کلمه کلیدی سئو
تحقیق کلمات کلیدی سئو یکی از وظایف اساسی سئو است. در این مقاله ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه جایگاه مناسب خود را بیابید و چه طور کلمات کلیدی موثری را که میتوانید رتبه شان را بالا ببرید، پیدا کنید
شما باید بدانید که بدون کلمات کلیدی سئو، استراتژی محتوایی و بهینه سازی وب سایت تان امکان پذیر نخواهد بود کلمات کلیدی نقش مهمی در لینک بیلدینگ ، جذب ترافیک و افزایش فروش آنلاین وب سایتها ایفا میکنند.برای انتخاب کلمات کلیدی سئو باید استراتژی هدفمندی را پیش بگیرید
درک کنید که مخاطبان شما چه چیزی را میخواهند پیدا کنند.
چند نفر آن را جستجو می کند
در چه قالبی(فرمت) آن را می خواهند
کلمه کلیدی سئو به چند دسته تقسیم میشوند
کلمه کلیدیسئو به دو دستهتقسیمبندی میشوند
تقسیمبندی کلمات کلیدی بر اساس User Intent
کلمات کلیدی User Intent، بیانگر قصد و نیّت کاربران از جستجو در اینترنت است. همانگونه که میدانیم کاربران با اهداف متنوعی به وبسایتها سر میزنند. عدهای برای خواندن اخبار روزانه و عدهای برای دریافت یک سرویس یا محصول برخی برای یادگیری و بعضی دیگر برای وارد شدن به شبکههای اجتماعی از موتورهای جستجو استفاده میکنند. میتوان گفت که همه کاربران تقریباً سه هدف کلی برای جستجو در اینترنت دارند
هرآنچه باید در باره کلمه کلیدی سئو بدانیم
۱ . کلمات کلیدی Informational
کاربران از این نوع کلمات کلیدی سئو برای یافتن اطلاعاتاستفاده میکنند. برای مثال : پرورش بوقلمون یا آموزش زبان انگلیسی همگی از این دستهاند. در این شیوه از جستجو، کاربران تنها به دنبال افزایش دانش و اطلاعات خود درباره یک زمینه هستند.
۲ . کلمات کلیدی Transactional
هدف از جستجوی چنین کلماتی انجام یک معامله آنلاین در قالب خرید یک محصول فیزیکی یا سرویس اینترنتی است. برای مثال کوئریهای جستجوی دانلود کتاب، خرید لپ تاپ و سرویس اینترنت پرسرعت البته گفتنی است که برخی دیگر معتقدند که در اینجا نوع دیگری از کلمات کلیدی با عنوان Commercial نیز وجود دارد. کلمات کلیدی Commercial زمانی به کار میروند که کاربر قصد جستجوی یک محصول را دارد، اما فعلاً قصد خرید آن را ندارد
۳ . کلمات کلیدی Navigational
استفاده از این نوع کلمات کلیدی زمانی اتفاق میافتد که کاربر میخواهد به وبسایت خاصی مراجعه کند، اما دامنه آن سایت را نمیداند. برای مثال کوئریهای جستجویی مانند علی بابا، فیسبوک و آمازون از جمله کلمات کلیدی Navigational هستند. در نتیجه کاربران با کلیک بر روی اولین لینک حاصل از جستجو به مقصود خود می رسند
تقسیمبندی کلمه کلیدی بر اساس Search volume
معیار این نوع تقسیمبندی کلمه کلیدی سئو تعداد جستجوی آنها توسط کاربران موتورهای جستجو است و نه قصد و نیّت کاربران. کلمه کلیدی بر حسب Search Volume به سه دسته تقسیم میشوند
۱ . کلمه کلیدی اصلی یا Head
این دسته از کلمه کلیدی، کلمات و عبارات اصلی و کوتاهی هستند که به طور گسترده در اینترنت جستجو میشوند. این نوع از کلمات کلیدی سئو معمولاً نشانگر یک دسته بندی خاص یا مفهوم کلی هستند. برای مثال کلماتی مانند موبایل، خانه، طراحی سایت، کامپیوتر و خودرو از این دست از کلمات کلیدی سئو هستند.
مشکلی که در این نوع کلمات کلیدی وجود دارد این است که قصد و نیت کاربران در آن مشخص نیست. برای مثال وقتی فردی در گوگل کلمه موبایل را جستجو میکند، مشخص نیست که به دنبال خرید موبایل است یا به دنبال نرم افزاری خاص برای موبایل است
۲ . کلمات کلیدی عبارتی یا Middle Tail
این نوع کلمات کلیدی سئو، نتایج مشخصتری را نسبت به کلمه کلیدی Head به نمایش میگذارد. با این وجود همچنان این کلمات کُلی و کمی نامفهوم هستند. افراد به دنبال بهترین پیشنهاد از جانب موتورهای جستجو هستند و خود ایده خاصی ندارند. برای مثال کلمه کلیدی (خرید خانه ) ( خرید لپ تاپ ) یا (خرید خودرو) جزو کلمات کلیدی Middle Tail هستند.
۳ . کلمه کلیدی طولانی یا Long Tail
کلمه کلیدی طولانی راه موفقیت وبسایتهای پرترافیک هستند میتوانند بیش از ۷۰% ترافیک وبسایت شما را پوشش دهند. این در حالی است که عرصه رقابت در کلمات کلیدی Long Tail به مراتب کمتر از دیگر انواع کلمه کلیدی است.. برای مثال کلمه کلیدی (خرید بلیت ارزان هواپیمای تهران- کرمانشاه)
تقسیم بندی و دسته بندی کلمات کلیدی
ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
معرفی ابزارهای موجود برای شناسایی کلمات کلیدی سئو
اغلب دو نوع ابزار تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد
-
جستجوی کلمه کلیدی مادر
از گروه “مادر کلید واژهها” برای پیدا کردن کلید واژه سودمند استفاده کنید. به طور مثال، گروه مادر: کفش و کلید واژههای سودمند : کفش مردانه، کفش زنانه، کفش بچهگانه و…
-
جستجوی کلمه کلیدی رقابتی
پیدا کردن کلمه کلیدی که به سایتهای دیگر کمک میکند تا ترافیک را مدیریت کنند.
فهرستی از ابزارهای کلمه کلیدی در زیر آمده است
Google Keyword Planner . 1
Google Keyword Planner یکی از ابزارهای محبوب و کلیدی برای پیدا کردن کلمه کلیدی سایت میباشد. تنها دلیل محبوبیت این ابزار رایگان بودن آن است برای استفاده از این ابزار باید یک حساب AdWords داشته باشید یکی از ویژگیهای ابزار Keyword Planner این است که اطلاعات دقیق آن در Google بزرگترین موتور جستجو وجود دارد که از نتایج جستجوی این کلمه در گوگل به دست آمده است. یکی از محدودیتهای این ابزار این است که میزان جستجوی کلید واژه موردنظرتان را در موتورهای جستجوی دیگر نمایش نمیدهد
SEMRUSH . 2
سادهترین ابزار شناسایی کلمه کلیدی سئو برای یک وبلاگنویس SEMRUSH میباشد. در این ابزار فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیبتان را وارد نمایید. سپس تمام کلمات کلیدی سئو که برای آن سایت رتبهبندی شده را نشان میدهد. این باعث میشود که شما کلمه کلیدی هم خانواده طولانیتر و کوتاهتر کلیدواژهی موردنظرتان را انتخاب نمایید. شما باید روش انتخاب کلمه کلیدی را بدانید تا بتوانید انتخابی مناسب و هدفمند داشته باشید.
ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی،انتخاب کلمه کلیدی رقابتی
LongTailPro .3
LongTailPro یک نرمافزار تحت کلود (ابری) برای تحقیقات و یافتن کلمات کلیدی سئو و یکی از محبوبترین ابزار در این لیست میباشد. این نرمافزار یکی از ابزارهای تحقیقاتی شامل هزینه میباشد که میتواند به شما برای جستجوی کلمه کلیدی سئو برای سایتهای خاص و با محصولات اختصاصی کمک کند. با استفاده از ورژن «پلاتینیوم» میتوانید آنالیزهای دقیق و جزیی بسیار عالی برای کلمه کلیدی مختلف دریافت کنید.
SpyFu . 4
SpyFu یکی از بهترین محصولات نرمافزاری سئو کلمه کلیدی وب سایت در بازار میباشد
این ابزار به دو دلیل مهم بسیار مفید است.
۱ . افزایش دانش شما از شناخت کلمه کلیدی هدف و پلت فرمهای کلمات کلیدی رقابتی seo
۲ . کشف بازارهای نوظهور و یا بازارهایی که هنوز به آن ورود نشده است.
خصوصیات
- SpyFu چندین ماژول دارد
- ماژول مقایسه وبسایتها
- ماژول تاریخچه کلید واژه
- ماژول تاریخچه ثبت دامنه
- ماژول کلمه کلیدی مرتبط
۵ . Keyword Tool Dominator
ابزاری برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو از Amazon و Etsy و Ebay
شیوه ایی که خریداران در گوگل شما را جستجو می کنند به نحوه ی جستجوی آنها در آمازون وابسته است، درحقیقت مردم در گوگل مکان فروشگاهی که قصد خرید از آن دارند را جستجو می کنند و در آمازون به طور مستقیم خرید کالای مورد نظر خود را جستجو می کنند.
پس دریافتیم که به عنوان یک جستجوگر در آمازون، جستجوی ساده برای سئو کلمه کلیدی در گوگل به تنهایی کافی نیست، شما نیاز به بهینه سازی برای جستجو در آمازون و کلمات کلیدی به کار رفته در آمازون دارید.
بهترین ابزار توسط آمازون در داده های پایه ابزار کلمه کلیدی تحت سلطه است. تنها چیزی که نیاز است به خاطر داشته باشیم این است که در آمازون هیچ راه اندازه گیری میزان جستجو وجود ندارد، تنها چیزی که شما در اختیار دارید کلمه ی کلیدی خام و لیستی از ایده هاست .
۶ . Google Correlate
برای کشف کلمه کلیدی سئو غیر منتظره در محیط مجاور، وقتی به دنبال ریشه ی کلمه کلیدی در تجارت خودتان هستید به احتمال زیاد لیستی از ایده های ممکن در سر دارید، غیر قابل باور نیست که یک فروشگاه ارسال گل باید تمام گل فروشی های محلی را تحت نظر داشته باشد. ولی همبستگی های گوگل به شما کمک می کند که به سئو کلمات کلیدی خود از زاویه ی متفاوتی نگاه کنید .
شناسایی کلمات که نواسانات علایق فصلی را با کلمه کلیدی شما مرتبط می سازد. مثلا برای ارسال گل کلمه ی کلیدی ما همبستگی با دیگر سرویس های ارسال گل توسط بانوان، ارسال شکلات و توت فرنگی های روکش دار و… را دارد . و اگر کسی از از محصولات شما استقبالی نکرد به طور حتم می توانید این احتمال را دهید که افراد در ولتاین و تعطیلات مشتری شما شوند.
کلمه کلیدی سئو مخصوص بازاریابان محتوا
کلمه کلیدی Market-Defining
کلمه کلیدی معرف بازار یا اصطلاحاً Market-defining رایجترین و نزدیکترین عباراتی هستند که در زمان معرفی کسبوکار شما به ذهن مخاطبان میرسند. کلمات کلیدی Market-Defining عمدتاً کلی و عمومی هستند و رتبه گیری برای آنها در نتایج جستجو بسیار دشوار است، دقیقاً کلماتی هستند که نوع کسبوکار شما را به مخاطبان معرفی میکنند
کلمات کلیدی Customer-Defining
کلمات کلیدی معرف مشتری یا اصطلاحاً Customer-Defining واژهها و عباراتی هستند که مخاطبان یا مشتریان شما بهوسیله آنها خودشان را معرفی میکنند. این دسته از کلمه دومین گروه پراستفاده در میان مخاطبان شما هستند.
دلیل اهمیت این کلمه کلیدی Customer-Defining این است که با استفاده از آنها میتوانید مخاطبان اصلی خود یا افرادی که به نوعی کسبوکارشان با شما ارتباط دارد را شناسایی کنید و بر اساس اطلاعات به دست آمده با آنها ارتباط برقرار کنید.
برای مثال اگر وبسایتی با محوریت فروش کتب و جزوات درسی دارید، احتمالاً بخشی از مخاطبان شما با عباراتی مانند دانشآموز سال سوم، دانشجوی ترم اول، داوطلب کنکور و پشتکنکوری به جستجو میپردازند.
سئو کلمه کلیدی سایت
کلمات کلیدی Product-Defining
کلمه کلیدی Product-Defining یا به اصطلاح کلمه کلیدی معرف کالا، عباراتی هستند که محصولات شما را معرفی میکنند یعنی دقیقاً عباراتی که خریداران به دنبال آنها میگردند.
توجه داشته باشید در زمان استفاده از این نوع کلمات حتماً دقیق باشید. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه کامپیوتر، لپتاپ و لوازم جانبی هستی، در کنار نام محصولات خود حتماً برند تجاری آنها را نیز درج کنید.
کلمه کلیدی Product-Defining میتوانند شما را به طور مستقیم به هدف برساند و تنها باید یک نامِ مفهوم و مشخص داشته باشند. به این ترتیب یا شما را به واسطه فروش محصول به هدف میرسانند یا به علت عدم رضایت مشتریان از کیفیت یا قیمت محصولات به فروش منجر نمیشوند. سئو کلمه کلیدی برای استفاده در داخل سایت و محتوای وبلاگتان فوقالعاده هستند
کلمه کلیدی Industry Thought Leaders
اسامی رهبران حوزههای مختلف کسب و کار، همواره مورد توجه کاربران قرار دارد. منظور از رهبران، کسانی است که در حوزهی فعالیت شما معروف و قابلاحترام هستند.
گرچه شما چندان نمیتوانید از این کلمه در سرفصل مطالب خود استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که این کلمه هیچگاه قدیمی نمیشوند و هیچگاه همانند محصولات تکنولوژی نسخهای جدیدتر از آن وارد بازار نمیشود. بنابراین اگر در مطالب خود به ندرت از این اسامی استفاده میکنید، مطمئن باشید که مورد توجه کاربران قرار میگیرد.
با این حال سؤال اینجاست که چگونه از این اسامی و کلمه کلیدی سئو برای ارتقا و بهینهسازی وبسایت خود استفاده کنید؟ با انجام مصاحبه و گفتگو با این افراد میتوانید ترافیک بسیاری از کاربران را به وبسایت خود هدایت کنید. همچنین، اگر شناخت کافی از آنها ندارید میتوانید از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر کمک بگیرید.
ارتباط با این افراد در شبکههای اجتماعی یکی از راههای مفید برای ایجاد یک گفتگوی دو نفره است که هم موجب افزایش سطح دانش و اطلاعات تخصصی شما میشوند و هم ارزش وبسایت شما را به رخ رقیبان میکشد.
سوالات در باره کلمه کلیدی سئو
۱چگونه کلمه کلیدی خودم را پیدا کنم؟
بررسی مطالعه درباره کسب و کارتان
مشخص کردن هدف
تهیه کردن لیستی از مهم ترین موضوعات
از این لیست کلمات کوتاه استخراج کنید
از ابزارهای موجود یا آنالیز رقبا استفاده کنید
لیستی از موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را تهیه کنید
و در نهایت از اینها چکیده ای مفید به دست می آورید
۲کلمه کلیدی چند کلمه است؟
معمولا بین ۲ تا ۳ کلمه
به عنوان مثال کلمه کلیدی “طراحی سایت ” و یا “طراحی سایت وردپرس”
این نوشته کلمه کلیدی سئو ( یافتن کلمات کلیدی ) برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.