خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / چطور سئو کار حرفه ای بشم؟

چطور سئو کار حرفه ای بشم؟

چطور سئو کار حرفه ای بشم؟

از کجا شروع کنم و چطور سئو کار حرفه ای بشم؟ این سوالی است که امروزه خیلی از افراد به دنبال یافتن پاسخی برای آن هستند. بیشتر افراد تصور می کنند که سئو یعنی وب سایتی که در یک یا چندین کلمه کلیدی ویژه و رقابتی در نتایج جست و جو بالا بیاید، اما باید بگوییم که سئو تنها به اینجا ختم نمی شود. سئو یعنی مجموعه ای از فرایند ها که سود آوری یک وب سایت (در حقیقت یک کسب و کار آنلاین) را از هر لحاظی افزایش دهد.
به معنای واقعی می شود این گونه بیان کرد که سئو یک استراتژی است. باید این موضوع را بدانید که یک وب سایت به چه دلیل باید در یک کلمه کلیدی خاص بالا باشد و هدف از بالا آمدن آن وب سایت چیست؟ آیا هدف به دنبال جذب کاربر است یا تنها در پی افزایش ترافیک وب سایت می باشد و تنها این موضوع برایش مهم است؟
در حقیقت بسیار حائز اهمیت است که به چه دلیلی تمایل دارید که سایتی را بالا بیاورید. منظور این است که باید یک هدف مشخص داشته باشید. سئو کار حرفه ای آدم باهوشی است که استراتژی بسیار دقیقی را در بالا آوردن یک وب سایت در نتایج جست و جو دارد. در ادامه مطلب در مورد انجام کارهایی صحبت می کنیم که جزء عادت های روزمره ی هر سئو کار حرفه ای است و پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه ای شوید، حتما این موارد را مدنظر داشته باشید.

۱٫ یادگیری مداوم سئو

از جمله مهم ترین و اساسی ترین کارهایی که به طور روزانه باید در برنامه کاری تان قرار داشته باشد، یادگیری سئو می باشد. تلاش کنید از منابع قابل اعتمادی برای یادگیری سئو استفاده نمایید. وب سایت های مرجعی همچون وبلاگ وب سایت MOZ یا وب سایت backlinko و … جزو مراجعی می باشند که هر سئو کار حرفه ای در جهان روزانه به آن ها سری می زند و از مقالات شان نهایت استفاده را می برد.

آموزش مداوم سئو

مزیت برجسته ی این وب سایت ها این است که تحلیل هایی که شخصا متخصصین خودشان انجام داده اند را از مهم ترین فاکتورهای سئو منتشر می کنند که دیدن آن ها تا حد زیادی می تواند مفید واقع شود. به طور کلی اگر قصد دارید در زمینه ای حرفه ای شوید بایستی آن را از حرفه ای ها بیاموزید و گفته های آن ها را پیروی کنید.
علاوه بر آن، ویدیو هایی که در یوتیوب در مورد سئو قرار گرفته نیز فوق العاده می باشند. اگر به زبان انگلیسی هیچ گونه تسلطی ندارید مشکلی ندارد چرا که تا حد می توانید با کمک ابزارهای مترجم آنلاین همچون گوگل ترنسلیت متوجه شوید به چه چیزهایی اشاره شده است. برای مثال مقالات سایت backlink را اگر با کمک مترجم گوگل ترجمه کنید تا حد زیادی قضیه را متوجه می شوید، این که به چه مواردی اشاره کرده است.

۲٫ پیاده سازی و بررسی نتایج

همان گونه که اشاره شد از طریق خواندن یا دیدن پیشرفت چندانی در یادگیری سئو نخواهید داشت و این که باید خودتان شخصا اقدام نمایید. کلیه مطالبی که در سئو یاد گرفته اید را خودتان پیاده سازی کنید و نتایج حاصل را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. برای مثال اگر گفته می شود که گرفتن بک لینک از وب سایت های edu موجب بالا رفتن رتبه وب سایت می شود خودتان اقدام به ایجاد بک لینک در سایت های آموزشی نمایید و پس از گذشت مدتی نتیجه اش را بررسی کنید.

پیاده سازی سئو فنی

پیاده سازی سئو حرفه ای و بررسی نتایج

یا اگر گفته می شود که بالا بودن تعداد اشتراک ها و لایک های یک مطلب در شبکه های اجتماعی، موجب بالا رفتن رتبه آن مقاله در نتایج جست و جو می شود، خودتان امتحان کنید و مشاهده کنید که آیا چنین موضوعی واقعیت دارد یا خیر! پس چیزهای خوب در زمینه سئو زیاد است اما تا زمانی که که خودتان آن ها را بررسی نکنید، هیچ گونه کاربردی برایتان ندارد.

۳٫ تسلط بر ابزارهای مورد نیاز در سئو

یک سری ابزارهایی در رابطه با سئو موجود است که حتما بایستی به آن ها تسلط کامل داشته باشید. چنان چه قصد دارید به یک سئو کار حرفه ای مبدل شوید بایستی که کار کردن با آن ها را یاد بگیرید و در در پروژه های سئو خود از آن ها استفاده کنید. از جمله ابزارهای حرفه ای و ارزشمند در سئو گوگل وب مستر تولز و گوگل آنالتیکس می باشند که هر سئو کاری باید به آن ها تسلط کافی داشته باشد.

تسلط بر ابزارهای سئو

آشنایی با ابزارهای سئو

برای مثال هر سئو کاری باید از این موضوع آگاه باشد که خطاهای ایجاد شده در گوگل وب مستر تولز را با چه روشی برطرف کند و یا این که در گوگل آنالیتیکس با چه روش رفتار کاربران را تحلیل کند و با استفاده از تحلیل های انجام شده، بازدهی وب سایت مدنظرشان را افزایش دهد.
کاربرد گوگل آنالیتیکس تنها برای اطلاع از بازدید صفحات و یا میزان نرخ پرش کاربران از وب سایت و … نیست بلکه جزو ابزار حرفه ای می باشد که هر سئو کاری جهت افزایش رتبه وب سایت خود در گوگل استفاده می کند.

۴٫ تحلیل و بررسی رقیبان

از دیگر کارهایی که هر سئو کار حرفه ای به آن تسلط دارد، بررسی و تجزیه و تحلیل همه جانبه رقبا است. باید رقبای اصلی وب سایت مدنظرتان را پیدا کرده و آن ها را بررسی کنید. بسیاری از دوستان تصور می کنند بررسی رقیبان در سئو به معنای بررسی بک لینک های وبسایت آن ها است در صورتی که بررسی رقبا بسیار گسترده تر از این حرفا است.

تحلیل و بررسی رقیبان

تحلیل و بررسی سئو سایت رقیبان

بررسی کردن رقبا به این معنا است که باید اطلاع داشته باشید که در چه کلمات کلیدی دارای رتبه هستند. دلیل بالا بودن رتبه آن ها چیست و شما چه اقداماتی بایستی به کار ببرید تا در نتایج جست و جو به آن ها دست پیدا کنید. ابتدا باید یک مجموعه کامل از کلمات کلیدی که بر روی آن ها کار کرده اند را پیدا نمایید. سپس آن هایی که سرچ بیشتری دارند را شناسایی کنید. سپس آن ها را در گوگل جست و جو نمایید تا متوجه شوید که رقبایتان کجای نتایج قرار گرفته اند.
اگر واقعا رتبه خوبی دارد و جزو کلمات یا عبارت کلیدی پر بازدید است به کار شما می آید و باید بر روی آن کار کنید و در طولانی مدت بر روی آن سرمایه گذاری کنید. در مرحله بعدی با کمک ابزاری که وب سایت moz در اختیار تان قرار داده، اتوریتی دامین و پیج وب سایت رقبان را باید بررسی کنید. این موضوع که قدرت وب سایت آن ها در چه حدی است، بسیار حائز اهمیت است. شما با بررسی و تجزیه و تحلیل بک لینک ها و محتوای کلیه صفحات وب سایت آن ها قادر خواهید بود متوجه شوید که علت بالا بودن اتوریتی دامین یا پیج وب سایت رقیبانتان چیست. مورد دیگر این که باید به نحوه لینک دادن های داخلی و خارجی وب سایت توجه ای ویژه ای داشته باشید.

۵٫ داشتن استراتژی در سئو

یکی دیگر از لازمه های هر سئوکار حرفه ای، داشتن استراتژی در سئو است. چنان چه شما در سئو استراتژی نداشته باشید قادر نخواهید بود که پیروز میدان شوید. سئو به معنای انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی است. می شود به جرات بگوییم که این مورد یک استراتژی فوق العاده در سئو است.

استراتژی سئوسایت

داشتن استراتژی در سئو سایت

سئو به این معنا است که چه کاری باید انجام دهیم تا مخاطبان هدفمند تر بیشتری جذب کنیم؟ برای مثال کلمه کلیدی “خرید دامنه” کلمه کلیدی بسیار پر بازدیدی می باشد که کار روی آن بسیار سخت است اما اگر بخواهید هوشمندانه کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید، عبارت “خرید دامنه با کیفیت” را انتخاب می کنید چرا که با وجود این که سرچ پایین تری دارد، مشتریان هدفمند تری را جذب کسب و کار مورد نظر می کند.
این که تمایل داشته باشید زمان تان را بر روی گرفتن رقبا در هر کلمه کلیدی بگذارید به هیچ وجه استراتژی خوبی نیست چرا که مهم این است که کسب رتبه خوب در کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر تا چه میزان می تواند به سود شما باشد. نکته ای که در این زمینه لازم است به آن اشاره کنیم این است که این استراتژی را بیشتر با تحلیل و تحلیل و همچنین بررسی رقبا می توانید بدست بیاورید.

۶٫ داشتن صبر در مشاهده نتایج

چنان چه می خواهید یک سئو کار حرفه ای شوید بایستی که صبوری پیشه کنید. بارها تاکید شده است که سئو کاری زمان بر است و باید بسیار صبور باشید تا قادر باشید نتایج واقعی را ببینید. افراد زیادی هستند که با صبوری کردن در اکثر پروژه های سئو خود توانسته اند آن ها را به موفقیت برسانند.

صبر در سئو

صبر و پشتکار در سئو سایت

لازم به ذکر است که اگر شما هم تمایل دارید که نتایج واقعی کارتان را مشاهده کنید، دست کم چیزی بین ۳ تا ۶ ماه باید وقت بگذارید و صبر کنید همچنین زمانی که برای مقالات وب سایت خود بک لینک ایجاد می کنید این انتظار را نداشته باشید که یک هفته دیگر رتبه یک گوگل باشید. پس همواره به یاد داشته باشید که باید مدت ها صبوری کنید تا رتبه واقعی سایت را در گوگل مشاهده کنید.

این نوشته چطور سئو کار حرفه ای بشم؟ برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

درباره ی sahifa

مطلب پیشنهادی

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام قطعا اینستاگرام بهترین جا برای معرفی خدمات و محصولات شماست. (با اختلاف زیاد) اما اینکه شما در اینستاگرام فقط یه پیج داشته باشین مهم نیست! مهم اینه که اون پیج داخلش چه کارهایی انج..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.