خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه چیست؟

سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه چیست؟

اگر شما به تازگی کسب و کار آنلاین خود را شروع کرده اید باید اصول اولیه سئو یا همان بهینه کردن موتورهای جستجو را بشناسید و یاد بگیرید ما در این مقاله قصد داریم سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه را برای شما توضیح بدهیم.

سئو درون صفحه چیست؟ به بهینه کردن صفحات وب، سئو درون صفحه می گویند. که هدف آن، افزایش (ترافیک طبیعی، سرعت صفحه، تراکم کلمات کلیدی) وب سایت می باشد و به شما کمک می کند که در نتایج صفحات جستجو دیده بشوید و رتبه شما ارتقا یابد

در سئو درون صفحه چه عواملی را باید بهینه سازی کرد ؟

  • برچسب عنوانیکی از فاکتورهای مهم برای سئو است که فقط در نتایج جستجو ظاهر می شود باید از کلمات کلیدی در برچسب عنوان استفاده کرد و برای درک بهتر موتورهای جستجو باید درباره صفحه خود توضیحاتی بدهید.
  • توضیحات متاخلاصه ایی از صفحات شما است که درSERP نمایش داده می شود مستقیما در بهینه سازی تاثیر نمی گذارد حتما کلمات اصلی و فرعی را در توضیحات متا به کار ببرید زیرا این اطلاعات برای کاربران شما مفید است
  • برچسب های ALT
    اطلاعات کاملی را درباره تصاویر و فیلم ها در اختیار شما می گذارد مثلا اگر شما عکسی از یک شیرینی دارید برچسب ALT شما می تواند ( شیرینی شکلاتی خوشمزه ) باشد حتی شما می توانید نام های توصیفی را به فایل های تصویری اضافه کنید تا گوگل درک بهتری از محتوای چند رسانه ایی پیدا کند.
  • آدرس اینترنتییک آدرس است برای یک صفحه اینترنتی مشخص، URL یک ابزار آدرس دهی در فضای اینترنت است و اطلاعاتی که در صفحه است را برای کاربران به نمایش می گذارد. کلمات کلیدی را باید به عنوان بخشی از url به کار ببرید
  • محتوا

ایجاد محتوای خوب برای سئو

ایجاد محتوای خوب برای سئو بسیار با ارزش است محتوایی که شما خلق می کنید می تواند ( متن، صدا، تصویر، فیلم ) باشد.

محتوای موثر به محتوایی گفته می شود که بتواند نیازهای اولیه و ثانویه کاربران را پوشش بدهد و مشتریان دائمی را جذب کند، همچنین باید به گونه ایی باشد که قابلیت به اشتراک گذاری و لینک دادن را داشته باشد.

در زمان تولید محتوا حتما باید لینک سازی را ایجاد کنید تا کاربران بتوانند به محتوای شما لینک بدهند و ترافیک وب سایت افزایش پیدا کند و در نتیجه موتورهای جستجو به شما امتیاز می دهند و رتبه وب سایت شما ارتقا می یابد.

شما باید دائما صفحات جدیدی از مطالب نوشته شده خود را به سایت اضافه کنید تا موتورهای جستجو متوجه بشوند شما به صورت آنلاین فعال هستید و نشان می دهد در راستای خدمت به مشتریان خود سخت در تلاش هستید

نباید محتوای تکراری و کپی شده را در صفحات خود قرار بدهید زیرا در صورت تکراری بودن محتوا گوگل نمی تواند درک کند مطلب اصلی برای کدام صفحه و کدام سایت است در واقع موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه را باید برای رتبه بندی انتخاب کنند. همچنین محتوای کپی شده باعث سردرگمی کاربران شما می شود و در نهایت شما هم کاربران خود را از دست می دهید و هم اینکه سئو شما، اعتبار و ارزشی ندارد و بهینه نیست.

  • کلمات کلیدی

کلمه کلیدی نیز یکی از عومال موثر بر on page seo است، کلمات کلیدی عباراتی هستند که محتوای شما را شرح می دهد و کاربران این کلمات را در موتورهای جستجو وارد می کنند و باعث می شود که سایت شمارا پیدا کنند بدون کلمات کلیدی شما نمی توانید یک وب سایت بهینه داشته باشید، کلمات کلیدی شما باید مرتبط با کسب و کارشما، خدمات و محصولات شما باشد تا مشتریان را به سمت سایت شما هدایت کند، باید تحقیق کنید و دریابید مشتریان و مخاطبان چه چیزی را می خواهند نیازهای آنها را پوشش بدهید بهتر است بگوئیم کلمات کلیدی درواقع پلی است بین کاربران و وب سایت شما

کلمات کلیدی می توانند گسترده باشند یا می توانند ترکیبی باشند شما باید از کلمات کلیدی منحصر به فرد در تمام صفحات خود، برچسب عنوان، در url، توضیحات متا، ویژگی های alt استفاده کنید، اگر در زمان ایجاد کلمات کلیدی تمام نکات را رعایت کنید. باعث افزایش ترافیک، افزایش رتبه و افزایش فروش شما می شود همچنین سئو شمارا بهبود می بخشد و باعث می شود شما از رقیبان خود پیشی بگیرید.

  • سرعت صفحه

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر سئو داخل صفحه، سرعت صفحه میزان لود شدن سریع محتوای صفحه را اندازه گیری می کند. اگر لود شدن صفحه شما بیشتر از ۴ ثانیه طول بکشد کاربران صفحه را می بندند وسایت شما را ترک می کنند شما می توانید از طریق روش هایی مانند کم کردن حجم تصایر، از بین بردن یکسری کدهای غیر ضروری سرعت لود صفحات را افزایش بدهید، پس نتیجه می گیریم با بالابردن سرعت هم می توان مشتریان را جذب کرد و هم اینکه رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو بالا ببریم و دیده بشویم.

  • لینک داخلی

برای بهبود سئو، باید در صفحات اصلی خود از لینک های داخلی استفاده کنید داشتن لینک های داخلی و به اندازه، در صفحات به کاربران این امکان را می دهد که در صفحات شما جستجو کنند و اطلاعاتی را در زمینه کسب و کارتان به دست بیاورند. در غیر اینصورت سایت شما نزد کاربران معتبر نخواهد بود و بر نرخ تبدیل شما تاثیر منفی می گذارد. پس دقت کنید هر صفحه جدید باید حداقل دو یا سه لینک داخلی داشته باشد با این کار میتوانید به سئو داخل صفحه کمک کنید برای بهتر دیده شدن

  • قابلیت واکنش گرایی برای موبایل

آمار نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد از ترافیک اینترنت به وسیله تلفن های همراه ایجاد می شود بهتراست وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید تا این قابلیت را داشته باشد که افراد بتوانند از طریق گوشی هایشان سایت شما را بازدید کنند و به آسانی محتوای شما را بخوانند. بهینه سازی برای موبایل، در ایجاد یک وب سایت واحد و یکپارچه به شما کمک می کند پس توجه کنید افزایش سازگاری با موبایل برابر با افزایش رتبه است، پس این مورد نیز مانند موارد دیگری که گفته شد در سئو درون صفحه کمک میکند.

سئو بیرون صفحه

سئو بیرون صفحه

سئو بیرون صفحه چیست؟

سئو بیرون صفحه به مجموعه ایی از اقدامات گفته می شود که برای بهبود بخشیدن به رتبه بندی موتورهای جستجو در بیرون صفحه انجام می شود، سئو بیرون صفحه چگونگی درک سایر وب سایت ها و کاربران از یک وب سایت خاص را به ما نشان می دهد.وب سایت هایی که جامع هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند به عنوان منبع برای دادن بک لینک انتخاب می شوند، در واقع شما با ایجاد کردن لینک ها، می توانید نظر مثبت کاربران را به سمت سایت خود جذب کرده و از رقبای خود پیشی بگیرید. مثلا شما تصورکنید کاربری ازخواندن مطالب شما لذت برده باشد و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد با این کار به موتورهای جستجو اعلام می کند این صفحه حاوی اطلاعات مفید و خوبی است و امتیاز وب سایت شما را بالا می برد.

 سئوoff page

سئوoff page

انواع لینک

  • لینک طبیعی: این لینک بدون هیچ عمل اضافی توسط خود مدیران سایت ایجاد می شود
  • لینک دستی: شامل مواردی مانند لینک دادن کاربران به وب سایت شما یا درخواست دادن برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما می باشد
  • لینک های خود ایجاد شده: شامل روش هایی مثل اضافه کردن بک لینک در دایرکتوری آنلاین وفورم می باشد. دقت کنید این روش ها گاهی به سمت روش های کلاه سیاه می رود پس حواستان باشد که جریمه نشوید

نکات سئو بیرون صفحه

  1. تعداد دامنه هایی که ارجاع داده شده اند
    هرچقدر تعداد لینک ها از سایت های خاص بیشتر باشد نرخ ترافیک ارگانیک شما افزایش می یابد و جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو بالا می رود
  2. میزان اعتبار و اطمینان لینک
    هر چقدر میزان اعتبار صفحه لینک شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری برای صفحاتی که به آن پیوند دارند به همراه می آورد. و در پیج رنک گوگل بسیار تاثیر گذار است
  1. anchor text

یکی دیگر از موارد موثر بر off page seo مورد انکر تکست استancor text به متنی گفته می شود که حاوی کلماتی است که قابلیت کلیک کردن دارند که برای ایجاد پیوند یک صفحه وب به صفحات دیگر شکل می گیرند و روی پیج رنک گوگل بسیار تاثیر گذارهستند.

  1. بر قراری ارتباط

زمانی که وب سایت های معتبر به سایت شما لینک می دهند در واقع یک امتیاز مثبت برای تضمین کردن کیفیت مطالب و کسب وکار شما به حساب می آید، باید توجه کنید که زمینه کاری این وب سایت ها مرتبط با کسب و کار شما باشد مثلا تصور کنید که شما یک رستوران سنتی دارید و از یک وب سایت فروش مواد اولیه غذایی لینک دریافت می کنید.

در نهایت میتوان گفت این موارد روی off page seo تاثیر زیادی دارند و باید توجه زیادی به این موارد شود.

مزایای سئو بیرون صفحه

مزایای سئو بیرون صفحه

مزایای سئو بیرون صفحه چیست؟

  • باعث افزایش رتبه بندی و بالا رفتن نرخ ترافیک می شود
  • باعث افزایش پیج رنک می شود که امتیازی بین ۰تا۱۰ را در بر می گیرد
  • قرار گرفتن درمعرض دید موتورهای جستجو، زمانی که سایت در رتبه بالایی قرار می گیرد نشان دهنده لینک های بیشتر، بازدید بیشتر و رسانه های اجتماعی بیشتر است
  • Expertise,Authority,Trustworthness این مفاهیم ارتباط مستقیمی با سئو سایت دارند و گوگل به دلیل نقش بسیار مهمی که این مفاهیم در رتبه بندی ایفا می کنند آنها را معرفی کرده و به کار می گیرد

این نوشته سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه چیست؟ برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.