خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

برای اینکه سئو سایت موفقی داشته باشید و بتوانید در دنیای کسب و کارهای آنلاین از رقبای خود جلو بیافتید باید بتوانید جایگاه خوب و مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید.

اما سئال اینجاست که چطور می توانید کاری را روی سایت خود انجام دهید که رقبایتان انجام نداده باشند تا شما یک پله از آن ها جلوتر باشید؟! خب ما می خواهیم به شما بگوییم چطور می توانید همیشه از رقبای خود جلوتر باشید. یکی از کارهایی که برای پیشی گرفتن از سایت رقبا باید انجام دهید این است که نرخ کلیک را در سایت خود افزایش دهید. اجازه دهید، ما به شما خواهیم گفت که اصلا نرخ کلیک یا CTR چیست؟ و شما چطور می توانید آن را در سایت خود افزایش دهید.

نرخ کلیک چیست؟

برای اینکه با معنا و مقهوم نرخ کلیک به خوبی آشنا شوید اجازه دهید آن را با یک مثال برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما مدیر یک سایت فروش لوازم خانگی می باشید، وقتی کاربری در مرورگری مانند گوگل عبارت خرید ماشین لباسشویی را سرچ کند این عبارت ۲۰۰۰ بار نمایش داده می شود و تعداد کلیک هایی که روی این لینک انجام می شود ۱۷۰ مرتبه باشد بنابراین نرخ کلیک(CTR) بدست آمده می شود ۲۰درصد و این یعنی اینکه کاربران روی لینک وب سایت شما ۲۰ درصد کلیک کرده اند.

بنابراین هنگامی که کاربر نتایج موتورهای جستجو را مشاهده می کنید تصمیم میگیرد روی یکی از آن ها کلیک کند. پس نرخ کلیک می شود درصدی از کاربران که در نتایج موتورهای جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند.

در علم سئو نرخ کلیک را CTR یا عبارت تکمیل یافته Click Through Rate می گویند که افزایش آن در هر وب سایتی می تواند به موفقیت بیشتر آن سایت در زمینه سئو سایت کمک بسیاری کند.

حال که با معنای علمی نرخ کلیک یا همان CTR آشنا شدید می خواهیم مطلب امروز یعنی چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ را آغاز کنیم.

آشنایی با نرخ کلیک

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

گفتیم که CTR درصد کلیک های کاربران روی لینک سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می باشد. هر کاربری زمانیکه روی عبارتی در نتایج جستجو کلیک می کند زمان خیلی کوتاهی را برای تصمیم گیری نهایی خود درباره اینکه وارد کدام سایت شود صرف می کند که آیا وارداین سایت بشود یا نه.

اینجاست که شما باید کاری روی سایتخودانجام داده باشید که دراین زمان کوتاه توانسته باشید توجه کاربر را جلب کنید تا وارد سایت شما شده و بتوانید نرخ کلیک خود را نسبت به سایت رقیب کمی افزایش دهید.

شما برای این کار می توانید کارهای مختلفی انجام دهید که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته ایم.

عنوان صفحه در نتایج موتورهای جستجو

اولین چیزی که توجه کاربر را به خود جلب خواهد کرد عنوان هایی است که شما از آن ها استفاده کرده اید. عنوان هایی که شما انتخاب می کنید توسط تگی به نام تگ title در هدر صفحه تعیین می شود. عنوانی که شما باید از آن استفاده کنید چیزی نزدیک به ۷۰ کارکتر می باشد که به شما اجازه می دهد عبارت جذابی را بسازید. پس برای اینکه بتوانید نرخ کلیلک یا همان CTR سایت خود را افزایش دهید باید از عناوین جذاب و مخاطب پسند برای صفحات سایت خود استفاده کنید.

بهینه سازی کردن توضیحات متا در نتایج موتورهای جستجو

مطلب بعدی که به شما کمک بسیاری خواهد کرد استفاده از توصیحات متا می باشد که زیر عنوان نمایش داده می شود. تعداد کاراکترهایی که برای این بخش می توانید استفاده کنید ۱۶۸ کاراکتر می باشد ولی با توجه به عبارت جستجو شده و محتوای صفحه ممکن است گوگل متنی کوتاه تر و یا حتی بلندتر را به کاربران نمایش دهد.

وقتی که می خواهید توضیحات متا را درج کنید تمام تلاش خود را بکنید تا یک توصیف دقیق از محتوایی که در اختیار دارید در این بخش قرار دهید و با به کار بردن جملات جذاب کاری کنید که مخاطب ترغیب شود تا روی لینک سایت شما کلیک کند.

میزان کلیک کاربر

CTR میزان کلیک کاربر

استفاده از Schema

در مقاله های قبلی سئو ایران درباره اینکه Schema چیست؟ و تاثیر اسکیما در سئو سایت صحبت کرده ایم. اما بار دیگر و برای اینکه بهتر متوجه شوید چطور می توانید از این نشانه گذاری استاندارد در جهت افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت خود استفاده کنید به اختصار توصیحاتی را خواهیم داد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان جستجو در نتایج موتورهای جستجو با وب سایتی مواجه شده باشید که در کنار عنوان و توضیحات از عبارت های تکمیلی هم استفاده کرده باشد و این مسئله برایتان سوال برانگیز شده است که این اطلاعات تکمیلی چه چیزی هستند؟

معروف ترین نشانه گذاری های استاندارد به شکل امتیاز دهی هستند که با ستاره زرد رنگ در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. استفاده از schema که یک ابزار موثر برای جلب توجه کاربر می باشد به شما کمک می کند تا بتوانید نرخ کلیک را در سایت خود بهبود دهید

راه افزایش ctr

افزایش ctr

افزایش نرخ کلیلک بر سئو تاثیر دارد؟

امیدواریم که تا به اینجا به جواب سوال خود درباره اینکه چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ رسیده باشید.

اینک می خواهیم به یک مسئله مهم دیگر درباره نرخ کلیک و افزایش نرخ کلیک بپردازیم و آن هم این است که آیا این مسئله روی سئو هم تاثیر دارد یا خیر؟!

بدون شک جواب مثبت است و افزایش نرخ کلیلک می تواند روی رتبه و جایگاهی که شما در نتایج موتورهای جستجو بدست آورده اید تاثیر بگذارد. البته باید به این نکته هم بپردازیم و اشاره کوچکی کنیم که برخی از متخصصین سئو درباره این موضوع نقطه نظرات مختلفی دارند ولی اکثرا بر این عقیده هستند که افزایش نرخ CTR یکی از مهمترین وظایف برای بهبود سئو سایت است.

هنگامی که سایت ctr سایت شما نسبت به جایگاهی که در نتایج جستجو دارید بالاتر باشد با کمک یکی از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم رنک بین برای بهبود جایگاه خود استفاده کنید و آن را ارتقاء دهید.

برای مثال اگر شما با کلمه کلیدی” بهترین متخصص ارتوپد در تهران” رتبه ۳ گوگل هستید باید بدانید که این رتبه به طور متوسط ۹ درصد از کاربران را جذب خواهد کرد اما لینک شما به خاطر جذابیتی که در عنوان و توصسحات دارد نزدیک به ۱۵ درصد از این کاربران را ترغیب خواهد کرد که روی لینک سایت شما کلیک کنند. این عدد نزدیک به درصد کلیک رتبه دو گوگل است. اگر رتبه دوم جذابیت لازم را برای کاربران نداشته باشد پس از مدتی گوگل جای این دو لینک را با هم عوض خواهد کرد.

سوالات مربوط به چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

۱فاکتورهایی که برای افزایش نرخ کلیک تاثیر گذارند چه فاکتورهایی هستند؟ ۲با استفاده از ربات هم می توان نرخ کلیک را افزایش داد؟ ۳استفاده از ربات چقدر در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذار می باشد؟

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

افزایش نرخ کلیک سایت

تاثیر CTR بر سئو

این نوشته چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.