رپورتاژ

کراتین مو : مراقبت های بعدی نکات کلیدی که باید بدانید

آیا می‌خواهید موهایتان صاف‌تر، براق‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند، درست مثل مدل‌های موجود در آن مجلات زیبایی؟ خوب، چنین موهایی به لطف درمان های کراتینه دیگر دور از دسترس شما نیستند. اما بعد از کراتینه درمانی با موهای خود چه کنیم؟ پس از درمان به مراقبت مناسب نیاز دارد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و در تمام مدت سالم بماند.

مراقبت های بعد از درمان کراتینه: اصول

درمان کراتینه یک درمان تزریق شده با مواد شیمیایی است که به شما کمک می کند موهای صاف تر و بدون وز داشته باشید. کراتینه درمانی مرسوم شامل استفاده از کراتین روی موهای خشک و سپس سشوار کشیدن آن و سپس استفاده از اتوی صاف برای صاف کردن موهایتان است.

کراتین نوعی پروتئین است که مو، ناخن و پوست شما را می سازد. این یک پروتئین محافظ است که کمتر در معرض خراش یا پارگی است. این به سلامت موهای شما، به خصوص اگر شکننده باشد، تا حد زیادی بهبود می بخشد، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد، هر گونه آسیب را معکوس می کند و به آن جوانی جوانی می بخشد. این درمان همچنین موخوره را برای یک دوره سه ماهه از بین می برد. اما چگونه می توان این اقامت را برای طولانی ترین مدت ممکن انجام داد؟ بیایید به نکاتی که باید برای موهای خود بعد از درمان کراتینه در نظر داشته باشید نگاهی بیندازیم.

مراقبت های بعد از درمان کراتینه: نکات کلیدی که باید بدانید

  1. از شامپوی مناسب استفاده کنید

توجه به مراقبت از مو پس از درمان کراتینه برای دستیابی به نتایج طولانی مدت بسیار مهم است. اگر می‌پرسید چگونه موها را بعد از درمان کراتینه بشویید، محصولات مناسب برای حفظ کراتین در موهایتان مورد نیاز است. شامپو صاف کراتینه برای این کار ایده آل است، زیرا در عین تمیز کردن عمیق موهای شما ظاهری براق می دهد. از آنجا که حاوی کراتین و روغن آرگان سبک وزن است، موهای شما را صاف و صاف نگه می دارد. علاوه بر این، سولفات کمی دارد که از خشک شدن موها جلوگیری می کند (نتیجه هر گونه درمان شیمیایی) و در عین حال بافت و سلامت کلی موهای شما را بهبود می بخشد..

گام به گام

اول از همه، در سه روز اول موهایتان را نشویید. اما در روز چهارم، شما آزاد هستید که هر طور که می خواهید انجام دهید.

موهای خود را کاملا خیس کنید.

مقدار مناسب شامپو را برای پوست سر خود مصرف کنید، این شامپو نباید خیلی کم یا زیاد باشد. آن را با چند قطره آب مخلوط کنید و در کف دست خود بمالید تا کف کند.

آن را به خوبی روی پوست سر خود بمالید و تمام آن را ماساژ دهید.

همه آن را آبکشی کنید تا مطمئن شوید که هیچ اثری در موهای شما باقی نمانده است.

  1. موهای خود را حالت دهید

پس از هر درمان، باید کمی از روغن کاری خودداری کنید. بنابراین، چگونه می توانید مواد مغذی مورد نیاز موهای خود را دریافت کنید؟ اینجاست که یک نرم‌کننده وارد می‌شود. به یک نرم‌کننده مرطوب‌کننده با کراتین تغییر دهید که نه تنها موهای خشک را نرم می‌کند، بلکه موهای خشک را نیز ترمیم می‌کند، مانند نرم‌کننده کراتینه Smooth TRESemmé. این شامپو مانند همتای خود از روغن آرگان و کراتین برای نرم و صاف کردن موهای شما استفاده می کند، به همین دلیل است که می توانید از آن برای روتین بعد از درمان خود استفاده کنید. همچنین حاوی فناوری میکرو رطوبت است که از موهای خشک محافظت می کند و در عین حال موخوره را تا زمان شستشوی بعدی موهای شما آرام می کند.

گام به گام

بعد از اینکه موهای خود را شامپو زدید، در آن زمان است که نقش نرم کننده شروع می شود.

مقداری از نرم کننده را به اندازه یک سکه بردارید و آن را از قسمت میانی تا نوک موهایتان بمالید. از پوست سر خودداری کنید.

به طور مساوی آن را با انگشتان خود پخش کنید.

اجازه دهید سه تا چهار دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

  1. سرم

آیا می دانستید کراتین نه تنها موها بلکه کوتیکول های فرسوده را نیز صاف می کند؟ درست است، دیگر خبری از موخوره یا دوشاخه نیست. بنابراین، اگر می خواهید موهای خود را حالت دهید یا به سادگی پس از شستن موها را از بین ببرید، از سرم کراتینه نیز استفاده کنید. به سادگی چند قطره از سرم صاف کراتین TRESemmé را بمالید. روغن کاملیا، علاوه بر کراتین و روغن آرگان، برای تقویت موهای شما و قفل کردن رطوبت، نرم و براق نگه داشتن آن استفاده می شود.

گام به گام

می توانید بعد از هر جلسه شستشوی مو از سرم استفاده کنید یا فقط در مواقع خاصی که می خواهید موهای خود را حالت دهید از آن استفاده کنید.

پس از شستن موها، سشوار و حوله زبر را از بین ببرید و بگذارید در هوا خشک شود. اگر عجله دارید، می توانید از یک سه راهی نخی قدیمی اما تمیز یا یک حوله میکروفیبر برای فشار دادن آب اضافی استفاده کنید.

