خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / روش قیمت گذاری سئو سایت

روش قیمت گذاری سئو سایت

روش قیمت گذاری سئو سایت

قیمت گذاری سئو روش ثابت و مشخصی ندارد چرا که سئو دانشی بروز بوده و به طور دائم در حال تغییر می باشد. در این حوزه‌ جذاب و چالش برانگیز با ابهامات زیادی رو به رو می ‌شویم که پاسخ دادن به آنها سخت و دشوار است اما باید بگوییم که در میان این همه سوال، پاسخ دادن به این سوال از همه دشوار تر است که “روش قیمت گذاری سئو سایت” چگونه است.

در دنیای اقتصاد و بازاریابی شیوه های متنوعی جهت قیمت گذاری محصولات و خدمات وجود دارد. هر کدام از این روش ها در شرایط خاصی این توانایی را دارند که بهترین انتخاب برای کسب و کار شما باشند.

اکثر این روش ‌ها در زمینه سئو قابل استفاده نمی باشند به این دلیل که عملا فاکتوری به نام “میزان موفقیت” تمام معادلات را به هم می زند. از نظر بسیاری از متخصصین و کارفرمایان، دستیابی به موفقیت آنقدر مهم است که حتی صحبت در مورد نحوه انجام سئو سایت را به حاشیه می کشاند. گفتنی است که برخی با وجود سال‌ها فعالیت در زمینه سئو و … با چنین شرایطی رو به رو شده اند و هنوز هم نمی توانند یک پاسخ دقیق برای روش قیمت گذاری پروژه سئو و تعرفه سئو سایت ارائه دهند.

چه افرادی حاضر به تضمین رتبه در سئو می باشند

روش قیمت گذاری سئو تضمینی سایت

مطمئنا اشخاصی که در زمینه سئو خبره هستند و تجربه اجرای پروژه های موفق یا شکست خورده زیادی را داشته اند، بسیار خوب می ‌دانند که ارائه ضمانت مالی به کارفرمایان موجب دستیابی به رتبه نخست گوگل یا هر جایگاه دیگری در صفحه نخست نتایج جستجو، از لحاظ اخلاقی و قانونی صحیح نیست. در نتیجه این که هیچ گونه تمایلی به پذیرش پروژه ‌هایی با این طرز تفکر ندارند.

در مقابل، اشخاصی که به تازگی وارد حوزه سئو شده ‌اند و برای انجام دادن پروژه ‌ها و سایت های کوچک هزینه‌ های پایینی را اعلام می‌ کنند؛ چنین مشتریانی را یک فرصت طلایی برای کسب درآمد بیشتر و یا کسب یک تجربه ارزشمند به حساب می آورند. در حقیقت سئو تضمینی تجربه ای می باشد که حتی در صورت شکست پروژه سئو هم برایشان ارزشمند است.

چرا قیمت ‌گذاری سئو طبق رتبه خطرناک می باشد

موفقیت پروژه سئو سایت وابسته به رسیدن به رتبه بالا در یک یا چندین کلمه مشخص نمی باشد (قیمت سئو سایت هم فقط به گرفتن یک یا چند کلمه بر نمیگردد). برای بدست آوردن جایگاه در عبارات ارزشمند (با رقابت بالا و با جستجوی زیاد) در ابتدا بایستی که فعالیت‌ هایتان را به طیف گسترده ای از عبارات و مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود گسترش دهید چرا که در غیر این صورت چنانچه به جایگاه مورد نظر خود هم برسید، دوام آن بسیار کوتاه خواهد بود.

در این روش قیمت گذاری پروژه سئو، به طور معمول کارشناس سئو کل تمرکزش را بر روی این عبارات معطوف می ‌کند و نتیجه آن می شود که لینک‌سازی خارجی (سفید و سیاه) ابزاری مهم و در دسترس برای او خواهد بود به این دلیل که در مدت زمان کوتاه تاثیری قابل لمس را ایجاد می کند. با تاکید نمودن بر لینک ‌سازی خارجی و همچنین عدم تمرکز بر تولید محتوای با ارزش، رشد سریع و بالای وب سایت در کلمات کلیدی هدف را مشاهده خواهیم کرد اما هر چه در این مسیر پیش تر برویم به همان میزان ریسک جریمه شدن توسط گوگل و از بین رفتن ناگهانی جایگاه نیز افزایش می ‌یابد.

می‌ دانیم که عجیب به نظر می رسد اما واقعیت همین چیزی است که بیان کردیم. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی ادبیات رایج در کشور بپردازیم تا روش های قیمت گذاری پروژه سئو را به شما معرفی کنیم.

قیمت گذاری سئو طبق جایگاه کلمات کلیدی

هدف گذاری روی یک سری عبارات خاص که بسیار زیاد جستجو می شوند، را می شود یک روش رایج جهت قیمت گذاری سئو به حساب آورد. در این روش از قیمت گذاری، لیست کوتاهی از کلمات کلیدی توسط کارفرما ارائه می شود و ملاک به نتیجه رسیدن پروژه را بهبود رتبه در آنها و همچنین دستیابی به جایگاهی مشخص در نظر می ‌گیرند. این روش قیمت گذاری سئو به طور معمول ریسک و استرس بالایی را به متخصص سئو تحمیل می ‌کند به این دلیل که در صورت نرسیدن به هدف از پیش تعیین شده، درآمدی برای وی حاصل نمیشود و ممکن است این سئو کاران دست به سئو کلاه سیاه بزنند.

قیمت سئو بر اساس کلمه کلیدی

برآورد قیمت سئو بر اساس کلمه کلیدی

شاید علت وجود این ادبیات، تجربه‌ های تلخ کارفرما در همکاری‌ های گذشته باشد. انجام سئو با شرکت یا افراد متعدد و صرف هزینه ‌های بالا که بازخورد مثبتی را به همراه نداشته است، باعث می ‌شود تا کارفرما در عوض تمرکز بر معیارهای اصلی موفقیت، جایگاه خود در یک یا چندین عبارت پرجستجو را ملاک ارزیابی عملکرد متخصص سئو بداند.

قیمت گذاری سئو طبق آمار ورودی از گوگل

در این روش قیمت گذاری سئو سایت، در عوض تمرکز کردن بر تعداد محدودی از کلمات، یک هدف مهمتر که جذب مخاطبان از گوگل و تبدیل نمودن آن ها به مشتری می باشد را دنبال می ‌‌کنیم. این روش با تکیه بر آمار ارائه شده توسط ابزار گوگل سرچ کنسول و بررسی و تجزیه و تحلیل تغییرات آن انجام می گیرد. به طور معمول می شود گفت شرکت ‌هایی که ارزش این مدل از هدف گذاری را به درستی می دانند و تجربه بدست آوردن جایگاه در عبارات طولانی را دارند، از این روش جهت تعیین قیمت گذاری خدمات سئو استفاده می کنند.

قیمت گذاری سئو با در نظر گرفتن میزان فروش

شاید جذاب ‌ترین و در عین حال پیچیده ‌ترین روش قیمت گذاری سئو، توجه نمودن به میزان فروش و رشد واقعی کسب و کار باشد برای مثال در فروشگاه اینترنتی می شود با استفاده از ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالتیکس، آماری دقیق از خریدهای انجام شده به واسطه ورودی گوگل را کسب کرد. نتیجه این که همان ابتدای پروژه برآورد صحیحی از مقدار فروش کنونی تهیه شده و با تمرکز بر سئو، اهداف آینده مشخص می گردد. در این روش از قیمت گذاری سئو سایت، کسب رتبه در یک یا چندین عبارت به متخصص سئو تحمیل نمی شود، از طرفی بالا رفتن بازدید از طریق عبارت ‌هایی پرجستجو اما کم ارزش هزینه‌ های کارفرما را بی نتیجه نخواهد کرد.

قیمت گذاری سئو طبق هزینه خدمات ارائه شده

این روش یک روش روشن، قابل اندازه‌ گیری و بدون مناقشه می باشد. هنگامی که قیمت گذاری پروژه سئو طبق خدمات انجام شده تعیین می ‌شود، هیچ راهی جهت عدم موفقیت پروژه و یا تحمیل هزینه‌ های اضافی به اجراکننده و کارفرما وجود ندارد. در این روش از قیمت گذاری، در ابتدا بایستی وضعیت وب سایت و رقبای اصلی به صورت دقیق بررسی گردد و بعد از آن فعالیت‌ های لازمه جهت بهبود وضعیت سئو نیز به صورت یک پروپوزال ارائه گردد. در همین مورد حتما پروپوزال سئو سایت را برای اینکه بدانید در قرارداد سئو چه مواردی مهمتر هست را بخوانید.

تقسیم بندی خدمات سئو

  • سئو تکنیکال: تمامی اصلاحات و تغییراتی که در ساختار کلی صفحات و همچنین کدنویسی آن ها صورت می پذیرد تا ربات ‌های گوگل درک بهتری از محتوا و هدف وب سایت شما داشته باشند. بهینه سازی وب سایت از لحاظ سرعت، بهبود نمایش در گوشی موبایل، هدف گذاری استاندارد و به کارگیری درست و به جا از تگ‌های HTML را می توان جزو مهم ‌ترین فعالیت ‌ها در این قسمت به حساب آورد.
  • بازاریابی محتوا: فعالیت هایی از جمله نگارش متون، تولید تصاویر و ویدئو، برچسب گذاری و دسته بندی و یا کامنت مارکتینگ باشد را می شود در دسته بازاریابی محتوا جای داد. این فرآیند از زمان تدوین یک استراتژی محتوایی صحیح آغاز و به شکل تولید مقالات و نگارش محتوای محصولات اجرا می گردد.
  • لینک‌ سازی: کلیه فعالیت ‌هایی که در خارج از وب سایت و با هدف بهبود سئو انجام می دهیم را Off Page می گویند. لینک ‌سازی به صورت دستی، فعالیت کردن در شبکه‌ های اجتماعی، خریداری بک لینک و همچنین خریداری رپورتاژ آگهی از جمله رایج ‌ترین تکنیک ‌ها در این بخش می باشند.

حال که تفکیک صحیحی از فعالیت ‌های لازمه انجام شده است، می‌ شود به جدول زمان ‌بندی اجرایی و تعیین هزینه منطقی برای هر کدام دست پیدا کرد مثلا فعالیت ‌های ما در سئو تکنیکال یک روز به پایان می ‌رسد یا نهایتا در همان یک یا دو ماه اول تکلیف آن مشخص می‌ شود، در نتیجه هیچ نیازی به دریافت هزینه اضافی در ماه های آتی پروژه نمی باشد.

سخن آخر در مورد قیمت گذاری سئو این است که، آن چه در این مقاله مطالعه نمودید حاصل تحقیق و تجربه ما در طی سال ‌ها فعالیت حرفه ‌ای و ارتباط با کسب و کارهای بزرگ و شرکت ‌های خصوصی بوده است اما به این معنا نیست که هیچ روش قیمت گذاری پروژه‌ سئو دیگری وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد نمی ‌تواند موفق باشد. بلکه روابط انسانی، داشتن صداقت، تعهد و از همه مهم تر مسئولیت ‌پذیری، را نمی‌توان قیمت گذاری کرد.

چنانچه شما به عنوان یک متخصص سئو قادر باشید ویژگی ‌های مثبت بیان شده را در کنار دانش و تخصص خود به کارفرما اثبات کنید، مشاهده خواهید کرد که دیگر قیمت پروژه سئو دغدغه او نخواهد بود، به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم اساس کار خود را صداقت و مسئولیت پذیری قرار دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

قیمت سئو بر اساس میزان تولید محتوا

گاها دیده شده که برخی شرکت ها هزینه ی سئو را بر اساس میزان تولید محتوا به مشتریان ارائه میدهند، جالبتر آنکه برخی مشتری ها هم به دنبال این روش برای قیمت گذاری و تایین هزینه های سئو سایت هستند، اما این مدل به این علت که پایه ی آنرا تولید محتوا تشکیل میدهد ، کیفیت محتوا و روش تولید آن در قیمت بسیار مهم میباشد.

قیمت سئو تولید محتوا

روش قیمت گذاری سئو بر اساس تولید محتوا

در تصویر بالا که هزینه تولید محتوا در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را نمایش میدهد مشاهده میکنید که معیار این هزینه واقعا چالش بر انگیز و از مجال این مقاله خارج میباشد، اما به صورت حدودی میتوان گفت هزینه سئو بر اساس تولید محتوا از محتوایی ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان متغییر میباشد.

این نوشته روش قیمت گذاری سئو سایت برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

درباره ی sahifa

مطلب پیشنهادی

ساخت سایدبار چسبنده در وردپرس

ساخت سایدبار چسبنده در وردپرس بریم سراغ ساخت سایدبار چسبنده در وردپرس ، این کار با افزونه های متفاوتی امکان پذیر است، اما ما در این آموزش قصد داریم به سراغ بهترین روش ساخت سایدبار چسبنده با بهترین و م..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.