سیاسی

آمادگی کامل بانک ملی برای ارایه خدمات بانکی به روسیه

مدیرعامل بانک ملی با مقامات عالی بانک VTB در مسکو دیدار کرد.

 

مدیرعامل بانک ملی با مقامات عالی بانک VTB در مسکو دیدار کرد.

 

به گزارش سرویس بازار ایسنا، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اراده مقامات عالی سیاسی دو کشور در توسعه همکاری‌های اقتصادی اظهارداشت: بانک‌های بزرگ دو کشور باید فرصتی را که برای گسترش فعالیت‌های مشترک اقتصادی و بانکی فراهم آمده، غنیمت دانسته و برای تسهیل مراودات مالی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نهایت همکاری و تعامل خود را مصروف دارند.

 

همتی اضافه کرد: توسعه و تقویت روابط بانکی دو کشور نقش کلیدی و اثربخشی در تحقق اهداف اقتصادی و تجاری دو کشور دارد.

 

وی گفت: بانک ملی ایران از دیرباز به اهمیت روابط بانکی با کشور روسیه توجه خاص داشته و بر این اساس با تاسیس میربیزنس بانک در مسکو به ایفای نقش راهبری در تعامل نظام بانکی دو کشور می‌پردازد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به شرایط جاری بر آمادگی کامل بانک ملی ایران برای برقراری مجدد روابط کارگزاری به منظور ارایه خدمات بانکی متنوع در راستای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور از قبیل گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانت‌نامه، اعطای خطوط اعتباری کوتاه و بلندمدت و سایر خدمات بانکی متقابل تاکید کرد.

 

در این دیدار واسیلی تیتوف مقام ارشد اجرایی بانک VTB، رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و آن‌را فرصتی مغتنم برای احیای روابط مستحکم بانکی با سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه بانک ملی ایران دانست.

 

بانک VTB روسیه در سال 1990 میلادی در شهر سن پترزبورگ روسیه تاسیس و هم‌اینک به‌عنوان دومین بانک بزرگ فدراسیون روسیه به لحاظ حجم دارایی‌ها محسوب می‌شود.

 

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا