رپورتاژ

نحوه تمیز کردن فاضلاب و سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه شما در یک هفته کاربرد زیادی دارد، از گلدان ها و ماهیتابه های کثیف گرفته تا خاک باقی مانده از گیاه آپارتمانی تازه آبیاری شده شما. و هر چقدر که آرزو کنیم متفاوت باشد، همیشه بوی گل رز در زباله دانی شما نمی آید. اگر می‌دانید چگونه فاضلاب و سینک آشپزخانه را تمیز کنید، تجمع طبیعی مواد غذایی قدیمی و کثیفی باقی نمی‌ماند و به بقیه خانه‌تان منتقل نمی‌شود. بنابراین سینک آشپزخانه خود را نشان دهید و مقداری عشق را تخلیه کنید و با دستورالعمل های ما به طور مرتب آنها را تمیز کنید. سپس آنها را به برنامه تمیز کردن هفتگی خود اضافه کنید تا به یک عادت تبدیل شود.

قبل از شروع

ابتدا مطمئن شوید که سینک ظرفشویی شما کاملاً از مواد غذایی، لیوان های قهوه یا قفسه های ظرفشویی پاک شده است. سپس آن را قبل از شستشوی سریع بشویید تا خرده های قابل مشاهده شسته شود. پس از انجام این کار، دستکش های لاستیکی خود را بردارید و برای تمیز کردن سینک آشپزخانه خود آماده شوید. به یاد داشته باشید، تمیز کردن بسته به مواد متفاوت است، بنابراین بهترین روش را برای نوع سینک آشپزخانه خود دنبال کنید.

دستورالعمل ها

نحوه تمیز کردن سینک آشپزخانه از جنس استنلس استیل

فولاد ضد زنگ از اکثر مواد سینک سخت تر است. در مقایسه با سینک های آشپزخانه سفید، فولاد ضد زنگ کمتر احتمال دارد که به طور دائم لکه یا زنگ بزند. با این حال، مراقب دشمنان واقعی آن – غذاهای اسیدی، سفید کننده و اسکرابرهای ساینده – باشید زیرا می توانند روکش سینک استیل ضد زنگ را تغییر دهند. به همین دلیل از قرار دادن غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در سینک خودداری کنید و از اسپری های حاوی سفید کننده استفاده نکنید.

از پاک کننده و اسکراب استفاده کنید

با پوشاندن سینک مرطوب با جوش شیرین و اضافه کردن کمی صابون ظرفشویی و آب داغ به اسفنج خود شروع کنید. هنگام شستشوی سینک، از کناره های لگن شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید و هرگونه کثیفی را مستقیماً به داخل فاضلاب فشار دهید. به اضافه کردن صابون و آب در صورت نیاز یا تا زمانی که سطح آن عاری از جرم باشد ادامه دهید.

بشویید و خشک کنید

با آب تمیز بشویید. فولاد ضد زنگ به دلیل نشان دادن لکه های آب بدنام است، بنابراین حتماً سینک تمیز خود را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر مخملی پاک کنید تا خشک و صاف شود.

چگونه یک سینک آشپزخانه سفید را تمیز کنیم

سینک سفید آشپزخانه زنگ زدگی و پاشیده شدن مواد غذایی را نشان می دهد، بدون اینکه به لکه های شراب و قهوه اشاره کنیم. برای کمک به از بین بردن لکه ها و بازگرداندن سینک به حالت اولیه، به پراکسید هیدروژن و جوش شیرین نگاه کنید.

از پاک کننده و اسکراب استفاده کنید

ابتدا سینک را با یک پارچه خیس پایین بکشید تا کمی مرطوب شود، سپس جوش شیرین را روی لگن بپاشید تا کاملاً پوشانده شود. در مرحله بعد، چند قطره پراکسید هیدروژن را روی جوش شیرین اضافه کنید و از یک اسفنج یا برس برای شروع شستشو استفاده کنید.

  • تخلیه و خشک کنید
  • پس از تمیز کردن کامل، مخلوط را در آبکش بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.
  • چگونه سینک آشپزخانه چینی را تمیز کنیم

سینک های چینی براق مستعد زنگ زدگی و لکه هایی مانند سینک های سفید هستند. در حالی که می توانید از روشی مشابه سینک های سفید برای تمیز کردن سینک چینی استفاده کنید، باید از روشی متفاوت برای از بین بردن زنگ زدگی برای محافظت از روکش مرواریدی آن استفاده کنید.

درمان لکه های زنگ

به سادگی روی یک نصف لیمو نمک بپاشید و آن را مستقیماً روی زنگ بمالید تا عناصر جادویی خود را انجام دهند.بشویید و خشک کنید آن را با آب گرم و صابون بشویید و از یک پارچه میکروفیبر برای خشک کردن استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن شیرآلات و دستگیره های آشپزخانه

تمام شیرها و دستگیره ها را می توان با استفاده از آب صابون، بدون توجه به جنس، تمیز کرد. از یک اسفنج یا برس برای پاک کردن آنها و یک مسواک برای مناطقی که دسترسی به آن بسیار سخت است استفاده کنید.

هنوز بعد از اسکراب خود لکه های سفید می بینید؟ این تجمع آهک از مواد معدنی موجود در آب شیر شما است. اضافه کردن یک قاشق سرکه به مخلوط آب صابون و انجام یک اسکراب نهایی باید این کار را انجام دهد.

نحوه تمیز کردن زهکشی و دفع آن

بوهای آشپزخانه باید شما را به داخل دعوت کند نه اینکه شما را دور کند! روش دو قسمتی ما در مورد نحوه تمیز کردن فاضلاب به از بین بردن آن بوهای ناخواسته کمک می کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک زهکشی بدبو را در آشپزخانه با استفاده از سه پایه آشپزخانه که احتمالاً از قبل در دست دارید تمیز کنید.

چگونه با جوش شیرین و سرکه زهکشی را تمیز کنیم؟

آموزش تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه آسان است! بعلاوه، این جفت بیش از بوی بد بو را درمان می کند این یک روش آزمایش شده و واقعی برای رفع گرفتگی زهکشی ها است.

مخلوط را در آبکش بریزید

نسبت 1:2 را به خاطر بسپارید: یک قسمت جوش شیرین به دو قسمت سرکه سفید. جوش شیرین را در آبکش بریزید، سپس سرکه سفید را به آرامی اضافه کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا دوتایی حباب کار خود را انجام دهند.

آب جوش را اضافه کنید

با آب جوش در حال جوش بشویید تا زهکشی از باقی مانده باقیمانده پاک شود.

چگونه یک محل دفع زباله را تمیز کنیم

این مخلوط ساده ترفندی را برای تمیز کردن زباله انجام می دهد.

زباله های خود را با تکه های لیمو، نمک و تکه های یخ پر کنید. سپس در حالی که آب سرد جاری است، زباله های خود را تا زمانی که یخ از بین برود روشن کنید. نمک تیغه ها را تمیز می کند، در حالی که یخ به از بین بردن هرگونه جرم و کثیفی کمک می کند. نمک درشت بهترین نتیجه را دارد، بنابراین اگر یکی از آنها را دارید به نمک دریا یا سنگ نگاه کنید. لیمو؟ این برای کمک به خوشبو کردن و ایجاد رایحه ای تازه است، البته!

و تمیز کردن سینک حمام خود را فراموش نکنید! برای کمک به حذف آن از لیست کارهای خود، به آموزش آسان ما نگاه کنید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا