خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

Dwell Time چیست و تأثیر آن بر سئو

Dwell Time چیست و تأثیر آن بر سئو چیست؟

Dwell Time چیست ؟ میتوان گفت وقتی یک کاربری را جذب سایت میکنیم و اعتماد کاربر نسبت به سایت ما زیاد میشود و برای مطالب مختلف هنگام جستجو به سایت ما مراجعه میکند، توسط موتور جستجوها این امر قابل تشخیص است که یک ip تعداد دفعات متعدد به سایت مراجعه کرده است و نشست های زیادی داشته، به میانگین تعداد کاربران و تعداد نشست ها و مراجعات به سایت Dewell time میگوییم به عنوان مثال سایت سئو ایران ۲k کاربر منحصر به فرد دارد و تعداد مراجعه نیمی از کاربران به سایت زیاد است و بیش از یک بار مراجعه دارند(مشتری ثابت سایت هستند) یعنی ۳k نشست (session به معنی جلسه) دارد میتوان گفتن dewel time بالایی دارد اما اگر میزان session های سایت ۱٫۰۱k باشد تعداد مراجعه مجدد کاربران کم بوده است در نتیجه موتور جستجو این نتیجه گیری را دارد که سایت مناسبی نیست (از لحاظ رفع نیاز کاربر یا زیبایی یا محتوا و…)

Bounce Rate به مدت زمانی گفته می شود که یک کاربر از طریق موتورهای جستجو با کلیک کردن وارد یک وب سایت می شود. بگذارید ساده تر بگوئیم. فرض کنید شما وارد اینترنت می شوید و قصد دارید اطلاعاتی را در باره (سئو سایت ) به دست بیاورید. کلمه (سئو سایت ) را در موتور جستجوی گوگل می نویسید از نتایج جستجو بر روی یکی کلیک می کنید و وارد سایت می شوید به مدت زمان ورود شما به سایت تا خروج ازسایت و بازگشت مجدد شما به صفحه نتایج گوگل، و انتخاب نتیجه دیگر، زمان ماندگاری می گویند. وقتی که شما وارد سایت می شوید اگر به این نتیجه برسید که حاوی اطلاعات مفید و کارآمدی نیست از سایت خارج می شوید یعنی بعد از چندثانیه به صفحه نتایج گوگل بر می گردید پس می توان گفت که زمان ماندگاری شما حدودا ۴ثانیه بوده است و گوگل متوجه می شود که شما به هدف خود نرسیده اید،مجددا شما، بر روی لینک دیگری کلیک می کنید وارد وب سایت می شوید اما این بار به اطلاعات مفید و مورد نیاز خود دست پیدا می کنید و مدت زیادی را در صفحه برای خواندن مطالب می مانید مثلا شما ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه درصفحات در حال جستجو هستید و لذت می برید و درآخر به صفحه نتایج جستجو بر می گردید، این به مفهوم Bounce Rate اشاره دارد

پس با توجه به حضور طولانی مدت در سایت، گوگل به این نتیجه می رسد که قطعا محتوای صفحات وب سایت حاوی اطلاعات ارزشمندی بوده که باعث شده است کاربران متعددی درطول روز ازاین صفحات بازدید کنند و نیازهای خود را برآورده کنند و تصمیم می گیرد که رتبه و جایگاه شما را ارتقا بدهد.همچنین سئوی بهینه تری خواهید داشت

نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز زمان dwell time یا زمان حضور کاربر در سایت را با نرخ پرش یا Bounce Rate یکی ندانید این دو مفهوم کاملا جدا و متفاوت از یکدیگر هستند. گفتیم dwell time یعنی به مدت زمانی زمانی اشاره دارد که کاربرکلیک می کند تا مدت زمانی که طول می کشد سایت را ترک می کند نرخ پرش یعنی کاربری وارد صفحه شده است و حالا به هر دلیلی ( ضعیف بود محتوای شما، محتوا مرتبط نبوده باشد) بدون انجام دادن کاری از سایت خارج می شود.

یعنی نشان می دهد که از سایت شما پرش کرده است درواقع میزان تعامل وب سایت را با کاربران نشان می دهد. و اصلا فاکتوری برای ارزیابی کردن اینکه سایت شما از نظر کاربر جذاب بوده است یانه، نیست. یابهتر است اینطور بگوئیم که نسبت تعداد کاربرانی که بدون انجام هیچ کاری از صفحه خارج می شوند به تعداد کل کاربرانی که وارد صفحه می شوند را Bounce Rate می گویند

ماندگاری کاربر در سایت

افزایش نرخ ماندگاری

چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ برای اینکه از ریزش کاربران در سایت جلوگیری کنیم باید چندین نکته را در نطر گرفت، اولین نکته برای افزایش حضور کاربر در سایت این است که شما محتوایی را ایجاد کنید که اطلاعات مفید و قابل فهمی را به کاربر ارائه بدهد تولید محتوای شما باید مرتبط با اهداف سایت و اهداف مورد نیاز کاربران باشد و آن ها را وادار به ماندن در سایت کند. باید در زمان نوشتن محتوا خود را به جای کاربران تصور کنید و تمام نیازهای آن ها را اولویت بندی کنید و به آن ها پاسخ بدهید. فراموش نکنید که حرف اول و آخر را میزان رضایت مشتری تعیین می کند. ونرخ کلیک را می تواند افزایش بدهد

بهتر است که کامنت ها و انتقادات و پیشنهادات کاربران درباره محتوای خود را به دقت بخوانید و جواب بدهید. در زمان خلق محتوا به روز باشید مطالب جدید و جذاب بنویسید تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید و شاهد حضور کاربر در سایت خود باشید. در این زمان است که شما متوجه می شوید.کاربرهم لذت برده است و هم اینکه متن شما را به اشتراک گداشته است.

دومین نکته برای افزایش نرخ ماندگاری این است که شما باید سرعت لود شدن صفحات را بهینه سازی کنید، زمانی که کاربران وارد سایت می شوند باید سرعت بارگذاری صفحات به گونه ایی باشد، که زودتر از ۳ ثانیه لود بشود

dweltimeچیست؟ ماندگاری کاربر و مدت زمان آن

dwel time چیست؟

می توانید با حذف کردن یه سری کدهای اضافی که وجود دارند یا با کم کردن حجم تصاویر سرعت را افزایش داده و ماندگاری کاربر را بیشتر کنید. برای افزایش ماندگاری کاربر باید حتما سایت را برای موبایل بهینه کنید( قابلیت واکنش گرایی داشته باشد) یعنی کاربر باید بتواند به راحتی از طریق موبایل وی سایت شما راببیند این امر برای موتورهای جستجو خیلی اهمیت دارد زیرا به عنوان فاکتوری برای رتبه بندی به حساب می آید

برای افزایش حضور کاربر در سایت تا جایی که امکان دارد از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید زیرا باعث عدم تمرکز کاربران می شود و امکان ترک کردن وب سایت شما افزایش می یاب. برای افزایش نرخ ماندگاری باید از لینک دهی داخلی و لینک دهی خارجی بهره بگیرید، در زمان Bounce Rate برای افزایش نرخ ماندگاری از نقش موثر اینفو گرافیک های با مفهوم قافل نشوید حتما خودتان تصاویر جدید و جذاب ایجاد کنید هرگز کپی نکنید.

برای افزایش نرخ ماندگاری می توانید در متن خود از کاربران سوال بپرسید این باعث می شود آن ها کنجکاو بشوند و پاسخ دادن به سوالات برای کاربران در مورد موضوع صفحات شفاف سازی ایجاد می کند.توجه کنید که برای افزایش حضور کاربر باید حتما ظاهر وب سایت شما فاکتورهای یک طراحی زیبا و کاربر پسند را داشته باشد.

و اینکه درانتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید باید مرتبط به موضوع شما باشد خلاصه ایی از کاری باشد که دارید انجام می دهید.اما نباید بیش اندازه باشد زیرا گوگل این عمل را نمی پسندد و شما را جریمه می کند

ماندگاری کاربر در سایت ما

ماندگاری کاربر در سایت ما

تاثیر Dwell time بر روی سئو

تاثیر Dwell time بر روی سئو و رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو تاثیر می گذارد.نرخ ترافیک و بازدید سایت را افزایش می دهد

هر چقدر زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما بیشتر باشد بر روی سئو تاثیر مثبت می گذارد. زیرا هدف از ارائه خدمات جذب رضایت کاربران است

برای سنجش میزان موثر بودن سئو از دو معیار ctr و dwell time می توان کمک گرفت. الگوریتم های گوگل با توجه به رفتاری که کاربران در سایت انجام میدهند ( ماندگاری بیشتر، به اشتراک گذاشتن محتوا، بررسی عمیق تمام صفحات ) به طراحی وب سایت شما امتیاز می دهند و رتبه شما افزایش می یابد و این اتفاق بیش از اندازه بر روی سئو تاثیر مثبت می گذارد. از نگاهی دیگر می توان گفت که به کار گرفتن این دو معیار باهم (dwell time و serp-ctr) به شکل سلسله مراتبی بر روی سئو نتیجه مثبت می گذارد

به این شکل که وقتی ctr عنوان قابل درک و جذابی را داشته باشد می تواند مشتریان را جذب کند ولی دقت کنید اگر با وجود همه این فاکتورها کاربر بعد از کلیک کردن سریع خارج بشود.نشان دهنده بی ارزش بودن سایت و محتوای آن است ولی اگر کاربر بعد از کلیک کردن مدت زیادی را به دلیل با ارزش بودن اطلاعات و محتوای شما در سایت بماند dwell time به شدت بهبود پیدا می کند و همه این اتفاق ها بر روی سئو سایت تاثیر مثبت می گذارند. پس نتیجه می گیریم . dwell time بالا = سئوی بهینه و کارآمد

مدت زمان حضور کاربر در سایت

مدت زمان حضور کاربر در سایت

خلاصه

dwell time یا ماندگاری کاربر چیست؟

به مدت زمانی گفته می شود که یک کاربر از طریق موتورهای جستجو با کلیک کردن وارد یک وب سایت می شود.یا صفحه را ترک کرده و به نتایج جستجوی گوگل بر می گردد. حداکثر حضور کاربر در سایت نشان دهنده این است که وب سایت شما حاوی مطالب مفید و قابل درک در جهت رفع نیازهای کاربران است. ونرخ ترافیک و بازدید سایت افزایش پیدا می کند و برند شما با قرار گرفتن در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو به دنیا معرفی می شود. در نتیجه آموختید هر چقدر میزان dwell time بیشتر باشد. میزان اثربخشی سئو افزایش می یابد، رضایت کاربران همه چیز است.

این نوشته Dwell Time چیست و تأثیر آن بر سئو برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.