خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تحقیق کلمات کلیدی keywords researchچیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research چیست ؟

کلمات کلیدی به عباراتی گفته می شود که کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود در موتورهای جستجو search می کنند تا به محتوای مورد نیاز خود در زمینه های مختلف دست پیدا کنند برای سایت ها و کسب و کار های متفاوت کلمات کلیدی متنوعی برای سئو وجود دارد.

حال باید بدانیم تحقیق کلمات کلیدی یا همان keyword research چیست ؟ در سئو مهمترین گام انتخاب کلمات کلیدی سئو است، برای اینکه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم باید از ابزراهای موجود و تجربه وبمستر و روش های دیگر مانند طوفان فکری یا آنالیز رقباو… استفاده کنیم، keyword research درواقع فرایند پیداکردن کلمات یا عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو از قبیل گوگل و یاهو و بینگو… به دنبال آن هستند،در ابتدای شروع کار سئو وبمستر سایت باید به تحقیق کلمات کلیدی بپردازد، یعنی با کمک ابزارها و بررسی ها و آنالیز دستی رقبا، به یافتن کلماتی که کاربران همواره در جستجوی آن هستند و اهمیت زیادی برای کسب و کار مورد نظر دارد

مثلا یک سایت داریم با موضوع لوازم خانگی، باید بدانیم که کاربر چه کلماتی را جستجو میکند، به عنوان مثال از پیشنهاد های گوگل در هنگام جستجو میفهیم که لوازم خانگی اقساط، یا لوازم خانگی ارزان و لوازم خانگی لوکس و… را جستجو کرده اند.

به طور کلیkeyword research فرایندی است برای یافتن کلمات و عباراتی است که افراد در موتورهای جستجو هستند و وبمستر با هدف نهایی بهینه سازی مطالب پیرامون آن اصطلاحات و رتبه بندی برای آن اصطلاحات در موتورهای جستجو استفاده می کنند.

در اینجا ابتدا صحبتی در باره کلمات کلیدی داریم و سپس به آموزش یافتن کلمات کلیدی پرجستجو میپردازیم

کلمات کلیدی در سئو محتوای یک سایت را برای ما شرح می دهند که می تواند شامل:

  • محتوای متنی
  • محتوای صوتی
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای تصویر، یا ترکیبی ازهمه این موارد را تولید کنند

کاربران با وارد کردن کلمه کلیدی یا ترکیبی از کلمات کلیدی در موتور های جستجو به آسانی به نتایج مورد نظر خود می رسند.

تراکم وچگالی کلمات کلیدی سئو ۲٫۵ درصد

تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم هستند، کلمه کلیدی، یک میانبر بین کاربر و محتوای سایت شما است. مدیران سایت ها باید تلاش کنند تا بتوانند نیازها و خواسته های اساسی کاربران را با keyword research شناسایی کنند و در تحقق آن نیازها گام بردارند.

اگر شما کلمات کلیدی مربوط به هدف و کسب و کار خود را بخوبی شناسایی و انتخاب کنید و برای آن ها محتوا و صفحات مناسب خلق کنید باعث حضور در رتبه های بالاتر نتایج جستجو می شوید.

چگالی کلمات کلیدی

به این امر توجه کنید، هنگام به کار بردن کلمات کلیدی در سئو توسط موتور های جستجو جریمه نشوید زیرا باید کلمه های کلیدی را به اندازه تکرار کنید.

به درصد نوشتن کلمات کلیدی در یک صفحه نصبت به همه کلمات موجود در متن تراکم و چگالی کلمات کلیدی می گویند.این نیز بخشی از keyword research است که بدانیم چه کلمه کلیدی اصلی است و کدام کلمات ارزش کمتری دارند و مراتب تکرار و چگالی کلمات کلیدی را رعیت کنیم.

به طور مثال: در یک متن ۱۰۰۰ کلمه ایی باید کلمات کلیدی سئو حدود ۲٫۵ درصد (حدود ۱۵ -۱۶ بار )تکرار شود.

فرمول تراکم و چگالی کلمه کلیدی سئو

یکی از گام های مهم keyword research رسیدن به این نتیجه است که چگالی کلمات کلیدی چقدر باید باشد در اینجا به بررسی فرمول تراکم و چگالی کلمات کلیدی میپردازیم.

NKT/TKN *۱۰۰

NKR ( تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن است )

TKN ( تعداد کلمات است )

می توانید برای صرفه جویی در وقت و زمان خود هنگام محاسبه چگالی کلمات کلیدی از افزونه YOAST SE0

استفاده کنید. درنتیجه استفاده از کلمه کلیدی تفسیر بهتر محتوای سایت برای کاربران است.

تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research چیست ؟

مهمترین گام سئو، انتخاب کلمات کلیدی

انواع کلمات کلیدی

کلمه های کلیدی را براساس طول کلمه‌ کلیدی، میزان جستجو و هدف و نیاز کاربران دسته بندی می‌کنند.

کلمات کلیدی بر حسب طول عبارت

کلمه‌ی کلیدی می‌تواند یک کلمه یا ترکیبی از چند کلمه باشد که کاربران با جستجوی آن به دنبال رفع نیازهای خود می‌گردند.

کلمه کلیدی short tail

این کلمات کلیدی شامل یک یا دو کلمه است مثلا کلمه ( نوشیدنی ) کلماتی هستند که در اینترنت Search بالایی دارند

ولی کاربر هدف خود را کاملا مشخص نکرده است آیا منظور کاربر نوشیدنی ارگانیک است یا نوشیدنی انرژی زا ؟
نوشتن این کلمات کلیدی نتیجه خوبی در محتوا سئو سایت شما ندارد. زیرا هدف مشخصی را دنبال نمی کند و کاربر خیلی سریع از سایت شما خارج می شود.

کلمه کلیدی Middle Tail

این کلمات کلیدی برای سئو شامل جزئیات بیشتری است ولی باز هم هدف و نیاز کاربر شفاف نیست.برای مثال کاربرکلمه (آموزش زبان ) را در گوگل جستجو می کند. کلمات بیشتری نوشته است اما کاملا تعیین نکرده است .چه آموزشی می خواهد (آموزش زبان انگلیس ) یا (آموزش زبان آلمانی )

کلمه کلیدی long tail

در این کلمات کلیدی، کاربران هدف خود را به درستی و شفاف مشخص می کنند . این کلمات شامل ۳ تا ۵ کلمه کلیدی با جزئیات بیشتر می باشد. برای مثال در عبارت (اینفو گرافی در سئو سایت) کاربران جزئیات کامل و نیاز خود را بیان کرده اند و هدف شان مشخص است . و اگر ما این عبارت را به عنوان کلمه‌ی کلیدی صفحه‌ی سایت خود انتخاب کنیم، این کاربران به مشتریان سایت ما تبدیل می شوند و به کمک این کلمات کلیدی به سطر های اول دست پیدا می کنیم.

شما باید برای هر کدام ازصفحات سایت خود کلمه کلیدی را به کار ببرید.

تا مخاطبان با جستجو کردن این کلمه کلیدی به صفحه شما ارجا داده شوند

مثلا در صفحه خود به کلمه کلیدی اینفورگرافیک در سئو پرداخته ایم کلمات کلیدی می توانند یکی از موارد زیر باشد

  • اینفوگرافی
  • اینفوگرافیک سئو
  • اینفوگرافی سئو

در نتیجه کلمات اصلی باید از این لیست انتخاب بشود و محتوا در مورد این کلمه باشد و بهتر است این کلمه در عنوان،درتصویر و برچسب ها استفاده شود.

ابزار های تحلیل کلمات کلیدی

برای اینکه بتوانیم در تحقیق کلمات کلیدی بهتر ظاهر شویم میتوانیم از ابزارهای keyword research که برای تحلیل کلمات کلیدی هستند استفاده کنیم.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Screaming frog

یک ابزار کاربردی سئو است تمامی صفحات سایت شما و لینک ها را جستجو می کند.از این ابزار برای تحلیل رقیبان و همچنین آنالیز سئو on page استفاده می کنند.

      • این ابزار قابلیت اتصال به ابزار های search console و google analystic را دارد.
      • قابلیت تنظیم برای آنالیز کردن یک سری صفحات منحصر از سایت را دارد
      • امکان تنظیمات crawler frog را با توجه به نیاز خود را دارد
      • امکان خروجی گرفتن با فرمت اکسل را دارد
تب های مهم Screaming Frog
        • internal link
        • Response codes
        • canonical

ابزار جستجوی کلمات کلیدی

مرور ابزار جستجوی کلمات کلیدی

ابزار جستجوی کلمات کلیدی keyword planner

این ابزار در ابزار Google Ads قرار گرفته وبه شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را در جهت کسب و کار و حرفه ی خود پیدا کنید. در این ابزار می توانید ایده هایی برای کلمات کلیدی سئو ، میزان ارتجا به آن ها، تعداد تکرار جستجوی آن کلمات کلیدی در ماه و سال، میزان رقابت این کلمات را پیدا کنید.

بهترین روش برای جذب کاربران و مخاطبان به سایت شناسایی نیازها و موارد مورد علائق آن ها است

باید بعد از مشخص کردن اهداف کاربران مطالب و محتوای سایت خود را بر اساس آن ها تولید کنید.

Google Keyword Planner جستجو های گوگل را به صورت اتوماتیک بررسی می کند کلمات کلیدی مرتبط به هر موضوع را پیدا می کند و شما می توانید محتوای سایت خود را بر اساس آنها بهینه سازی کنید.

به کمک این ابزار می توانید عباراتی به انداره سه کلمه یا کلمات کلیدی سئو و آدرس URL را جستجو کنید. اما گوگل تا ۲۰۰۰ کلمه را به شما پیشنهاد می کند

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Uber suggest

این ابزار کلمات کلیدی سئو را که توسط گوگل پیشنهاد شده است را نمایش می دهد. ابزار Uber suggest

۱۰۰ کلمه کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی که شما جستجو کرده اید را پیدا می کند.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی SEOChat Suggestion Keyword Finder

می توان به کمک این ابزار کلمات کلیدی ترکیبی و پیشنهادی را از موتورهای جستجوی مختلف مثل Google و Bing را پیدا کرد کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط این ابزار کاملا تضمین شده می باشد

ابزار جستجوی کلمات کلیدی WordStream’s Free Keyword Tool

این ابزار بیش از ۱۰ میلیارد کلمه کلیدی را در اختیار کاربران و مخاطبان کسب و کارهای مختلف قرار می دهد.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Keyword Tool IO

این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی YouTube و Bing و ترکیبی از آنها را نیز نمایش می دهد.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی KWfinder

این ابزار یک میانگین منطقی از جستجو کلمات کلیدی در یک ماه را ارائه می دهد و همچنین میزان دشواری گرفتن رتبه در آن کلمه را ارائه می دهد در واقع این ابزار بهترین ابزار موجود برای تحقیق کلمات کلیدی سئو است.

تحقیق کلمات کلیدی keyword research

استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترندز google trends و keyword planner

سوالات ابزارهای kewords resarch

۱چگونه از ویکی پدیا میتوانم برای بهبود موتورجستجو و یافتن و تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنم؟
کلمه اصلی مدنظر خود را در کادر جستجو سایت ویکی پدیا(زبان فارسی) وارد میکنید و لیستی از موارد مرتبط با ان به نمایش در می آید.
۲گوگل ترندز چه کمکی به ما در تحقیق کلمات کلیدی میکند؟
جستجو در شهرها، استان ها و کشورهای مختلف در سطح دنیا متفاوت است، اگر شما محدوده جغرافیای خاصی مدنظرتان است باید طبق شهر یا استان و کشور در ابزار Google Trends به جستجو و آنالیز بپردازید.

جمع بندی

برای یافتن و تجقیق کلمات کلیدی که مهمترین گام سئو است میتوان از ابزارهای موجود استفاده کرد، علاوه بر آن به صورت دستی نیز میتوان از موتور جستچو، آنالیز رقبا، کمک گرفتن از ویکی پدیا و… را انجام داد، نکته ای که هائز اهمیت است این است که ما بعد از تهیه لیست از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی کوتاه و عبارات کلیدی بلند، به بهترین نحو استفاده کنیم.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

سئو کلمه کلیدی

چگالی کلمات کلیدی

این نوشته تحقیق کلمات کلیدی keywords researchچیست؟ برای اولین بار ظاهر می شود در سئو ، سئو سایت.

سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.