ورزشی

اعتراض فدراسیون فوتبال روسیه به حذف از جام جهانی

فدراسیون فوتبال روسیه به تصمیم یوفا و فیفا برای محرومیت تمام تیم‌های این کشور واکنش نشان داد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، فدراسیون بین المللی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا همه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند.

 

اتحادیه فوتبال روسیه به محرومیت تیم‌های روسی توسط فیفا و یوفا واکنش نشان داده و گفته است که به طور قطعی با این تصمیم مخالف است و هنوز می‌تواند این تصمیم را به چالش بکشد.

 

دو نهاد حاکمیتی، تیم‌های روسی را تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات باشگاهی و بین‌المللی محروم کرده‌اند و از ورود آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۲ زنان محروم کرده‌اند.

 

در بیانیه فدراسیون فوتبال روسیه آمده است: اتحادیه فوتبال روسیه قاطعانه با تصمیم فیفا و یوفا برای تعلیق همه تیم‌های روسی از شرکت در مسابقات بین‌المللی برای مدت نامحدود مخالف است. ما معتقدیم این تصمیم مغایر با هنجارها و اصول مسابقات بین المللی و همچنین با روحیه ورزشی است. بدیهی است که ماهیت این تصمیم تبعیض آمیز است و به تعداد زیادی از ورزشکاران، مربیان، کارکنان باشگاه‌ها و تیم‌های ملی و از همه مهمتر میلیون‌ها هوادار روسی و خارجی آسیب می‌رساند که سازمان‌های ورزشی بین المللی در درجه اول باید از منافع آن‌ها محافظت کنند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی جامعه ورزش جهان را که همواره به اصول برابری، احترام متقابل و استقلال از سیاست پایبند بوده‌اند، دچار تفرقه می‌کند.

 

ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به تصمیم فیفا و یوفا مطابق با قوانین ورزش بین المللی اعتراض کنیم.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا