خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

سئو خارجی چیست

سئو Seo چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. هدف سئو بالا بردن بازدید سایت و ارتباط با دیگر وب سایت ها می باشد. برای موفقیت یک سایت و دستیابی به رتبه بالا در گوگل نیاز اساسی به سئو می باشد.

شاید سوال عده زیادی این باشد که اهمیت سئو در چیست؟ برای همه ما اتفاق افتاده است که به دنبال خدمات یا محصولاتی در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کرده باشیم و صفحه نتایج برای ما ظاهر شده است. اگر دقت کنید رجوع ما برای بدست آوردن نتیجه، صفحه اول نتایج بوده است، طبق آماری که موتورهای جستجو نیز داده اند، این روند برقرار بوده است و اینجا است که اهمیت آن مشخص می شود. در واقع بهبود سئوی یک سایت باعث بهتر دیده شدن شما در فضای مجازی می شود.

سئو داخلی

سئو داخلی برای بهینه سازی مطالب داخل وب سایت شامل محتوای سایت، فایل های صوتی، تصویری و پیوندها و موارد دیگر از این قبیل به کار می رود، به طور کلی برای بهینه سازی هر آن چه داخل سایت شما بارگذاری می شود. سئو داخلی تأثیر بسزایی در بهبود و بهینه سازی سایت شما دارد. گوگل بسیار باهوش می باشد و علاوه بر فاکتورهای زیادی مانند تگ ها، کلمات کلیدی، پشت نویس عکس ها به محتوای سایت شما اهمیت ویژه ای می دهد، بنابراین لازم است برای رسیدن به صفحه نتایج اول، به سئو داخلی سایت توجه ویژه داشته باشید. فراموش نکنید برای اینکه به هدفتان برسید باید صبر داشته باشید و زمان بدهید. از فاکتورهای تأثیرگذار در سئو داخلی به چند مورد اشاره می کنیم.

  • بهینه سازی محتوا

برای بهینه سازی محتوا، می توانید از تجربیات شخصی خودتان برای توشتن مطلب استفاده کنید. گوگل متوجه مطلب جدیدی که شما نوشته اید خواهد شد و این در رتبه بندی سایت شما تأثیر گذار است. به هیچ عنوان مطلبی را از سایت های دیگر کپی نکنید و مطالب آن را به روز کنید. در محتوای خود پرسش و پاسخ قرار بدهید، خود را به جای یک کاربر گذاشته و تلاش کنید پاسخ سوال هایی که در ذهن کاربر می آید را به طور شفاف و با متدهای روز پاسخ داده باشید.

  • کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مطالب را به طور منظم بررسی کنید. کاری که می توانید در این ارتباط انجام دهید این است که مواضع کلمات کلیدی سایت را در SERPs بررسی کنید. SERPs هر آن چه است که از نتایج یک سرچ مشاهده می کنید.

  • تحلیل افزایش و ریزش بازدید ها

افزایش و ریزش بازدید سایتتان را با تاریخ آن ها بررسی و تحلیل کنید، آن را به صورت یک نمودار در بیاورید. با این کار می توانید ببینید در چه زمان هایی با اضافه کردن چه نوع اطلاعاتی توانسته اید بازدید بالایی داشته باشید.

سئو خارجی چیست؟ external seo

سئو خارجی Off Page Seo

سئو خارجی، مربوط به پیوندهایی است که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کند و به طور کلی در خارج از سایت انجام می شود، بک لینک ها قلب سئو خارجی هستند، اما چگونه به بهینه سازی سایت کمک میکند؟ برای پاسخ گویی به این سوال تکنیک های سئو بیرونی و بعضی مواردی که می توانید از آن ها استفاده نمایید را ذکر می کنیم.

تکنیک های سئو خارجی یا بیرونی

  • وبلاگ نویسی
  • پست مهمان
  • بوکمارک کردن
  • فروم ها و انجمن ها
  • ثبت نام در دایرکتوری ها
  • ثبت مقاله
  • ثبت نام در موتورهای جستجو
  • لیست کسب و کارها و نقد و بررسی آن
  • پرسش و پاسخ
  • تصاویر
  • اینفو گرافیک
  • لینک طعمه
  • به اشتراک گذاری ویدئوها
  • سایت های شبکه های اجتماعی
  • محبوبیت سایت پیوند دهنده
  • چگونگی ارتباط موضوع سایت با سایت پیوند دهنده
  • تازگی لینک
  • متن مورد استفاده در سایت پیوند دهنده
  • قابلیت اطمینان سایت لینک دهنده
  • تعداد لینک های دیگر در صفحه پیوند
  • قدرت دامنه و صفحه پیوند دهنده

ابزارهای بررسی بک لینک ها

  1. SEMrush، ابزاری برای بهبود دید آنلاین و کشف بینش بازاریابی است و به راحتی می توانید آماری کامل از وضعیت سایت خود داشته باشید.
  2. Check My Links، یک چک لیست است که به دنبال لینک های خراب می باشد. در واقع یک برنامه افزودنی است که در درجه اول برای طراحان وب، توسعه دهندگان و ویراستاران محتوا، ایجاد شده است.
  3. Moz’s Pro Tools، یک ابزار کامل بهینه سازی برای بالا بردن رتبه و بازدید شما می باشد.
  4. Ahref، یک ابزار جستجو با مطالب آموزشی رایگان و انجمن پشتیبانی می باشد.
  5. Link Building، ابزاری برای بهبود کیفیت سایت شما می باشد.
  6. Social Promotion، تأثیر ابزار تبلیغات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و باعث ایجاد ترافیک می شود.

عوامل تأثیرگذار در بهینه سازی سایت با استفاده از سئو بیرونی

شبکه های اجتماعی یکی از موثر ترین موارد برای سئو خارجی، به صورت ارگانیک و با درصد محبوبیت بالا social

شبکه های اجتماعی یکی از موثر ترین موارد برای سئو خارجی، به صورت واقعی

  • شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر افراد در شبکه های مجازی عضو هستند و ساعات زیادی وقت صرف آن می کنند. افراد زیادی می توانند از این طریق وارد سایت شما شوند و به بهینه سازی سایت شما و در بالا رفتن بازدید آن نقش داشته باشند.

  • معرفی سایت در موتوجستجوها و ایندکس کردن سایت

ایندکس کردن سایت، به معنی ثبت نام در سایت هایی مانند گوگل و یاهو است که می تواند به رتبه بندی و دیده شدن سایت شما کمک کند. ایندکس کردن سایت شما توسط موتورهای جستجو ممکن است مدت زمانی به طول بیانجامد، اما اگر به صورت دستی این کار را انجام دهید سرعت آن بیشتر می شود.

  • نوشتن مقاله

مقالاتی بنویسید و در سایت های ثبت مقاله، آن ها را ثبت کنید و به سایت خود مربوط سازید، با این کار می توانید ترافیک زیادی را برای سایت خود ایجاد نمایید.

  • بخش پرسش و پاسخ

اکثر سایت ها دارای یک قسمت پرسش و پاسخ هستند. شما می توانید به سایت هایی که محتوایشان در حوزه مطالب سایت شما است، رجوع کنید و در بحث ها شرکت کنید، کامنت بگذارید و پاسخ سوالات کاربران را به طور تخصصی بدهید. این کار در جذب کاربران تأثیر می گذارد و باعث جذب کاربر به مطالب سایت شما می شود تا بتواند پاسخ سوال های خود را در آن بیابد.

  • ثبت سایت در نقشه گوگل

فرض کنید شما یک سایت برای فروشگاه یا کسب و کارتان راه اندازی کرده اید. یکی از امکاناتی که گوگل فراهم کرده این است که بر اساس موقعیت کاربر، نزدیک ترین کسب و کارها را به او نشان می دهد. شما می توانید با ثبت کردن کسب و کارتان در نقشه گوگل از این مورد بهره ببرید.

ثبت سایت  hairacademy.ir - آموزشگاه سرای نمونه در گوگل مپ

ثبت سایت hairacademy.ir – آموزشگاه سرای نمونه در گوگل مپ

ثبت سایت سئو ایران در گوگل مپ و مشاهده کسب و کار توسط کاربرانی که به دنبال این کسب و کار بوده اند  google-map-seoiran

ثبت سایت سئو ایران در گوگل مپ و مشاهده کسب و کار توسط کاربرانی که به دنبال این کسب و کار بوده اند

  • پست مهمان

شما می توانید مقالات، مطالب و محتوا، تصاویر و فایل های تصویری را در سایت های دیگر برای مثال سایت ویرگول بفرستید و در ازای آن در متن نوشته برای خود یک بک لینک قرار می دهید، که باعث ترافیک برای سایت شما می شود.

سئو داخلی بهتر است یا خارجی؟

برای بهبود یک سایت و بالا بردن رتبه آن در موتورهای جستجو باید همه فاکتورها را در نظر بگیریم و این کار فقط از این طریق انجام پذیراست که هر مدل بهینه سازی چه سئو داخلی و چه خارجی را انجام دهیم. این دو عامل به هم وابسته هستند و نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد. لازم به ذکر است که روش های سئو داخلی باید به درستی قبل از سئو خارجی انجام شود، همان طور که در مطالب قبلی هم توضیح داده شد بدون بهینه سازی داخل سایت، بهینه سازی خارجی نیز امکان پذیر نمی باشد. اگر محتوای سایت شما ضعیف باشد، سئو خارجی نمی تواند تأثیری که باید را داشته باشد. باید خلاق باشید و ایده های جدید داشته باشید. بحث سئو خارجی را نیز جدی بگیرید که عامل موفقیت بسیاری از سایت ها می باشد.

آیا سئو خارجی هزینه بر است ؟

نمی توانیم بگوییم همه فاکتورهایی که در سئو خارجی سایت تأثیر دارند هزینه برهستند، بدون پرداخت هزینه هم می توانید تعدادی از این فاکتورها را انجام دهید، اما نیاز به دانش و اطلاعات کافی از این مبحث دارد که همه کاربران در این مورد موفق نیستند. سعی کنید به روز باشید و از امکانات جدیدی که موتورهای جستجو در اختیارتان قرار می دهند بهترین استفاده را داشته باشید.

بعضی از موارد نیز شامل هزینه می شود. برای مثال اگر شما بخواهید برای سایت خود در فضای مجازی مثل کانال های تلگرامی و یا سایت های دیگر تبلیغات داشته باشید و یا اینکه کار بهینه سازی سایت خود را به دست افرادی که دانش و اطلاعات کافی در این زمینه دارند و به صورت حرفه ای فعالیت می کنند بسپارید، شامل هزینه نیز می شوید. به این نکته توجه کنید، هزینه سئو خارجی که صرف می کنید باعث موفقیت سایت و کسب و کار شما می شود و باعث می شود خدمات و محصولات شما با بالا رفتن بازدید سایت، در معرض دید و مورد توجه قرار بگیرد و در نهایت به جذب مشتری و سود آوری دست می یابید و می توانید چند برابر هزینه ای که برای سئو خارجی پرداخت کرده اید را در آینده ای نه چندان دور به دست آورید.

این نوشته سئو خارجی چیست برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.