خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / تکنیک های سئو ویدئو

تکنیک های سئو ویدئو

تکنیک‌های سئو ویدئو

در طی چند سال اخیر، استفاده از محتوای ویدئویی جهت بازاریابی دیجیتال، بیش از پیش محبوبیت یافته است و به یکی از بخش‌های جدا نشدنی Contet Marketing تبدیل شده است. اکنون دیگر بسیار از کسب و کارها به اهمیت و میزان تاثیرگذاری استفاده از ویدئو در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود پی برده‌اند و اکنون این بازار، بیشتر از همیشه رقابتی شده است. اگر هنوز هم از روش‌های سنتی در بازاریابی محتوایی خود استفاده می‌کنید و تکنیک‌های ساخت ویدئو را به کار نمی‌گیرید، کاملا در اشتباهید. چرا که رقبای شما در حال تولید محتوای ویدئویی و جذب مخاطبان خود به وسیله آن هستند. سئو ویدئو، اصلی‌ترین عامل ورود بازدید کننده و در نتیجه موفقیت این کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشد. جهت آموزش سئو ویدئو و آشنایی با تکنیک های سئو ویدئو ، این مقاله را دنبال کنید.

سئو ویدئو به چه معناست؟

سئو ویدئو چگونه انجام می شود؟

سئو ویدئو به معنی بهینه‌سازی ویدئو برای موتورهای جستجو جهت نمایش ویدئو شما با کلمات کلیدی مرتبط با آن در رتبه‌های برتر نتایج می‌باشد. سئو ویدئو معمولا در صفحات وب از جمله سایت‌های شما و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب، آپارات، نماشا و… انجام می‌پذیرد. با این کار شما می‌توانید بازدید کنندگان زیادی را به صفحه ویدئو خود بیاورید و پیام تصویری خود را به افراد بیشتری نمایش دهید. تولید محتوای ویدئویی جهت بازاریابی دیجیتال شما می‌تواند در قالب ویدئو‌های آموزشی و یا تیزرهای تبلیغاتی باشد که در هر دوی این حالات، می‌توانید تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان خود داشته باشید. برای این کار نیازی هم نیست که حتما فیلمبرداری حرفه‌ای و فضای استودیو داشته باشید. برای حضور در بازار پر رقابت بازاریابی ویدئویی، کافیست از موبایل خود استفاده کرده و مطالب ارزشمندی را از طریق ویدئو به بازدیدکنندگان سایت و یا صفحه‌ی خود ارائه دهید. اگر قصد بهینه‌سازی ویدئو برای موتور جستجوی گوگل را دارید، بهتر است بدانید که گوگل در آخرین آپدیت‌های الگوریتم خود، امتیاز ویژه‌ای را برای استفاده از محتواهای ویدئویی در نظر گرفته است. در ادامه شما را با تکنیک های سئو ویدئو برای گوگل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویدئو را بهتر است کجا آپلود کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سئو ویدئو مطرح است، انتخاب سرویس هاستینگ مناسب برای بارگذاری ویدئو می‌باشد. به طور کلی، شما ۳ فضای هاستینگ مختلف جهت به اشتراک‌گذاری ویدئو با مخاطبان‌تان خواهید داشت. این فضاها عبارتند از:

  1. بارگذاری ویدئو در هاست فعلی سایت خودتان
  2. خرید هاست مجزا جهت بارگذاری ویدئوها در سایت خودتان
  3. استفاده از سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب، آپارات، نماشا، کاویمو و…

با توجه به این که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیر گذار در سئو، سرعت بارگذاری صفحات می‌باشد، در صورت بارگذاری ویدئو‌ها در هاست فعلی سایت تان، با افت شدید سرعت بارگذاری آن صفحه، مواجه خواهید شد که این موضوع منجر به افت رتبه سایت شما خواهد شد. در مقاله «تاثیر سرعت سایت بر سئو» به طور دقیق‌تر به بررسی این موضوع پرداخته ایم. توجه داشته باشید هر چقدر هم که ویدئو شما بهینه باشد، باز هم در صورت استفاده از هاست موجود در سایت، موجب کاهش سرعت سایت شما خواهد شد. این موضوع را می‌توانید با استفاده از ابزار PageSpeed Insights بررسی و آنالیز کنید. با توجه به مطالبی که گفته شد، بهترین راه بارگذاری ویدئو در سایت شخصی، خرید یک هاست جداگانه برای بارگذاری ویدئوها می‌باشد. با این کار، فشار کمتری بر سایت شما و هاست آن وارد می‌شود و در صورت بالا بودن ترافیک ورودی سایت تان، سرعت بارگذاری صفحات با مشکل مواجه نخواهد شد. این موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت هاست در سئو سایت می‌باشد.

راه سوم آپلود ویدئو، استفاده از فضاهای به اشتراک‌گذاری ویدئو ایرانی و خارجی می‌باشد که معروف‌ترین نمونه‌ی خارجی آن سایت یوتیوب و نمونه‌های معروف ایرانی آن‌ها سایت‌های آپارات، نماشا و… می‌باشند. در این سایت‌ها شما می‌توانید بدون اینکه دغدغه‌ی اشغال شدن هاست را داشته باشید، ویدئو‌های خود را به اشتراک بگذارید و کاربران آن سایت‌ها را دعوت به تماشای ویدئوی خود کنید. در ادامه به معرفی تکنیک‌هایی جهت آموزش سئو ویدئو در آپارات، یوتیوب و نماشا خواهیم پرداخت.

جدید‌ترین تکنیک‌ های سئو ویدئو

جدیدترین تکنیک های سئو ویدئو

جدیدترین تکنیک های سئو ویدئو کدامند؟

در این جا قصد داریم جدید‌ترین تکنیک‌های سئو ویدئو را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با استفاده از این کار، علاوه بر گرفتن بازدید بالا برای ویدئو هایتان، از آمار به اشتراک‌گذاری و دریافت نظرات بالایی نیز بهره‌مند شوید.

  1. محتوای خلاقانه تولید کنید.

بدیهی‌ترین قسمت بازاریابی محتوای ویدئویی، تولید محتوای خلاقانه می‌باشد. اما این موضوع چه تاثیری در سئو ویدئو دارد؟ هر چقدر که محتوای ویدئو شما جذاب، مفید و کاربردی باشد، نرخ تبدیل آن صفحه بالاتر خواهد رفت و رتبه بهتری در گوگل پیدا خواهد کرد. ویدئوهای شما باید دارای لینک و امکان به اشتراک‌گذاری و درج نظر باشند تا بتوانند بیشترین تاثیر را در سئو آن صفحه بگذارند.

  1. از نمایش ویدئو در موبایل غافل نشوید.

بهینه‌سازی ویدئو برای نمایش در موبایل، یکی از نکات مهم در سئو ویدئو می‌باشد. تاثیر mobile first index بر سئو، در سال‌های اخیر از همیشه پر رنگ‌تر می‌باشد و یکی از بخش‌های مهم آن، بهینه‌سازی ویدئو‌ها برای نسخه موبایل است. از مهم‌ترین نکات سئو ویدئو برای موبایل، ریسپانسیو بودن نمایش پلیر آن هنگام پخش در موبایل می‌باشد. ریسپانسیو بودن یا واکنشگرایی سایت، یکی از اصول جدایی ناپذیر الگوریتم mobile first index می‌باشد.

  1. فرمت متنی ویدئو خود را بهینه کنید.

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو ویدئو، استفاده از فرمت بهینه برای ویدئو می‌باشند. از ابزارهای زیادی در این خصوص در وردپرس و… می‌توانید استفاده کنید که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به VideoObjet Schema اشاره کرد. نشانه‌گذاری و افزودن محتوای متنی به ویدئو تاثیر بسیار زیادی در سئو و بالا رفتن رتبه ویدئو شما در نتایج گوگل خواهد داشت. هر چقدر ویدئو شما عنوان بهینه و متن توضیحات بیشتری شامل کلمات کلیدی داشته باشد، امتیاز سئو بالاتری خواهد گرفت.

  1. Thumbnail مناسب برای ویدئو خود انتخاب کنید.

Thumbnail به تصاویر پیش نمایش ویدئو شما گفته می‌شود که در نتایج گوگل نشان داده می‌شود. این تصویر تاثیر مستقیم در نرخ کلیک ویدئو شما خواهد داشت و انتخاب آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این تصویر که معمولا یک فریم از ویدئو شما در ابعاد کوچک می‌باشد، باید با حساسیت بالایی انتخاب شود که کاربران را تحریک به کلیک بر روی ویدئو شما کند.

آموزش سئو ویدئو در یوتیوب

آموزش سئو ویدئو در یوتیوب و آپارات

آموزش سئو ویدئو و افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب و آپارات

اگر قصد بارگذاری ویدئو در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات را دارید، در این جا چند ترفند به شما آموزش می‌دهیم تا صفحه ویدئو شما با کلمات کلیدی کار شده، در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که جهت جذب مخاطب بیشتر، علاوه بر سایت خودتان، از این سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدئو نیز استفاده کرده و آن‌ها را هم بهینه کنید.

این سایت‌ها معمولا هنگام به اشتراک‌گذاری ویدئو، دسترسی‌های یکسانی به شما جهت ورود اطلاعات ویدئو می‌دهند. در این جا تکنیک های سئو ویدئو در سایت‌های یوتیوب، آپارات و نماشا را به شما آموزش می‌دهیم.

  • عنوان ویدئو باید حتما شامل کلمات کلیدی مرتبط با ویدئو باشد و درعین حال به حدی جذاب باشد که کاربران را جذب و تشویق به کلیک روی آن کند.
  • توضیحات ویدئو نیز علاوه بر این که به مخاطب مختصری از محتوای ویدئو را توضیح می‌دهد، باید شامل کلمات کلیدی باشد. این توضیح مختصر و مفید، باید برای مخاطبان جذاب باشد تا آن‌ها را ترغیب به تماشای ویدئو کند.
  • در انتخاب برچسب‌های ویدئو دقت کنید. چرا که هر یک از برچسب ها، دارای صفحه‌ای مجزا می‌باشند که تمامی ویدئوهای مربوط به آن‌ها را نمایش می‌دهند. سعی کنید از برچسب‌های trend و در عین حال مرتبط با ویدئو خودتان استفاده کنید. اگر قصد بارگذاری ویدئو در سایت آپارات را دارید، بخشی تحت عنوان طبقه‌بندی ویدئو را نیز باید انتخاب کنید که عملکردی کاملا مشابه برچسب دارد. یعنی هر طبقه‌بندی صفحه مخصوص به خود را دارد که محتواهای مرتبط به آن را نمایش می‌دهد. بنابراین در انتخاب طبقه‌بندی نیز دقت کافی را به عمل آورید.

سوالات متداول درباره تکنیک ‌های سئو ویدئو

۱برای بارگذاری ویدئو بهتر است از چه هاستی استفاده کنیم؟استفاده از هاست فعلی سایت‌تان را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم. برای این کار حتما یک هاست جداگانه خریداری کنید و یا از سایت‌های به اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده کنید. ۲چگونه می‌توان ویدئو را بهینه کرد؟اصلی‌ترین مواردی که در سئو ویدئو مطرح هستند، جذابیت ویدئو، استفاده از هاست جداگانه و محتوای متنی بهینه شده جهت عنوان و توضیحات ویدئو‌ها می‌باشند. ۳سئو ویدئو در آپارات چگونه است؟برای سئو ویدئو در آپارات، حتما از عنوان و توضیحات جذاب و شامل کلمات کلیدی استفاده کنید. در انتخاب برچسب‌ها و طبقه‌بندی‌ها نیز دقت کافی را به عمل بیاورید. ۴مهمترین تکنیک سئو ویدئو چیست؟برای سئو ویدئو در آپارات، حتما از عنوان و شاید بتوان ۲ مورد را مهم تر دانست ، یکی پشت نویسی و توضیحات ویدئو و یکی استمرار در تولید محتوای ویدئویی برای موفقیت در سئو سایت اهمیت دارد

این نوشته تکنیک های سئو ویدئو برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

درباره ی sahifa

مطلب پیشنهادی

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام قطعا اینستاگرام بهترین جا برای معرفی خدمات و محصولات شماست. (با اختلاف زیاد) اما اینکه شما در اینستاگرام فقط یه پیج داشته باشین مهم نیست! مهم اینه که اون پیج داخلش چه کارهایی انج..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.