هنگامی که موهایتان مرطوب شد، چند قطره از سرم را در کف دست خود بریزید.

بدون اینکه پوست سرتان را لمس کنید، آن را از قد وسط تا انتها روی موهایتان بمالید.

به طور مساوی آن را با انگشتان خود یا یک شانه دندانه دار پهن کنید.

از طرف دیگر، از آنجایی که سبک و بدون چربی است، می توانید آن را حتی روی موهای خشک نیز استفاده کنید.

  1. آن را خشک نگه دارید

صادقانه بگویم، این برای هر نوع درمان مو صدق می کند. پس از انجام کراتینه درمانی، برای اینکه از تمام فواید آن بهره مند شوید و اجازه دهید کراتین در موهای شما جذب شود، باید هر کاری که از خیس شدن حداقل سه روز طول می کشد را انجام دهید. حدس بزنید، اکنون می دانید که قرار ملاقات خود را در طول هولی یا بادهای موسمی رزرو نکنید. از هر گونه فعالیتی که ممکن است موهای شما را خیس کند مانند شنا، که باعث تعریق شما یا خیس شدن در باران می شود، خودداری کنید. همچنین قرار گرفتن در معرض کلر، آب سخت و اشعه ماوراء بنفش را برای افزایش عمر کراتین محدود کنید.

  1. موهایتان را نبندید

بهتر است موها را سه روز باز نگه دارید تا با کراتین ترکیب شوند. آن سه روز بسیار مهم هستندکراتین e چکش خوار است و اگر موهایتان را گیره یا ببندید، می تواند فرورفتگی هایی در موهای شما ایجاد کند. در صورت لزوم، سه روز پس از درمان، از کش های موی نرم برای بستن موهای خود استفاده کنید. و در حالی که توصیه می شود موهای خود را باز بگذارید تا اثرات آن از بین برود، می توانید موهای خود را آزاد ببندید. اما سعی کنید از اسکرانچ های ابریشمی استفاده کنید زیرا روی موها بسیار ملایم تر هستند و باعث اصطکاک یا شکستگی نمی شوند.

  1. 6. موهای خود را شانه نکنید

آیا شما در اینجا الگویی می بینید، زیرا ما قطعاً چنین هستیم. بسیاری از موارد لمسی وجود ندارد و این نیز به این معنی است که در سه روز اول موهای خود را شانه نکنید. از انگشتان خود برای صاف کردن هر گونه فرورفتگی، چین و چروک، موخوره یا بیرون زدگی استفاده کنید اما همین. با موهایت بازی و چرخش ممنوع! بعد از سه روز می‌توانید موهایتان را برس بزنید، اما ملایم باشید و نکشید یا نکشید.

  1. 7. موهایتان را چرب نکنید

شما باید حداقل یک ماه از روغن های مو دوری کنید تا تاثیرات کراتین روی موهایتان را خراب نکنید. اما برای حفظ رطوبت موهایتان، همیشه می توانید به یک ماسک خوب که اتفاقا کراتینه هم دارد، مراجعه کنید. چرا ماسک حرفه ای را امتحان نمی کنید که حتی سالن ها از آن استفاده می کنند؟ ماسک صاف کراتینه TRESemmé خود را تهیه کنید و از آن در راحتی خانه خود استفاده کنید تا ظاهری براق داشته باشید. همراه با کراتین، از روغن مارولا برای تغذیه موهای شما استفاده می کند و در عین حال موخوره و وز شدن مو را آرام می کند. همچنین گره موهای شما را باز می کند تا هیچ گرهی از آن کشیده نشود.

گام به گام

می توانید یک یا دو بار در هفته بعد از شستشوی مو از ماسک استفاده کنید.

مقدار زیادی از آن را بردارید و از قد وسط تا نوک موهایتان بمالید.

ما نیازی به تکرار بیشتر نداریم، اما البته، شما باید آن را به طور مساوی پخش کنید.

بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند.

آن را با آب سرد بشویید تا تمام رطوبت مورد نیاز موهایتان را ببندید.

سوالات متداول در مورد مراقبت های بعد از درمان کراتینه: نکات کلیدی که باید بدانید

آیا کراتینه درمانی به موهای شما آسیب می رساند؟

الف. درمان کراتینه از کراتین موجود در موهای شما استفاده می کند تا ساقه مو را صاف کند و یال شما را ابریشمی تر و نرم تر نشان دهد. از مواد شیمیایی نسبتاً کمتری نسبت به باندینگ استفاده می کند. اگر از یک روال مراقبت از مو پیروی کنید، به موهای شما آسیب نمی رساند.

آیا می توانم موهایم را بعد از درمان کراتینه ببندم؟

پاسخ: نه. همانطور که در بالا ذکر کردیم، حداقل برای سه تا چهار روز، نباید موهای خود را با کش مو یا گیره های محکم ببندید و آن را باز بگذارید.

آیا درمان کراتینه موهای شما را صاف می کند؟

الف. درمان کراتینه موهای شما را صاف‌تر و صاف‌تر می‌کند و بنابراین ممکن است در چند روز اول موهای شما صاف به نظر برسد اما پس از مدتی دوباره حجم می‌یابد و برمی‌گردد.

تقریباً با توجه به این که همه به این کار می پردازند، کراتینه درمانی کاملاً مد شده است. خوب، اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که یکی از آن‌ها را تهیه کنید، به روال مراقبت‌های پس از آن در بالا نگاهی بیندازید تا بیشترین بهره را از موهایتان پس از درمان کراتینه ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا