خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / سئو / ۱۰ نکته مهم در سئو سایت فروشگاهی

۱۰ نکته مهم در سئو سایت فروشگاهی

۱۰ نکته مهم در سئو سایت فروشگاهی

اگر هنوز قدمی در جهت آنلاین کردن کسب و کار فروشگاهی خود برنداشته اید، هر چه سریع تر برای آن برنامه ریزی کنید. در دنیای امروز دیگر نمی توانید به روش های فروش سنتی اکتفا کنید. رقبای شما هر روز در حال استفاده از تکنیک های جدید در جهت ارتقا، کسب و کار خود در فضای دیجیتال می باشند و از این طریق، درآمد خود را افزایش می دهند. سایت های فروشگاهی، یکی از بهترین راه های کسب درآمد به صورت آنلاین می باشد و می تواند به شما در جذب و اعتماد سازی مشتریان تان کمک کند. در واقع سایت فروشگاه آنلاین، به منزله ی یک ویترین مجازی از کسب و کار شما می باشد که می توانید با طراحی زیبا و معرفی جذاب محصولات خود، در آن به داد و ستد بپردازید. اما تا زمانی که از کمپین های تبلیغاتی و روش های جذب ترافیک استفاده نکنید، سایت شما بازدید کننده چندانی نخواهد داشت و میزان فروش آن به رقم ایده آل شما نخواهد رسید. سئو یکی از پر بازده ترین روش های بازدید سایت های فروشگاهی به صورت هدفمند می باشد که نرخ بازگشت سرمایه در آن بسیار بالا است. در این مقاله قصد داریم به معرفی نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی بپردازیم.

اهمیت سئو سایت فروشگاهی

دلیل اهمیت سئو سایت فروشگاهی

برای افزایش بازدید و فروش در سایت های فروشگاه آنلاین، کمپین های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد. از میان این روش های تبلیغاتی می توان به گوگل ادوردز، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، درج بنر در سایت های پر بازدید، استفاده از تبلیغات کلیکی و میان برنامه ای و … اشاره کرد. می توانید از این روش ها به صورت ترکیبی نیز استفاده کنید. اما تمامی این روش ها، تا حد زیادی هزینه بر می باشند و بازدهی آن ها نیز تضمین شده نمی باشد؛ یعنی ممکن است ترافیک ورودی سایت شما را بالا ببرند اما منجر به سفارش محصولات شما و یا تماس هدفمند با مجموعه شما نشوند. سئو سایت فروشگاهی، یکی از مطمئن ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که در صورت بکارگیری استراتژی صحیح در آن، به صورت بلند مدت ورودی های هدفمندی را به سایت شما می آورد و می تواند درآمد فروشگاه آنلاین شما را دگرگون کند. یک نمونه موفق از این روش، سئو سایت دیجی کالا می باشد که اکنون بر سر زبان های همه افتاده است. اگر برای سئو سایت فروشگاهی خود، از کلمات کلیدی مرتبط تحقیق شده و با آمار جستجوی بالا استفاده کنید، می توانید از بازدید کنندگانی بهره مند شوید که به طور مستقیم به دنبال سفارش محصولات شما می باشند. تعرفه سئو سایت به نسبت سایر روش های دیجیتال مارکتینگ، به صرفه تر می باشد و نتایج واقعی تری را در مدت زمان بیشتری به شما می دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی را به شما آموزش دهیم.

نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی از خیلی جهات، تفاوتی با سئو سایت های دیگر ندارد. اما ما در این جا به معرفی نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی مطابق آخرین تغییرات الگوریتم در سال ۲۰۲۰ می پردازیم که به نسبت سایر سایت ها، تاثیر بیشتری در رتبه سایت شما خواهد داشت. مقاله “آموزش سئو سایت فروشگاهی” نیز به شما پیشنهاد می شود.

نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی

باید ها و نبایدهای سئو سایت فروشگاهی

  1. بهینه سازی ساختار سایت

اولین گام در طراحی سایت فروشگاهی که تاثیر بسیار زیادی در سئو آن ها دارد، رعایت ساختار مناسب برای این گونه سایت ها می باشد. در واقع یکی از اصلی ترین نکاتی که یک سایت فروشگاهی را از سایر سایت ها متمایز می کند، ساختار آن می باشد. چیدمان منوها و دسته بندی های محصولات باید به گونه ای باشد که بهترین تجربه کاربری را برای کاربر ایجاد کند. چرا که تاثیر تجربه کاربری در سئو در سال ۲۰۲۰ از همیشه بیشتر شده است. یکی از بخش های مهم در ساختار سایت های فروشگاهی، پیاده سازی بردکرامب (BreadCrumb) در سایت می باشد. بردکرامب مسیر پیمایش سایت را به کاربر نشان می دهد و به او می گوید که امنون در کجای سایت قرار گرفته است. اگر هنوز بردکرامب را برای سایت خود فعال نکرده اید، مطالعه مقاله “اضافه کردن breadcrumb در وردپرس” به شما پیشنهاد می شود. دومین آیتم مهم در بهینه سازی ساختار سایت، بهینه سازی URL ها می باشد. یک ساختار URL استاندارد، به کوتاهترین شکل ممکن و دارای عبارات معنی دار می باشد که به موتور جستجوی گوگل و کاربران سایت، محتوای صفحه را توضیح می دهد. البته برای سایت های ایرانی، بهتر است از عبارات انگلیسی معنی دار به جای کاراکترهای فارسی در آدرس صفحات استفاده کنید. یکی از نکات مهم در سئو سایت های فروشگاهی این است که برای فیلتر و دسته بندی محصولات خود، از URL پارامتر مناسب در آدرس های آن ها استفاده کنید.

  1. تحقیق بر روی کلمات کلیدی

برای سایت های فروشگاهی، انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است. چرا که با به کارگیری کلمات پر جستجو و trend برای صفحه هر یک از محصولات خود، می توانید ورودی هایی بگیرید که دقیقا به دنبال محصولات شما برای خرید هستند. ابزارهایی زیادی به شما در شناسایی کلمات کلیدی محبوب کمک می کنند که از میان آن ها می توان به google keyword planner، kwfinder و google trends اشاره کرد.

  1. بهینه سازی صفحه محصولات

کپی کردن توضیحات محصولات خود از سایت های رقیب، هیچ کمکی به سئو سایت شما نمی کند. برای معرفی محصولات خود به صورت منحصر به فرد تولید محتوا کنید و سعی کنید از تصاویر موجود در اینترنت برای معرفی آن ها استفاده نکرده و محتوای تصویری را نیز خودتان تولید کنید. در عنوان و توضیحات متای محصول از کلمات کلیدی مربوط به آن استفاده کنید. استفاده از bullet list برای معرفی ویژگی های محصول بسیار مناسب می باشد.

  1. جلوگیری از به وجود آمدن محتوای تکراری

برای سایت های فروشگاهی که تعداد زیادی محصول و صفحه مختلف دارند، احتمال جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری بسیار زیاد است. چرا که ممکن است محتوای آن ها کلمات کلیدی مشابهی داشته باشد که تشخیص این موضوع برای خزنده های گوگل دشوار است. این مشکل می تواند باعث ایجاد کنیبالیزیشن در سایت نیز بشود. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، حتما از تگ کنونیکال در صفحاتی با محتوای مشابه استفاده کنید.

  1. رعایت اصول mobile friendly در سایت

از نمایش سایت در موبایل غافل نشوید. چرا که تاثیر mobile first index بر سئو در سال ۲۰۲۰ از همیشه بیشتر شده است. اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در این الگوریتم، ریسپانسیو بودن سایت، سرعت بارگذاری در موبایل و طراحی UX موبایل فرندلی می باشد.

  1. بهینه سازی صفحات دسته بندی

سئو صفحات دسته بندی محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای هر دسته عنوان مناسب، متا دسکریپشن و توضیحات سئو شده قرار دهید و داخل آن ها لینک سازی انجام دهید. دقت داشته باشید در صفحه هر دسته بندی، بیشتر از یک تگ H1 قرار نگیرد.

  1. از بین بردن broken link ها

Broken link ها یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن صفحاتی با ارور ۴۰۴ می باشد که می توانند منجر به جریمه سایت توسط گوگل شوند. برای شناسایی broken link ها می توانید از ابزار MOZ کمک گرفته و آن ها را با ریدایرکت ۳۰۱ به صفحات مناسب انتقال دهید.

  1. افزایش سرعت بارگذاری صفحات

همان طور که گفتیم، تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم می باشد و یکی از اصلی ترین آیتم های تاثیر گذار در آن، سرعت بارگذاری صفحات سایت می باشد. مواردی از جمله minify کردن کدهای css و html، فشرده سازی حجم و فرمت عکس ها، استفاده از سرور اختصاصی برای ویدئو ها و … در افزایش سرعت بارگذاری سایت تاثیرگذار هستند.

  1. حفظ امنیت فروشگاه آنلاین با استفاده از HTTPS

یکی از نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی، امنیت آن ها می باشد. اصلی ترین راه پیاده سازی امنیت سایت ها، استفاده از نسخه HTTPS در آدرس آن ها می باشد.

  1. تقویت محتوای صفحات

استفاده از محتوای با کیفیت جهت معرفی محصولات، به ارتقاء سئو سایت شما کمک می کند. اگر از محتوای ویدئویی، صوتی و تصویری نیز استفاده کنید امتیاز بالاتری در سئو آن صفحات خواهید گرفت.

سوالات متداول درباره نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی

۱سئو سایت فروشگاهی از چه لحاظ اهمیت دارد؟برای افزایش بازدید و درآمد سایت های فروشگاهی، روش های متنوعی وجود دارند اما سئو نسبت به بقیه به صرفه تر و پربازده تر است. ۲مهم ترین نکته در سئو سایت فروشگاهی چه می باشد؟بهینه سازی ساختار، موبایل فرندلی بودن، استفاده از محتوی سئو شده در توضیحات محصول و عنوان صفحات می باشد. ۳برای موبایل فرندلی کردن سایت های فروشگاهی چه باید کرد؟ریسپانسیو کردن سایت، افزایش سرعت بارگذاری در موبایل و استفاده از UX موبایل فرندلی.

این نوشته ۱۰ نکته مهم در سئو سایت فروشگاهی برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

درباره ی sahifa

مطلب پیشنهادی

روش قیمت گذاری سئو سایت

روش قیمت گذاری سئو سایت قیمت گذاری سئو روش ثابت و مشخصی ندارد چرا که سئو دانشی بروز بوده و به طور دائم در حال تغییر می باشد. در این حوزه‌ جذاب و چالش برانگیز با ابهامات زیادی رو به رو می ‌شویم که پاسخ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.