خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

رتبه بندی گوگل

بررسی فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل

گوگل با الگوریتم های خاص خود سایت ها را رتبه بندی میکند و جایگاه متفاوتی برای آنها در نظر میگیرد. این جایگاه برای مدیران سایت ها و اهمیت زیادی دارد. و از ملاک هایی است که میتوان با آن مشتری جذب کرد.ملاک ها و معیارهای مختلفی برای رتبه بندی گوگل وجود دارد، اگر تمامی فاکتورهایی که موجود هست را بررسی کنیم متوجه میشویم که تاثیرگذارترین آنها کدامند.

در رتبه بندی گوگل عواملی مانند URL صحیح و مناسب، محتوای قوی وعمیق ودقیق ،کاربرپسند بودن سایت، ریسپانسیو بودن و نمایش صحیج در موبایل، سئو بهینه، کلیدواژه ها، ساختار سایت، سرعت سایت، نرخ پرش ،ماندگاری کاربر در سایت، تعداد و کیفیت لینکهای داخلی و…. را مورد بررسی قرار میدهد و نتایج را از طریق اطلاعات به دست آمده از این عوامل بدست می آورد.

قابل توجه است که این رتبه بندی گوگل پیوسته در حال تغییر است و به نظر میرسد تنها راه کسب رتبه هر چه بهتر در موتور های جستجو ، تلاش مداوم، مستمر و مفید، مطابق با الگوریتم های گوگل گام برداشتن است.

رنکینگ سایت ها علاوه بر سئوی قوی به مواردی از قبیل اعتبار دامنه و دیگر نکات…

عوامل موثر در رتبه بندی گوگل

  • URL صحیح و مناسب

    تاثیری که URL در رتبه بندی گوگل دارد این است که هر چه URL سایت شما کوتاه، خوانا، جامع ، بدون تکرار و مرتبط باشد، کاربر راحت تر امکان دسترسی به سایت شمارا پیدا خواهد کرد.کلمات ابتدایی URL اهمیت بیشتری نسبت به کلمات پایانی آن دارند؛ پس بهتر است کلمه کلیدی را درابتدا قرار دهید که دسترسی بهتری برای کاربر فراهم شود. برای کوتاه کردن URL میتوانید پسوندهایی نظیر html. .php، .aspx و… که ظاهرا زائد هستند را حذف کنید.

  • سئوی بهینه

    همانطور که آگاهی دارید سئوی یک سایت و رتبه آن در گوگل رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. هرچه سایت شما بهینه تر و محتوای منتشر شده کاربردی تر باشد ، شما به الگوریتم های گوگل نزدیک تر هستید و بدون شک رتبه خوبی توسط گوگل کسب خواهید کرد.

  • کلیدواژه یا همان کلمه کلیدی

    برای استفاده بهینه و تاثیر کلمات کلیدی در رتبه بندی گوگل و رنکینگ بهتر است که کلمه کلیدی در بین کلمات ابتدایی URL قرار گیرد. توجه محتوا نویس به نوع کاربران و قشر هایی که مراجعین سایت شما هستند میتواند شما را در شناخت کلمات کلیدی یاری کند. بالا بودن رتبه کلمه کلیدی به کار رفته توسط سایت شما لزوما به معنای نزدیکی به الگوریتم موتور های جستجو نیست. کلید واژگان باید از طرفی مرتبط با موضوع سایت و از طرف دیگر همسو با فکر مخاطبین شما باشد. باید توجه کنید که مخاطبان شما بیشتر چه نیاز هایی دارند تا با برطرف کردن نیاز آنها رتبه سایتتان را بهبود دهید.

عوامل موثر و مهم در رتبه بندی گوگل

ذکر مواردی که در رتبه بندی موثر هستند

  • ساختار سایت و تاثیر آن در رنکینگ

    مهم ترین راهنمای برای گوگل در امر رتبه بندی گوگل و دستیابی به رنکینگ بهتر، ساختار سایت شماست. با لینک ها داخلی و خارجی شما زیرنظر موتورهای جستجو قرار میگیرید؛ پس بهتر است رابطه مشخصی بین صفحات وبسایت خود ایجاد کنید.با حذف لینک های قدیمی که کاربردی نیستند یا لینکی که صفحه آن دیگر وجود ندارد ساختار خود را بهبود دهید. ایجاد دسته بندی در نوشته های سایت و ارزیابی آنها نیز از دیگر موارد بهبود ساختار سایت میباشد.

  • تاثیر سرعت سایت در رنکینگ

    یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی گوگل سرعت بخشیدن به سایت، سرور و هاست سایت مورد نظر است. یک هاست مناسب و پر سرعت تا حدودی در افزایش سرعت سایت موثر است. بهینگی سایت طراحی شده از طریق تنظیمات آن و همچنین استاندارد بودن حجم صفحات به بهبودی سرعت لود شدن وبسایت شما کمک میکند. سرعت اینترنت کاربران نیز برای مشاهده سایت، اهمیت دارد. مسلما کاربری که از سرعت پایین اینترنت استفاده میکند نمیتواند بخوبی سایت ها را مشاهده کند.

  • تاثیر نرخ پرش (bounce rate) در رتبه بندی گوگل

    به میزان خروج یا همان پرش کاربران از وب سایت شما نرخ پرش میگویند. یعنی کاربر بدون مشاهده مابقی صفحات سایت شما، از سایتتان خارج شده است. به عبارت بهتر او هیچ علاقه ای به مطالعه ی محتوای وب سایت شما نشان نداده است. برای ملموس شدن نرخ پرش فرض کنید سایت شما در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه ۱۰۰ بازدیدکننده داشته که از مجموع آنها ۶۰ نفر از سایر صفحات مشاهده کرده و مطالب آن را مطالعه کرده اند. در اینجا نرخ پرش شما ۴۰ درصد محاسبه میشود. به طور کلی نرخ پرش بین ۴۰ تا ۵۰ درصد نرمال است. اما اگر این عدد بالای ۵۰ باشد، نرخ پرش مطلوب نیست و پروژه نیاز به بازرسی و تلاش بیشتر دارد.

  • ماندگاری کاربر در سایت (time on site)

    به مدت زمانی که کاربر پس از جستجوی کلمه مورد نظر وارد وب سایت شود و پس از آن دورباره به صفحه نتایج جستجو باز گردد، زمان ماندگاری میگویند. با در نظر گرفتن مدت زمان مطالعه یک صفحه از سایت و بررسی زمان سپری شده در آن صفحه توسط گوگل این فاکتور نیز اهمیت خود را در رتبه بندی گوگل نشان میدهد. پس اینجا رضایتمندی کاربر از محتوا با زمانی که به بازید از صفحه اختصاص میدهد، مشخص میشود.

  • تعداد و کیفیت لینکهای داخلی

    همانطور که قبلا گفته شد؛برای بهبود ساختار سایت ، لینک های داخلی سایت اهمیت خاصی دارند و میتوان با بک لینک به مهم ترین مطلب سایت را برای مخاطب و گوگل مشخص کنیم.مثلا اگر شما یک لینک داخلی قوی دارید با لینک بیلدینگ متناسب میتوانید باعث بهبود جایگاه سایر صفحات سایت خود در رتبه بندی گوگل شوید.

بررسی موارد تاثیر گذارو معیار ها بررتبه بندی -گوگل

نکاتی موثر بر رتبه بندی گوگل و جایگاه سایت

  • دامنه Domain

    میزان اعتبار دامنه و مرتبط بودن نام دامنه با کسب و کار و همچنین راحت بودن دامنه در رتبه بندی و رنکینگ گوگل اهمیت دارد. به همین دلیل عده ای به خرید دامنه رنکدار میپردازند.

جمع بندی

خلاصه ای معیارها و فاکتورهای مهم موثر در رتبه بندی گوگل

دامنه (اعتبار و سن)
سرعت صفحات سایت (سرعت در دکستاپ و موبایل )
نحوه انتخاب URL
ایمن بودن سایت و همیشه در دسترس بودن
سازگار با موبایل (چینش منظم و مفهوم بودن در موبایل ، فونت و سایز مناسب)
محتوای بهینه شده
سئو فنی
تجربه کاربری (RankBrain)
لینک ها (داخلی و خارجی)
هرچند در مقایسه با بک لینک های خارجی، بک لینک داخلی اهمیت کمتری دارد اما نمیتوان از تاثیر آن در جهت بخشی به محتوای نوشته و مشخص کردن موضوع سایت غافل شد. پس سعی کنید در سایتتان بک لینک مفید و موثر قرار دهید.

این نوشته رتبه بندی گوگل برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.