات کلیدی ( باید به اندازه باشد و مرتبط با موضوع اصلی شما باشد )
  • محتوا ( باید به گونه ایی باشد که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران بگذارد و جذاب باشد)
  • توضیحات متا
  • برچسب های عنوان
  • برچسب های ALT
  • سرعت بارگذاری صفحات
  • ایجاد لینک داخلی
  • آدرس های اینترنتی ( URL)

سئو خارجی

سئو خارجی به منظور بهبود بخشیدن رتبه بندی موتورهای جستجو انجام می گیرد.در واقع دیدگاه ها و انتظارات کاربران و دیگر وب سایت ها را درباره سایت شما نشان می دهد شما نظرات مثبت را با این روش برای خود جمع می کنید.

در زمان ایجاد سئو داخلی به این نکات توجه کنید:

  • بک لینک خارجی ایجاد کنید
  • به میزان اعتبار و اطمینان وب سایت هایی که بک لینک ایجاد می کنند دقت کنید
  • تعداد بک لینک هایی که از سایت های خاص دریافت می کنید باعث افزایش ترافیک طبیعی می شود.
  • از ANCHORE TEXT مرتبط با موضوع اصلی سایت استفاده کنید

سئو کلاه خاکستری چیست؟

مفهوم سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به سئویی گفته می شود که هدفش بهینه کردن صفحات وب به وسیله روش های استاندارد و قانونی است. سئو کلاه سفید اهدافش مطابق با اهداف گوگل است و در آن تخلفی صورت نمی گیرد محتوای با ارزش و غیر تکراری را ایجاد می کند، سرعت لود صفحات را افزایش می دهد و از تصاویر و کلیپ ها در صفحات به اندازه استفاده می کند. در نتیجه بازدید را بالا می برد و موتورهای جستجو نیز با مشاهده وب سایت کارآمد شما، رتبه بندی سایت را افزایش می دهد.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه با ایجاد روش های غیر استاندارد به سرعت رتبه بندی سایت را افزایش می دهد مانند( خریدن لینک های اینترنتی، استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، پنهان کردن لینک، محتوای کپی شده.) ولی طولی نمی کشد که گوگل به وسیله ابزارهایی مانند پنگوئن شما را جریمه میکند و رتبه سایت شما امتیاز منفی می گیرد و سایتتان اسپم می شود

سئو کلاه سیاه غیر استاندارد

سئو کلاه سیاه روش غیر استاندارد

سئو کلاه خاکستری

روش هایی که در این سئو به کار می رود کاملا مشخص نیست یعنی موتورهای جستجو نه آن را می پذیرند ونه آن را کاملا رد می کنند

می توان گفت ترکیبی از روش های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را باهم به کار می گیرد. ولی بیشتر تمایلش به سمت سئوی کلاه سیاه می باشد

مثلا: از ربات های هوشمندی استفاده می کند که به صورت خودکار بر روی لینک ها کلیک می کند و نرخ کلیک کردن را بالا می برد یا می تواند کامنت های فیک ایجاد کند و محتوای شما را به روز رسانی کند.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

مفهوم سئو کلاه خاکستری

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال تمام تمرکز خود را بر روی تولید کد نویسی استاندارد می گذارد. در واقع تمام نکات مربوط به طراحی، شاخص ها و ایندکس های استاندارد و ایجاد نسخه ریسپانسیو را در بر می گیرد.

آیا مفهوم SEO با مفهوم SEM تفاوت دارد؟

seo به معنای بهینه سازی موتورهای جستجواست ویک راهبرد طبیعی می باشد و sem به معنای بازاریابی موتورهای جستجو می باشد ویک راهبرد پولی است.

Sem بسیار گسترده است و در برگیرنده مفاهیم سئو نیز می باشد، sem نتایج مثبتی را در بازه زمانی کوتاه و معین به صورت تبلیغات کلیکی برایتان ایجاد می کند، Sem شامل تمام اقدامات و فعالیت های آنلاین مربوط به کسب و کارها می باشد که هدفش افزایش فروش و سودآوری می باشد به گونه ایی که شما بتوانید از سایر رقبای خود پیشی بگیرید، Sem با قرار دادن لینک سایت، در کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جستجو باعث می شود ترافیک به سمت سایت شما هدایت شود

سئو و سم تشابهاتی باهم دیگر دارند، هردو به شما کمک می کنند که کسب و کار و نام تجاری خود را در نتایج موتورهای جستجو ببینید و همچنین ترافیک بالایی را برای وب سایت شما جذب می کنند. هردو در حال تلاش هستند که درک درستی از کاربران و نیازها و خواسته های آن ها بدست بیاورند. هم سئو و هم سم به رقابت کلمات کلیدی توجه می کنند تا متوجه بشوند رقبای شما چه کلمات کلیدی به کار برده اند و در نتیجه سئو و سم ارزیابی و بهینه کردن دائمی را به شکل موثر واثر بخش انجام می دهند.

تفاوت sem و SEO

مقایسه تفاوت sem و SEO

نتیجه گیری

آموختید که برای داشتن یک وب سایت کاربردی و دیده شدن در نتایج بالای موتورهای جستجو باید سئو را انجام بدهید.شما می توانید در زمان سئو با خلق کردن محتوای مفید و مرتبط و ایجاد کلمات کلیدی درست، بازدید و ترافیک وب سایت را بالا ببرید.محصولات خود را بفروشید ویک سایت کاربر پسند و جذاب داشته باشید.در سئو می توانید از سئوی داخلی و سئوی خارجی و سئوی کلاه سفید استفاده کنید ولی هرگز سعی نکنید که با سئوی کلاه سیاه رتبه کسب کنید.

همچنین اشاره ای به مفهوم sem و تفاوت sem و seo پرداختیم که در آینده به صورت عمیق تری به این موضوع میپردازیم

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

SEM چیست

تفاوت sem و seo

این نوشته تعریف سئو چیست؟ مفهوم کلی seo برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.