رپورتاژ

نرم افزار تعمیر و نگهداری چیست؟

Cmms نوعی نرم افزار کامپیوتری می باشد که به عنوان نرم افزار تعمیر و نگهداری برای آسان نمودن این کار طراحی شده است. زمانی که نرم افزارهای Cmms متداول شدند سازمان ها به جای قلم و کاغذ از سیستم های کامپیوتری استفاده نمودند. با این کار می توانستند دستور کارها را ردیابی نموده و به بررسی وضعیت هر کار بپردازند. با استفاده از نرم افزار تعمیر و نگهداری داده ها در یک پایگاه داده ذخیره می شوند و می توان به راحتی از آن ها گزارش تهیه نمود. یک نرم افزار تعمیر و نگهداری نمی تواند کاری که یک تکنسین ماهر انجام می دهد را انجام دهد اما می تواند اولویت بندی درستی برای کارها مشخص نماید.

نرم افزار نگهداری و تعمیرات
نرم افزار نگهداری و تعمیرات

با استفاده از یک نرم افزار تعمیر و نگهداری هر کار در زمان و مکان درست و مناسب انجام می شود. این نرم افزارها آزادی عمل بیشتری به تکنسین ها می دهند تا کمتر در معرض کاغذ بازی ها و اتلاف زمان قرار بگیرند. در نتیجه افراد می توانند بر روی جزئیات کار تمرکز نموده و کارهای تعمیر و نگهداری را با تمرکز بیشتری انجام دهند.

مدیریت صحیح با نرم افزار نگهداری و تعمیرات

یکی از مهم ترین نقش های نرم افزار تعمیر و نگهداری مدیریت نگهداشت می باشد. با استفاده از این نرم افزار مدیریت موجودی ها، دسترسی به گزارشات، اطلاع از وضعیت نیازها در تعمیر و نگهداری و اعمال مدیریت به آسانی انجام می شود. اطلاعات صحیح و به موقع این نرم افزار مدیران را در تصمیم گیری بهینه توانمند می کند. بهترین نرم افزار تعمیر و نگهداری نرم افزاری است که فرآیندهای نگهداری و همچنین تعمیرات را به طور موثر مکانیزه و سیستمی نماید. این برنامه ها عموما راهکارهایی را برای بهبود کیفیت و بالا بردن سرعت کار ارائه می دهند.

نگهداری و تعمیرات در سازمان
نگهداری و تعمیرات در سازمان

مزیت ها و ویژگی های استفاده از نرم افزار تعمیر و نگهداری

با استفاده از نرم افزار تعمیر و نگهداری می توان بهره وری سازمان یا شرکت را افزایش داد. مدیریت مدارک با استفاده از این نرم افزار ممکن می شود. برای بالا بردن عمر مفید دستگاه ها و ماشین آلات بسیار موثر می باشد. سوخت مصرفی در کارخانه ها و سازمان کاهش می یابد. یکی از مهم ترین مزیت های این نرم افزار کمک به مدیران سازمان ها برای تصمیم گیری های کلان و مهم می باشد. با استفاده از نرم افزار تعمیر و نگهدار می توان گزارشات و نمودارهای تحلیلی و مقایسه ای را به دست آورد. یادآوری های روزانه، هفتگی و ماهانه با استفاده از این سیستم امکان پذیر است.

تعمیرات و نگهداری
تعمیرات و نگهداری

انتخاب نرم افزار نگهداری و تعمیرات برای یک سازمان

برای انتخاب یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات ابتدا باید نیازهای سازمان به درستی مشخص شود. دانستن فرایندهای کاری سازمان اهمیت ویژه ای دارد. سپس ویژگی ها و توانمندی های نرم افزارهای مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و بهترین نوع آن که با نیازهای ما سازگاری داشته باشد را انتخاب می نماییم. یک نرم افزار مناسب باید از فرآیندهای تعمیر و نگهداری در یک مجموعه پشتیبانی نماید. امکان یکپارچه نمودن نرم افزار تعمیر و نگهداری با دیگر سیستم های موجود در سازمان باید وجود داشته باشد. محیط کاربری نرم افزار باید طراحی مناسب و استانداری داشته باشد. استفاده از نرم افزار باید آسان باشد و امکان یادگیری آن برای افراد فراهم باشد. شرکتی که نرم افزار تعمیر و نگهداری از آن خریداری می شود باید پشتیبانی مناسبی را ارائه نماید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا