خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / چقدر زمان میبرد تا از سایت به فروش عالی برسیم؟

چقدر زمان میبرد تا از سایت به فروش عالی برسیم؟

چقدر زمان میبرد تا از سایت به فروش عالی برسیم؟ /۰ دیدگاه /در دسته‌بندی نشده /توسط سیاوش پیری

مهم ترین عامل برای مشخص کردن زمان لازم تا رسیدن به فروش عالی، نوع محصولی است که قصد فروش آن را دارید.

  • چند سایت روی فروش آن محصول تمرکز کرده اند؟
  • سایت هایی که این محصول را می فروشند چقدر قدمت و کیفیت دارند؟

این ۲ عامل دقیقا برای شما روشن می کند که شما چقدر باید زحمت بکشید تا در جایگاه آن ها قرار بگیرید و فروش عالی در سطح اینترنت را از آن خود کنید.

اما منظور ما از فروش عالی تنها رسیدن به جایگاه رقبا نیست!

امروز در تمام فیلد های کاری که بیشتری تعداد وب سایت هم در آن فعال هستند و حضور دارند، حفره های فروشی وجود دارد که یکسری تکنیک ها می توانید آن ها را بیابید و جاده های رسیدن به فروش فوق العاده را هموار تر کنید. (در ادامه به تکنیک ها اشاره می کنیم.)

از صفر تا به فروش رسیدن سایت چقدر طول می کشد؟

خب سایت شما امروز طراحی شده و در حال برنامه ریزی برای سئو کردن آن هستید اما دوست دارید بدانید چقدر باید برای این پروسه زمان در نظر بگیرید!؟ کف و سقف این زمان را حداقل بدانید!

اگر بخواهیم میانگین رقابت کلمات کلیدی در سطح وب ایران را در نظر بگیریم، برای سئو شدن سایت و رسیدن به جایگاهی که بتوانید فروش خوبی داشته باشید، بین ۷ تا ۹ ماه زمان لازم است (اگر بخواهید اصولی و مرحله به مرحله کار کنید)

اصولا ماه های اول (۱ تا ۳ ماه) در این روال به پر کردن اولیه صفحات اصلی خدمات یا دسته بندی محصولات پرداخته می شود.

از ماه دوم و سوم روال تولید محتوا مقاله ای و بازاریابی محتوا در سایت استارت می خورد. (مثلا شما کارتان فروش عطر است، مقاله می نویسید که چطور جذاب تر به نظر بیاییم؟ یا اینکه بهترین عطر های تلخ مردانه کدامند؟)

مقالات، محصولات و صفحات شما به محض منتشر شدن به رتبه عالی نمی رسند و مطمئنا گوگل حداقل ۴ ماه زمان لازم دارد که محتوای شما را بررسی کند، در معرض دید کاربران قرار دهد و ببیند کاربران چقدر میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، این موضوع را با شرایط رقبای شما مقایسه کند و رتبه ای ثابت برای صفحه شما در نظر بگیرد.

خب با توجه به طی شدن مراحل بالا، شما حداقل ۸ ماه زمان لازم دارید که که در یک کلمه کلیدی که رقیب هم دارد، به صفحات اول گوگل برسید.

این زمان میتواند تا ۶ ماه کم شود و میتواند تا ۱ سال هم طول بکشد.

از صفر تا رسیدن به فروش عالی چقدر طول می کشد؟

خب صحبتی که در بخش قبل داشتیم، از صفر تا رسیدن به فروش خوب و قابل قبول بود اما اینکه بتوانید یک فروش فوق العاده داشته باشید در این مدت زمان محدود نمی شود!

ببینید عزیزان موضوعی که در سایت شما معجزه فروش را رقم می زند، بازدید های بازگشتی و برند شدن سایت شماست.

بازدید بازگشتی به معنیه کاربری است که یکبار وارد سایت شما شده (یا خرید انجام می دهد یا انجام نمی دهد.) اما باز هم از گوگل سرچ می کند و به دنبال سایت شما می گردد و وارد آن می شود.

با یکی از مشتریانم که یک سایت فروشگاهی بزرگ داشت صحبت می کردم و میگفت تقریبا ۷۰% کسانی که خرید می کنند با توجه به صحبتی که با آن ها دارم قبل تر وارد سایت من شده اند و امروز خرید خود را انجام داده اند.

خب بازدید بازگشتی یکی از اتفاقات تاثیر گذار در سئو سایت است که توجه گوگل را بیش از پیش جلب می کند.

علاوه بر بحث های سئو، با توجه به اینکه ما با مشتریانی سال هاست که در ارتباط هستیم و افت و خیز های کسب و کار آن ها را دیده ایم، بعد از گذراندن سال اول و در سال های دوم و سوم اتفاق برند شدن سایت معجزه فروش را رقم زده است.

مشتریانی که سایت شما را با نام برندتان به دوستان خود معرفی می کنند و باعث سرچ شدن بیشتر اسم سایت شما می شود، همچنین کاربران مطمئن از شما که تصمیم به خرید از سایتتان را می گیرند، فروش شما را بصورت تصاعدی افزایش می دهند.

نکته مهم برای محقق کردن این مهم

هیچ وقت سئو سایتتان را رها نکنید.

شاید سایت شما حتی در مدت زمان ۷ ماه هم بتواند سئو شود اما به آنجا که رسیدید تا شروع کار شماست و زمان رها کردن سایت نیست!

سایت هایی که بتوانند ۱ سال یا بیشتر در کلمات کلیدی مهمی رتبه های اول را داشته باشند، فروش اصلی را در فضای اینترنت بدست می آوردند.

بار ها این موضوع را حس کرده ایم که در شرایط اقتصادی بی ثبات ایران، رتبه های اول را در کلمات کلیدی خاصی داشته ایم و هیچ فروشی نداشتیم یکباره بعد از چند ماه فروش شگفت انگیزی در ۱ هفته در سایت رخ داده است.

کاملا مشخص است که اگر رتبه خود را از دست می دادیم، کسانی که ماه گذشته توجهشان را جلب کرده بودیم امروز برای خرید سراغ رقیب های ما می رفتند.

تکنیک مهمی که یک صاحب کسب و کار برای فروختن در سایت باید بداند!

۱- مسیر را اشتباه نروید.

اگر کار شما خدمات “تزریق ژل” است، لازم نیست حتما با تزریق ژل رتبه اول گوگل باشید تا بفروشید!

گاهی مشتریان شما کسانی هستند که سرچ می کنند:

دکتر خوب تزریق ژل لب در تهران

کسب رتبه در این عبارت بسیار ساده تر از کلمه تزریق ژل است و خودتان قضاوت کنید؛ کسی که تزریق ژل سرچ می کند بیشتر به مشتری نزدیک است یا کسی که دکتر خوب تزریق ژل لب در تهران سرچ می کند!؟

دقت کنید که امروز آموزش سئو به سمت دقیق بودن و تخصصی بودن صفحات پیش رفته است و کاربران سطح اینترنت هم همین را می خواهند.

کسی که تزریق ژل سرچ می کند باید اطلاعات تحقیقی و مواردی همچون تزریق ژل چیست را ببیند و کسی که بخواهد کار تزریق ژل انجام دهد و ژل لب مد نظر او باشد و در تهران هم زندگی کند، دقیقا خواسته خود را جستجو می کند و سراغ سایت اول می رود.

پس اولین تکنیکی که باید بدانید این است که هدف گذاری را درست و اصولی انجام دهید تا از سایت مشتری بگیرید نه فقط بازدید کننده!

۲- رتبه اول می فروشد!

این موضوع را در چند مقاله گفته ایم و اینجا هم به آن اشاره می کند که اگر در یک کلمه کلیدی رقابت پایین رتبه اول باشید خیلی بیشتر میفروشید تا اینکه روی ۱ کلمه کلیدی سنگین رتبه ۸ باشید.

اگر می گوییم کلمات کلیدی را سبک و کم رقابت تر انتخاب کنید، برای اینکه بتوانید در آن لینک ۱ باشید.

۷۰ درصد تمام سرچ کننده ها از لینک های اول تا سوم خرید خود را انجام می دهند.

مثلا اگر کلمه “صندلی مدیریت” در روز توسط ۵۰۰ نفر سرچ شود، ۳۵۰ نفر از آن ها از ۳ لینک اول می خرند و این تاثیر شگفت انگیز خود را در رادمان فروش سایت شما در مدت ۱ سال نشان می هد.

۳- خواست و نیاز کاربر تان را بشناسید.

در خصوص موضوعات مربوط به نرخ تبدیل سایت در مقاله دیگری صحبت خواهیم کرد اما به نظرم حال که تا اینجا را مطالعه کرده اید، بد نیست اشاره ای هم به این موضوع داشته باشیم که گاهی درست است که سئو به فروش شما کمک می کند و بدون سئو شاید به هیچ فروشی نرسید اما سئو به تنهایی نمیتواند تضمین کننده فروش عالی باشد.

هر سایتی که کار می کنید یک دسته مخاطب خاص خود را دارد که باید بدانید با او چطور برخورد کنید تا تمایل بیشتری به خرید از شما داشته باشد.

امروز همه سایت می زنند و همه هم سئو می کنند اما همه نمی فروشند چون ویژگی خاص اینترنت، متمرکز بودن فروش به تعداد خاصی از فروشنده هاست. گرچه شاید در آینده این موضوع تغییر کند اما الان اگر ۵۰۰ سایت در یک زمینه فعالیت کنند، تنها ۵ مورد از آن ها فروش عالی دارند. شاید ۱۰ تا ۲۰ مورد هم فروش قابل قرول داشته باشند و باقی وب سایت ها تقریبا می توان گفت که راضی نیستند!

اصولا کسانی که علاوه بر سئو شدن، به نکات برقراری ارتباط موثر با کاربر هم می پردازند، در فروش موفق تر هستند. در مورد این موضوع در مقاله …. صحبت کرده ایم که اگر اینجا بحث آن را باز کنیم صحبت طولانی می شود ولی به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

درباره ی Amirkabir

مطلب پیشنهادی

روش قیمت گذاری سئو سایت

روش قیمت گذاری سئو سایت قیمت گذاری سئو روش ثابت و مشخصی ندارد چرا که سئو دانشی بروز بوده و به طور دائم در حال تغییر می باشد. در این حوزه‌ جذاب و چالش برانگیز با ابهامات زیادی رو به رو می ‌شویم که پاسخ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.